roflgirl Skrevet 24. januar 2013 #1 Skrevet 24. januar 2013 (endret) Har nettopp fått hamsteren hjem, hu kom hit rundt kl 6 idag, hu har begynt og spise og grave i flisa og virker ikke så veldig nervøs egentlig.. men hun vil ikke finne huset sitt! vet ikke hvorfor jeg er litt engstelig pga dette men har satt huset helt nederst der hu graver og enda har hun ikke lyst til og gå inn.. hvor lang tid tar det før hu vil inn der? hamsteren er jo veldig ung, dyrebutikken fikk hu igår og måtte egentlig vente med og selge hun til lørdag men fikk hun idag siden jeg reiste langt. er det noen som vil gi meg noe tips om hva jeg skal ha inne i huset? har lest og hørt at bomull ikke er bra siden hun kan spise det og kveles osv.. håper noen svarer Endret 24. januar 2013 av roflgirl
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Dopapir som ikke er bleket eller farget kan du bruke til å ha i huset, men legg det utenfor huset så hun kan styre og stelle det til slik hun vil. Jeg hadde en dverghamster som nekta plent å bo i huset sitt, skulle absolutt lage reir utenfor, og det er jo helt greit det om den føler seg tryggere slik. Anonym poster: b7cba75f3ca693ec9ff14558b4edba8e
roflgirl Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2013 har enda ikke funnet hus, hun ligger alltid under flisa ;/ og hun drikker ingenting og rører ikke maten.. tips?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Alt er nytt for henne, hun må få noen dager hvor hun kan finne seg til ro. Så ikke bekymre deg enda. Anonym poster: b7cba75f3ca693ec9ff14558b4edba8e
-hild Skrevet 25. januar 2013 #5 Skrevet 25. januar 2013 Står huset i et hjørne eller midt i buret? De trives godt i hjørner, de små tassene, og av og til vil de bygge sitt eget reir i stedet for å bruke huset du har satt inn. Er du sikker på at den ikke spiser og drikker? Det er ikke mange dråpene vann som skal til før den lille kroppen er utørst.. Og det samme gjelder for mat, de gjemmer mer enn de spiser.. Men du kan jo teste matlysten med å gi den en liten av en agurk eller en liten eple bit. (Eller hva du måtte ha i hus av frukt eller grønnsaker, bare vask skallet godt, og husk at frukt steiner kan være giftige for dem.) solsikke frø pleier å være populært, men max4-5 om dagen, ellers sitter du der med tjukk hamster etter hvert.. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå