Gjest tingløs Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Jeg har blitt kastet ut av min samboer. Problemet er at jeg ikke får komme inn i leiligheten for å hente tingene mine. Han mener at han skal være til stede når jeg gjør dette, men han har ikke mulighet til å være der. Spørsmålet er hva slags rettigheter jeg har i forhold til dette? Hans navn står i leiekontrakten, ettersom vi leide gjennom hans arbeidsgiver og det var ikke mulighet til å sette mitt navn på kontrakten. Han tok nøklene mine så jeg kommer meg ikke inn. Jeg tok med meg en bag med klær og det var det. Alt annet ligger i leiligheten. Jeg trenger dette nå, og har ikke tid til å vente på at det skal passe for han. Det kan vel ikke være sånn at han bare kan låse døra en dag og ikke slippe meg inn igjen?
Gjest Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Tror du kan få hjelp hos politiet i slike saker til å hente ut tingene dine. Du kan kanskje ta turen innom og prate med dem? Mulig han roer seg noen hakk om han får en telefon derfra. Han har ingen rett til å holde tilbake dine ting. Det tilsvarer tyveri. 5
Gjest tingløs Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 Tror du kan få hjelp hos politiet i slike saker til å hente ut tingene dine. Du kan kanskje ta turen innom og prate med dem? Mulig han roer seg noen hakk om han får en telefon derfra. Han har ingen rett til å holde tilbake dine ting. Det tilsvarer tyveri. Har faktisk spurt om råd hos politiet. De kunne sende noen for å få han til å åpne. Men da må han vel være til stede? Kan de gjøre noe hvis han ikke er der?
Gjest Funky Punk Skrevet 23. januar 2013 #4 Skrevet 23. januar 2013 Har faktisk spurt om råd hos politiet. De kunne sende noen for å få han til å åpne. Men da må han vel være til stede? Kan de gjøre noe hvis han ikke er der? Hvorfor spurte du ikke dem om det også da? Ring, spør, få svar. 3
Gjest Skrevet 23. januar 2013 #5 Skrevet 23. januar 2013 De kan vel ringe mannen og si at han får somle seg hjem og åpne. Hvis ikke kan kanskje gutta i blått ta det som en øvelse og se hvor mange sekunder de trenger for å sprenge døren?? Han skal ikke slippe unna med å gjøre seg utilgjengelig. Prøv å prate med politiet igjen. 1
Gjest Skrevet 23. januar 2013 #7 Skrevet 23. januar 2013 Ja, arbeidsgiveren har sikkert nøkkel. Og vet vel om deg? Og er lite interessert i å få politiet på døren, på den ene eller den andre måten. 2
Gjest tingløs Skrevet 24. januar 2013 #8 Skrevet 24. januar 2013 Ja, arbeidsgiveren har sikkert nøkkel. Og vet vel om deg? Og er lite interessert i å få politiet på døren, på den ene eller den andre måten. Takk for svar. Jeg har vurdert å kontakte arbeidsgiveren ettersom de er klar over at jeg har bodd der. Vil kanskje heller det enn å involvere politiet for mye. Jeg bare lurer på om de har lov til å slippe meg inn der.. Det er jo hans leilighet på en måte..
Nowayback Skrevet 24. januar 2013 #9 Skrevet 24. januar 2013 GUUUUD, som jeg angrer på at jeg ikke hev tingene til eksen ned i skråningen mot veien da hun dumpet meg! Lot henne bare hente tingene i ro og mak.. Aaaaargh
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #10 Skrevet 24. januar 2013 Takk for svar. Jeg har vurdert å kontakte arbeidsgiveren ettersom de er klar over at jeg har bodd der. Vil kanskje heller det enn å involvere politiet for mye. Jeg bare lurer på om de har lov til å slippe meg inn der.. Det er jo hans leilighet på en måte.. Nei, de har ikke lov til å slippe deg inn eller gå inn selv. Anonym poster: f8249a71b3f0fb2fe745c614c271c88e
Gjest kinkylita Skrevet 24. januar 2013 #11 Skrevet 24. januar 2013 Ikke bland arbeidsgiver inn i dette. Han har leid ut en leilighet til en av arbeidstakerne sine han, hva som skjer innenfor leilighetens 4 vegger har ikke han noe med. Ikke er det sikkert han bryr seg så hardt heller. Ta kontakt med politiet igjen du. Så vidt jeg vet, så har ikke utleieren lov til å låse seg inn i en leilighet som h*n har leid ut, med mindre det er noe viktig. En samboerkrangel er ikke grunnlag nok til at han har lov til å gi ut en ekstra nøkkel. Så lenge samboeren din står som leietaker på kontrakten, så er det han som sitter på alle rettighetene, dessverre. 2
Gjest Skrevet 24. januar 2013 #12 Skrevet 24. januar 2013 Ikke bland arbeidsgiver inn i dette. Han har leid ut en leilighet til en av arbeidstakerne sine han, hva som skjer innenfor leilighetens 4 vegger har ikke han noe med. Ikke er det sikkert han bryr seg så hardt heller. Ta kontakt med politiet igjen du. Så vidt jeg vet, så har ikke utleieren lov til å låse seg inn i en leilighet som h*n har leid ut, med mindre det er noe viktig. En samboerkrangel er ikke grunnlag nok til at han har lov til å gi ut en ekstra nøkkel. Så lenge samboeren din står som leietaker på kontrakten, så er det han som sitter på alle rettighetene, dessverre. Arbeidsgiveren vet antakelig hvor arbeidstakeren er, og kan gi han en krass beskjed om å dra seg hjem og ordne opp. Alternativt må jo politiet hjelpe henne med å ta seg inn i leiligheten. Hun er vel bostedsregistrert der.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #13 Skrevet 24. januar 2013 Si fra til eksen at du trenger tingene dine og at du vil måtte kontakte arbeidsgiveren hans dersom du ikke får dem. Men du: Er du helt sikker på at du faktisk ikke kan vente til han kommer tilbake og kan låse opp for deg?? Er du sikker på at du ikke bare lager ekstra drama, fordi du er sint og såret? Det er ikke så mange ting som er livsviktige, egentlig... Anonym poster: fad3d42f861d566073b8aa3708eae2e9 1
Gjesten Skrevet 24. januar 2013 #14 Skrevet 24. januar 2013 Hvor er han da? Før eller senere må han jo komme hjem. Du burde i grunnen bare ta med deg en bok eller iPod og sette deg utenfor døra hans. Når han kommer hjem da, har han jo ingen grunn til å ikke å slippe deg inn lenger.
Løvetanten Skrevet 24. januar 2013 #15 Skrevet 24. januar 2013 Herregud da, er det så mye å gruble over? Ring politiet, de kommer med deg og sørger for at du kommer deg inn, de er der mens du samler sammen tingene dine og så er du ferdig. Hvorfor skal du kaste bort tid og lage big business med å kontate arbeidsgiver?? De har da vel ingenting med hva som skjer i livet hans. Enten er han en tulling som kaster deg ut uten at du får sakene dine, eller så er du crazypants siden han gjør hva han kan for å slippe å se deg igjen. Uansett er det ingen vits å tvære på ting. Gjør kort prosess
up! Skrevet 24. januar 2013 #16 Skrevet 24. januar 2013 Send ham en melding: "Hei, skjønner at du ikke har mulighet med det første. Vil du at jeg skal kontakte arbeidsgiveren din eller politiet for å få hentet tingene mine? Har jeg ikke hørt fra deg innen kl xx.xx tar jeg valget selv. Ha en fin dag " 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå