Gå til innhold

Barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en 20 år gammel jente. Jobber til vanlig i barnehage og nå sparer jeg penger fordi jeg skal ut og reise. For å kunne tjene litt mer tenkte jeg på å henge opp lapper på butikker hvor jeg tilbyr meg å være barnevakt i helgene.

Det jeg lurer på er om dere foreldre ville sett på det som aktuelt å kontakte en jente dere ikke kjenner ved behov om dere hadde sett en slik lapp? På lappen vil jeg informere om alder, at jeg jobber i barnehage, litt hvordan jeg er med barn, at jeg har vandelsattest o.l.

Eventuelt, hva ville dere sett etter for at dette skulle vært aktuelt?

Anonym poster: 5d331125a4e07a5dcb4980789cf45294

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Har lyat å si: hvor bor du?

Anonym poster: 5dd0ab668135885edffdeb5547ef2fe8

Skrevet

Referanser kanskje?

Anonym poster: 5dd0ab668135885edffdeb5547ef2fe8

Skrevet

Å ha en eller annen referanse burde du inkludere, gjerne fra en barnehage om du er komfortabel med det, samt i hvilket område du er villig til å være barnevakt i. Jeg kjenner absolutt ikke til priser for slikt noe nå, så det kunne kanskje være lurt å indikere hva du vil ha for en slik jobb?

Skrevet

Litt usikker på om jeg hadde turt det altså....

MEN hva med å henge opp en lapp i bhg du jobber??

Hadde en av de som jobber i bhg til mine barn hatt ett slikt tilbud, hadde jeg nok slått til. For dette er jo personer du har ett visst inntrykk av fra før, og som du vet kjenner barnet ditt....

Anonym poster: 466bcd47053072b23a97c46bf367b49a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke barn, men har passet mange barn. Stort sett har det gått gjennom jungeltelegrafen, men mamma hang opp en lapp for meg i barnehagen hun jobbet i. Da fikk jeg mange tilbud og fikk både engangsoppdrag og ble fast barnevakt for tre nye familier.

Jeg ville hengt opp lappen i barnehagen framfor på andre plasser. I tillegg kan det være lurt å si i fra til venner at du er på utkikk etter barnevaktjobb, så de kan si det til andre de kjenner. Det føles tryggere å ringe noen som kjenner noen, enn å ringe en fremmed fra en lapp.

Anonym poster: 635fec4fb024860536bff4288847003a

Skrevet

Jepp, lapp på oppslagstavlen i bhg er lurt, for der kjenner jo foreldrene deg allerede.

Når du først har fått foten innenfor hos noen, så er min erfaring at jungeltelegrafen går ganske raskt om du er flink, og dermed kan du etter ikke veldig lang tid bli kontaktene av vennene til foreldrene til ...

Anonym poster: b7709c899f9a3e6b1ac6180c0e66fae5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...