Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I høst fikk jeg en alvorlig allergisk reaksjon. Små utslett i hakepartiet (trodde først det var små kviser), svie og irritert hud rundt øynene. Jeg hovnet opp rundt øye og munn - da jeg til sist dro på legevakten kunne jeg så vidt åpne øynene.

Jeg trodde det kunne være solarium eller en reaksjon på blekemiddel, siden jeg stripet året noen dager før reaksjonene kom. Jeg havnet til sist på Glo Minerals, som inneholder bismuth.

Har hittill ikke blitt så utsatt som i høst, men jeg får tilbakefall. Da stopper jeg opp på bruuken av all hudpleie og tar allergitabeletter. Skal sies at jeg ikke har gitt opp bruken av Glo Minerals, men utbruddene er ikke helt i samsvar med bruken av sminken.

Men hva med MD? Jeg bruker rens (sensitive formula) skubb og serum. Jeg har brukt det snart i 4 år, er det dette som har blitt for voldsomt for huden`? Eller må jeg bare innfinne meg i at det er Glo Minerals?

Eller er det pus? :|

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tåler ikke disse produktene.

Jeg kan reagere i løpet av sekunder. Røde nupper over alt, og cyrteq fikser det. Men det er vondt, bankende, varmt og ubehaglig.

Så da er det ikke et produkt jeg kan anbefale sart/følsom hud.

Huden er vårt største organ, så ta godt vare på den.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har svært sensitiv hud, bruker de samme produktene som deg helt uten problemer. Du kan jo bare prøve å kutte de ut en periode og se om det blir bedre. Når kan reagere på alt mulig, jeg har hatt en voldsom reaksjon på a-creme.

Anonym poster: a3b5ad5128403065f1d55682dd5c8898

Gjest BabyBlue
Skrevet

Noen reagerer på md formulations, andre på decleor. Er aldri godt å vite, men uansett hvor godt et produkt sies å være kan enkelte være uenig. Man kan reagere på alt, jeg hadde sluttet å bruke md i en periode. Så kan du teste det igjen når huden er fin igjen, for å se om det faktisk er det du reagerer på. Om det er saken så bytter du hudpleieregime :)

Skrevet

Det samme skjedde meg, bare for et par uker siden! minner vertfall mye om det :)

men jeg har nok fortsatt veldig sensitiv hud, siden jeg avsluttet isotretinoinkuren min for bare 2 mnd siden..

Jeg tror årsaken hos meg var en kombinasjon av solarium(15 min 2 ganger iløpet av 1 uke), bading i klorvann og overgang til en fuktighetskrem som ikke var nok fukt i... Huden min er visst mer sensitiv en jeg trodde!

Fikk det bort med hydrokortison og en rikere krem :)

Huden min tåler fint glo minerals! og fra MD bruker jeg for tiden bare scruben. Selv den blir for røff om jeg bruker den ofte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...