Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg er en mann (gutt) på 19 som er ferdig med vgs til sommeren. Jeg ønsker å studere Sosialt arbeid for å bli Sosionom til høsten, enten her i Oslo eller å flytte til Høgskolen i Lillehammer for å studere der.

Er det noen av brukerne her inne som har erfaringer? Jeg tenkte det var supert å spørre her på Kvinneguiden, fordi dette er et kvinnedominert yrke, og kanskje mulighet for flere relevante svar her blant alle dere flotte kvinner :-)

Ha en god kveld alle sammen :)

mkgleez

Endret av mkgleez
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykepleier og var i praksis på en rusinstitusjon. Her var det sykepleiere, sosionomer, barnevernspedagoger osv. De fleste sosionomene der var menn:) virket som de trivdes godt alle sammen. Det er bruk for menn i omsorgsyrkene, de har ofte en litt annerledes tilnerming enn kvinner har:)

Skrevet

Jeg er snart ferdig sosionom i Oslo (DHS, ikke HiOA), og vil anbefale det om du ønsker en givende jobb hvor du møter mange mennesker. Jeg har jobbet i relaterte yrker hele veien langs studiet (deltidsstudie) og merket raskt at det er et yrke jeg vil trives i. Spesielt nettopp fordi det finnes så mange muligheter. Jeg har vært innom NAV, psykiatri, flyktningetjenesten og forebyggende arbeid blant ungdom de siste fire årene i vikariater, deltidsjobb og praksis :)

Det er nok fremdeles litt manko på menn som sosionomer rundt omkring, så jeg er ganske sikker på at du ikke vil ha problem med å skaffe deg jobb i etterkant av studiet :)

Er det noe spesielt du lurer på forresten? Er ofte lettere å svare da, evt kan du bare sende meg en PM om du vil :)

Skrevet

Som mann er du garantert jobb, og vil trolig få jobb ved en hver praksis du er innom :)

• Liker 1
Skrevet

Digg :D Tusen takk! Har sendt deg PM loren ;) Dersom

flere har erfaringer, skriv gjerne! ;)

Skrevet

Flere som har gått på andre høyskoler på dette studiet? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...