Gå til innhold

Utroskap - Er det virkelig så vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får høre at jeg er et unntak blant gutta, fordi når gutter gjør det slutt, så har de alltid ei dame i bakhånd som de har rotet med i minst 3 uker i forveien.

Jeg har aldri vært utro heller og ingen av kompisene mine har vært det (som jeg vet om).

Er det virkelig så vanlig? Jeg får liksom ikke dette til å stemme :-P.

Er det noen her som ikke har opplevd utroskap eller har alle vært med cheating bastards?

Anonym poster: a3c0258906382ae7067fb5cb7ef08712

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd utroskap, men jeg har opplevd at gutter har vært utro med meg uten at jeg visste at de hadde dame. Nesten hver gang jeg er ute blir jeg også forsøkt sjekket opp av menn som har dame. Finner det som regel ut fordi jeg vet det fra før eller ser det på Facebook.

Skrevet

Det er nok veldig vanlig ja. Og om de ikke er utro så er det fryktelig mange som prøver.

Anonym poster: 4dafc4012c27baf6d9e808bb89722bcc

Skrevet

Jeg har aldri vært utro. Har ikke samvittighet til det, fordi jeg vet hvor ødeleggende det er for tillit og følelser og hvor mye vondt som følger med dette. Jeg har ikke opplevd det selv, men har kompiser som har blitt utsatt for dette og jeg har snakket med mange jenter som har problemer med tillit og sjalusi pga. utroskap.

Men hva er greia med dere jenter? Hvis jeg er så spesiell, så burde det ikke vært så vanskelig for meg å finne meg noen. Dere er f*** meg mer interessert i hvordan jeg ser ut enn hvem jeg er!

Anonym poster: a3c0258906382ae7067fb5cb7ef08712

Skrevet

Utroskap er dessverre altfor vanlig. Jeg blir forsøkt sjekket opp og lurt til sengs av menn i forhold nesten daglig. De skriver sexuelle hentydninger på meldinger og facebook, mens damene dems er uvitne. Drittsekker hele gjengen, skulle vært skuddpremie på en del av dem!

Har aldri opplevd (som jeg vet om) at noen har vært utro mot meg.. men så har jeg ikke vært i så mange forhold heller at det gjør noe da.

• Liker 3
Gjest Summers
Skrevet

Mener å ha lest at halvparten av alle kvinner og en fjerdedel av alle menn i 20 årene i UK har vært utro.

Vet ikke om det er like ille i norge.

Skrevet

Jeg kunne ikke tenkt tanken om å være utro, men jeg opplever ofte at menn som er i forhold vil være utro med meg. :( Jeg har også opplevd at et tidligere samboer prøvde seg på andre damer og spurte direkte om å ha sex med dem, mens vi var sammen.

Jeg har en avknapp når jeg har følelser for noen, og den gjør at jeg ikke har interesse av andre menn enn han jeg er sammen med. Synd ikke andre har den avknappen også.

• Liker 2
Skrevet

Har opplevd utroskap. Og nesten alle vennene mine har vært utro. Blir veldig trist av det, og håper jeg har funnet mannen som har andre verdier :) Så langt ser det bra ut! :)

Anonym poster: d09b82862518c12d6cb09966c3e74895

Skrevet

Jeg kunne aldri ha vært utro. Jeg sluttet å syns andre er deilige etter at vi ble kjærester. Andre ble rett og slett turn-off. Det er godt å bare ha øynene klistret til min kjære, det styrker tilliten til meg selv :)

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd utroskap. Og nesten alle vennene mine har vært utro. Blir veldig trist av det, og håper jeg har funnet mannen som har andre verdier :) Så langt ser det bra ut! :)

Krysser fingrene for det! :)

Skrevet

Det opereres med flere teorier om hva årsaken til utroskap er. En av dem er sammenhengen mellom to psykologiske systemer i hjernen, det som får deg å oppsøke nytelse (styres av dopamin) og det som styrer impulskontrollen (frontallappen i hjernen). Det er veldig stor variasjon av disse blant forskjellige mennesker.

Når det gjelder førstnevnte, har man funnet ut at folk som har en variant av DRD4-genet i større grad vil oppsøke situasjoner som gir dem dopamin-rush. Uforpliktende sex (men ikke nødvendigvis utroskap) er noe som gir et slikt dopamin-rush.

Frontallappen styrer, som sagt, impulskontrollen og kan i sammenheng med nevnte variasjon av DRD4-genet føre til en lavere terskel for å oppsøke spenningsfylte situasjoner.

Eksempelvis vil en person med stort behov for dopamin-rush, men samtidig en sterk utviklet impulskontroll, ikke like lett la seg rive med som en person med samme behov for dopamin-rush, men en svakere impulskontroll. Frontallappen fortsetter å utvikle seg til langt opp i tjueårene og utvikler seg raskere hos kvinner enn menn. Alkohol har vist seg å ha en hemmende effekt på frontallappen.

Når det gjelder utbredelsen av utroskap viser forskning at det er større sjanse for at en kvinne er utro kun én gang, mens menn har en tendens til å gjenta det flere ganger. Dette backes opp av at, selv om menn og kvinner kommer ut ganske likt (som gruppe) når det gjelder antall utroskap, er det en mindre prosentandel av menn som står for de fleste utroskap.

Dette vil da si at en mann som har vært utro har en generelt lav impulskontroll, og at det er en viss sannsynlighet for at han vil gjenta det, mens en kvinne som har vært utro kan ha latt seg rive med i et svakt øyeblikk, f. eks. under påvirkning av alkohol.

• Liker 3
Skrevet

Mener å ha lest at halvparten av alle kvinner og en fjerdedel av alle menn i 20 årene i UK har vært utro.

Vet ikke om det er like ille i norge.

Det er tull. Menn er mer utro, men kvinner begynner å ta dem igjen nå som vi er mer selvstendige og likestilt.

Gjest Summers
Skrevet

Det er tull. Menn er mer utro, men kvinner begynner å ta dem igjen nå som vi er mer selvstendige og likestilt.

Ja, utroskap er en del av kvinnefrigjøringen:-)

Sjokkerende nok, viser det seg også at kvinner har dobbelt så stor sjanse for å være utro.

Faktisk innrømmet femti prosent av de som deltok i undersøkelsen at de hadde vært utro mot partneren, og halvparten av disse igjen hadde vært utro minimum to ganger.

Allikevel viser det seg at 99 prosent av de 2000 kvinnene som var med i undersøkelsen, vil vise mannen døren om de fant ut at han var utro.

http://www.side2.no/sexogsamliv/article2465025.ece

• Liker 2
Gjest Lurifix
Skrevet

Er jo bare fint at så mange er utro, blir jo lettere å finne noen som har respekt for andre mennesker.

• Liker 1
Skrevet

Utroskap er dessverre altfor vanlig. Jeg blir forsøkt sjekket opp og lurt til sengs av menn i forhold nesten daglig. De skriver sexuelle hentydninger på meldinger og facebook, mens damene dems er uvitne. Drittsekker hele gjengen, skulle vært skuddpremie på en del av dem!

Har aldri opplevd (som jeg vet om) at noen har vært utro mot meg.. men så har jeg ikke vært i så mange forhold heller at det gjør noe da.

Eh... daglig? Men de du er sammen med aldri har gjort det med deg (som du vet om)

Du har jammen flaks da, som har truffet på de eneste i samfunnet som ikke er utro....

Anonym poster: 721eba8bf50dc6af941c559ebc77e555

Skrevet

Eh... daglig? Men de du er sammen med aldri har gjort det med deg (som du vet om)

Du har jammen flaks da, som har truffet på de eneste i samfunnet som ikke er utro....

Anonym poster: 721eba8bf50dc6af941c559ebc77e555

Ja, daglig. Pr. dags dato er det 3 stk som tar kontakt med meg daglig. Den ene skriver nesten bare om sex, jeg svarer avvisende, minner han på at han er i et forhold og forsøker å skifte tema (dette er en kollega, så vil ikke være ufin heller). Den andre forsøker seg på å være mer subtil, han har holdt på siden i sommer og jeg har ikke tall på hvor mange ganger han har bedt meg ut, eller hvor mye komplimenter jeg har fått. Ingen av disse har noen gang vært så mye som i nærheten av å kysse meg. Den tredje er en tidligere date som kjeder seg i sitt nåværende forhold.

Jeg skrev ((som jeg vet om)) av en grunn, jeg nevnte også at jeg ikke har vært i så mange forhold. Ok, så har jeg hatt flaks som har møtt på hele 2 stk som ikke er utro, og som jeg var i et forhold med. Det betyr ikke at jeg ikke har hatt min del av knust hjerte.

Skrevet

Det er dessverre veldig vanlig. Blitt utsatt for det av ekskjæreste (jeg er mann) selv. Personlig kjenner jeg faktisk langt flere kvinner enn menn som har vært utro. Det er likevel ikke noen bitter klaging på kvinner, jeg har nå en helt fantastisk forlovede og har ingen grunn til å surmule. Det er samtidig stort sett menn blant de jeg kjenner/har kjent som er notorisk utro, så jeg vet ikke helt hva som er verst. Statistikk nevnt over her tilsier også nettopp at den trenden faktisk kan ses. Det må to til for å være utro, og du kan tross alt ta deg faen på at de som er utro ikke bryr seg om sivilstatus til vedkommende de er utro med heller.

Selv finner jeg utroskap kvalmende, og jeg sier veldig klart fra til bekjente jeg får med meg at er utro. Med venner kan jeg fint finne på å rushe inn og prate til dem om de er i ferd med å utveksle spytt med andre (jeg er student, vi har eget utested og der skjer slikt støtt). Jeg har egentlig ikke noe med det, men da får de i så fall bare kutte meg ut. Jeg vet hvor kjipt det var å være på andre siden av det, og gidder ikke, ikke engang passivt, å fremstå som at jeg aksepterer det. Det gjelder ingen "bro code" på utroskap, i hvert fall ikke for min del. Ikke noe tilsvarende med venninner heller.

Svaret på spørsmålet ditt er nok dessverre ja. Samtidig ser jeg ikke bort fra at en del utro svin, av begge kjønn, fremstiller det som ekstra vanlig for å rettferdiggjøre egne utskeielser. De er enkle sjeler, stort sett.

Anonym poster: 0d05acf9d13c09e7530107277ee2299a

Skrevet

Jeg har aldri vært utro, men min kjære har vært utro mot meg. Har også anre veninner hvor partneren deres var utro.. Det er jo ikke noe man går rundt å skryter av akkurat (at typen var utro eller at man selv var det) så det er mange fler enn det det "virker som", desverre...

Anonym poster: 12ef647431728b56b9d53a5b25ad743f

Gjest Summers
Skrevet (endret)

Ja, daglig. Pr. dags dato er det 3 stk som tar kontakt med meg daglig. Den ene skriver nesten bare om sex, jeg svarer avvisende, minner han på at han er i et forhold og forsøker å skifte tema (dette er en kollega, så vil ikke være ufin heller). Den andre forsøker seg på å være mer subtil, han har holdt på siden i sommer og jeg har ikke tall på hvor mange ganger han har bedt meg ut, eller hvor mye komplimenter jeg har fått. Ingen av disse har noen gang vært så mye som i nærheten av å kysse meg. Den tredje er en tidligere date som kjeder seg i sitt nåværende forhold.

Da er det ikke akkurat fylla har skylda.

Må være gøy å ha dem som kjæreste.

Endret av Summers

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...