Gjest gjest1 Skrevet 16. mars 2004 #1 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg har et rekkehus fra 50-tallet som jeg stadig driver og pusser opp. Det er vel egentlig mer totalrenovering enn oppussing, i og med at vi har byttet både kjøkken og bad og gulv. Vi har stue og kjøkken i første etasje. Fra stuen går det en trapp opp til andre etasje. Denne trappen utgjør altså en ganske viktig del av stuen. Vi driver nå og sliper ned denne trappen, og har funnet frem til et ganske pent treverk, som er både tykt og solid. Er det noen som har forslag til hva som vil være pent å gjøre med trappen? Vi lurer på å hvitbeise den, men er langt fra sikre. Videre så lurer jeg på hva vi skal gjøre med veggen i "trappeoppgangen" og videre i gangen i andre etage. Disse veggene henger liksom sammen. Vi fabler litt om å sette opp panel, som vi maler hvitt. (Alle veggene våre er hvite.) Er det noen som har synspunkter for og imot panel? Er dette noe man fort vil bli lei av? Andre ting jeg bør tenke på? Og til slutt lurer jeg på dette med skipsgulv. Bør det være store gulvflater for at dette skal bli pent? I første etasje har vi eikeparkett. Jeg har snust litt på skipsgulv i andre etasje, men er som sagt usikker på hvilke rom dette passer for. Noen synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2004 #2 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg bor i gammel tomannsbolig fra ca 1950 og skal og pusse opp en gammel malt trapp. Siden det blir for mye stress å slipe av all maling har jeg tenkt å male hele trappa hvit, men legge trepanel/vinyl som ser ut som tre på trinnflatene. Så det i en katalog og det var fint synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 17. mars 2004 #3 Del Skrevet 17. mars 2004 Personlig synes jeg skipsgulv passer best i store luftige rom.. men vet ikke hvor stort dere har det? Tror også jeg ville gått for samme typen tregulv overalt.. Skal man først ha tregulv så synes jeg det er finest med enten det ene eller det andre. Så enten eik over alt, eller skipsgulv overalt.. Kanskje du får noen tips her: > www.ifi.no > http://www.bbc.co.uk/homes/design/design_inspiration/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Jones Skrevet 17. mars 2004 #4 Del Skrevet 17. mars 2004 Vi pusset opp rommet til den største dattera mi, med panel og kjøpte vanlig vannbasert maling og blandet det ut med vann. Jeg malte tak og vegger og det ble så fint, så ser man kvistene mellom. Jeg tror at hvis man legger panel uten og gjøre noen med blir man dritt lei (erfaring :oops: ) Jeg ville gjort som dere har tenkt på angående trappa, hvitskurt/beis. LYKKE TIL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå