Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 Er det flere kommende 4 barns mammaer her ? Eller kommende ? Hvor gamle er deres barn,og hvordan synes du det er ?
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Jeg har fire ja. To tenåringer og to på barneskole. Jeg vet sannelig ikke hva jeg skal svare på det du spør om.. Det "er bare" slik. Og man forholder seg til det. Det er godt å være en "storfamilie", barna har mye nytte og glede av hverandre. Men det er og mye slossing, krav om oppmerksomhet, helt forskjellige behov som skal tas hensyn til. Og trippel så dyrt for absolutt alt.. Men når jeg har vært så heldig å få fire, så ville jeg aldri hatt det annerledes. Selv om jeg har tenkt mitt av og til når jeg står og vasker spy kl tre på natta for fjerde gang..
Mafalda Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 (endret) Jeg er også firebarnsmamma... fram til mai i hvert fall, for da blir de fem Mine fire er fra barnehagealder og opp i ungdomsskolen, altså et ganske stort spenn. Jeg tror ikke jeg hadde overlevd å ha firlinger, det er helt annerledes når de er spredd utover på forskjellige alderstrinn. Ene dagen ser jeg Istid på kino, neste dag Hunger Games, og nå gleder eldste seg til Les Miserables- variasjon er moro for mor! Synes det er fryktelig gøy med unger, liker å være med på aktivitetene deres, og er som regel sprekkeferdig av stolthet ettersom de vokser og får til ting. Det er fascinerende å se hvordan de utvikles som mennesker, og hvordan de forholder seg til hverandre og verden. Jeg digger at vår familie er et lite økosystem som ikke er sammensatt bare av mor + far på den ene siden og barna på den andre, men at de har utviklet sine egne relasjoner og lærer av hverandre. Det er rett og slett veldig moro med barn, og hele familien gleder seg til å få (den siste) babyen i hus- da kommer antagelig alle til å gå bananas, på hver sin aldersspesifikke måte. Minussider: ufattelig mye husvask, tøyvask og generelt husarbeid. Enorm hverdagslogistikk (vi har aldri, og det vil si aldri, fri, bortsett fra jul og påske. Kvelder og helger er vanligvis dobbelt- eller trippelbooket, og vi bruker MYE tid på kjøring og oppfølging. Alenetid? Bygones!). Antallet juleavslutninger, foreldremøter, bursdager, dugnader osv eksploderer, før jul og før sommeren er det rene Texas... Dyrt, særlig hvis barna holder på med aktiviteter som krever utstyr eller reising. Og en standard sydentur koster gjerne 70-80 000, prisen på å ha et par ekstra barn i forhold til "normalen" er helt vanvittig! Men jeg synes alt i alt det er verdt både arbeidsinnsats og penger. Og jeg har aldri vasket spy mange ganger per natt, så kanskje jeg har vært litt heldig også? Endret 24. januar 2013 av Mafalda
Molimaki Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Jeg har 5 barn og vil ikke være foruten:) har egentlig lyst på flere;) min eldste er 18 år, nr.2: 14 år, nr.3: 13 år, nr.4: 9 år og minsten er 11 mdr...er selv "kun" 34 år, så stadig tid;)
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Oi så gøy det er flere her jeg er nå innmari usikker her jeg sitter. Jeg har 3 barn fra før å fant ut nå at jeg er gravid nok en gang . Hopper litt mellom glede og redsel mine er 8 år,3år og 4år. To tette på slutten. Og jeg blir 27 når den 4 barne kommer. Hvordan rekker en liksom alt ? Å ikke minst økonomi . Hvordan bil passer best med tanke på plass osv barnevogn og ja alt som hører med ? Pluss siden her er jo at jeg har stort sett alt utenom vogn da jeg hadde tvilling vogn til di minste. Så ja. Er enda i sjokk kan en si kanskje .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå