AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 har nettopp sittet i et møte med sjefen min og en kollega som har en slags kontrollerfunksjon hos oss. Har alltid oppfattett henne som snill og hjelpsom. I dette møtet derimot ble hun HELT anderledes. Jeg har et par ting i mitt forretningsområde jeg må jobbe med fremover og jeg har en sjef som krever realivt mye. Istedenfor å være der som en støttefunksjon i denne jobben begynte hun å si " det skal JEG følge opp". Flere ganger sa hun dette. " Jeg har kontroll" osv. I en spesiell sak jeg har hatt med en ansatt der denne kontrolleren har vært med og hun ikke har bemerket noe før, satt hun nå i møtet og gav meg tyn. Altså NULL støttefunksjon og profesjonalitet, kun overlegen bleiete holdning. Jeg forsvarte meg med nebb og klør. Dette er MITT bord, min avdeling. Hun er der kun i en stabsfunksjon. Jeg kjenner at jeg ikke klarer å møte henne i kaffen i dag Egentlig er jeg bare skuffa over henne. Jeg trodde ikke hun var SÅ opptatt av å imponere sjefen min at det skulle gå på bekostning av en kollega. Nb: denne damen er neste 20 år eldre enn meg...og jeg ser på henne som en trivelig bestemor jeg snakker MYE med om barnebarna hennes osv Måtte bare få det ut! Takk for at du leste. Anonym poster: f300d55b6dc52367317a2defef77d2c7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Mange slike hespetre der ute dessverre, du får bare håpe at sjefen gjennomskuet henne. Det er ikke umulig vedkommende gjør det. Anonym poster: 0607b8d24e86068eb18dfd36c2ca8beb 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 Sikker på at du ikke er litt overfølsom her, ts? Om hun ikke sa noe mer enn "det skal jeg følge opp" etc. og ikke noe som gjelder deg personlig, så er det vel greit. Det er jo naturlig at det faktisk er hun som følger opp dersom hun har fått dette ansvaret delegert fra deres felles sjef. Anonym poster: 7a9ae945dfe505dd1c3f0c81f55b46b4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Sikker på at du ikke er litt overfølsom her, ts? Om hun ikke sa noe mer enn "det skal jeg følge opp" etc. og ikke noe som gjelder deg personlig, så er det vel greit. Det er jo naturlig at det faktisk er hun som følger opp dersom hun har fått dette ansvaret delegert fra deres felles sjef. Anonym poster: 7a9ae945dfe505dd1c3f0c81f55b46b4 Litt dårlig forklart av meg kanskje. Det hun mente når hun sa at hun skulle følge opp og hun hadde kontroll, var at jeg ikke gjør jobben min som jeg skal! Hun skulle følge opp de sakene JEG har ansvaret for. Mer sånn: "slapp av , her kommer jeg og rydder opp"! Jeg vet at sjefen min ikke tenker slik, han vet hva jeg er god for. Men det var så ubehagelig å se henne sitte der og fremheve seg selv på min bekostning på den måten. Hun var litt slik lettere oppgitt og med hevede øyenbryn, mens hun gang på gang minnet meg på en bitteliten filleting som har frist om TO UKER som jeg "IKKE MÅTTE GLEMME" ! "Det har jeg uinder kontroll", måtte jeg si flere ganger, men det var akkurat som om hun satt der og gav meg ordre Hadde jeg ikke blitt så paff av oppførselen hennes hadde jeg sagt fra der og da. Eneste grunn til at jeg skriver om det er at jeg trodde hun var en jeg kunne stole på. Nå vet jeg bedre- hun er rett og slett en sånn bitter 50-åring som skal fremheve seg selv mest mulig når avdelingsleder er til stede! Jeg tåler en diskusjon på jobb og jeg tåler litt tyn- jeg ble bare så skuffa over at HUN var sånn! Anonym poster: f300d55b6dc52367317a2defef77d2c7
Gjest Nigiria Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 (endret) Pust og ro deg ned. Sikker på at du ikke kan ha misforstått henne? Kanskje hun ønsket å hjelpe deg ved å avlaste noen av oppgavene dine og si at hun kunne ta ansvar for enkelte ting? Sier ikke at det er slik, men kan være en muighet for at du har hoppet litt fort til konklusjonen her. Det er viktig å ikke tenke at andre vil deg det verste hele tiden, veldig sjelden det faktisk er slik. Og det er vel ingen konkurranse å være på jobb? Jeg antar at dere som jobber der har noen felles målsetninger for firmaet dere jobber for? Forsøk å tenke på hva som er best for dere alle og ikke bruk energien din på slike unødvendige misforståelser. Endret 24. januar 2013 av Nigiria
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå