AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Vi har meldt oss på samlivskurs i regi av Familievernkontoret. Kurset går fra lørdag til søndag med opplegg begge dagene. Fikk programmet i posten idag, og det så forsåvidt veldig greit ut, med unntak av at det er satt av 1 1/2 time til "Vi blir kjent!". Kjente at skepsisen vokste inni meg da (og mannen gav forsåvidt uttrykk for det samme). Ja, det er greit å presentere seg med navn og sånn, men jeg så da for meg at vi skal sitte å fortelle de andre om forholdet vårt, hvorfor vi er på kurset osv.. Jeg er jo der for at VI skal få det bedre, ikke for å bli kjent med andre par som også sliter.. Noen som har vært på et sånt kurs, og som kan fortelle litt om hvordan det foregår? (og om det var nyttig?) Anonym poster: 06ae18daa82178993e8ee054b115d8cd
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #2 Skrevet 24. januar 2013 Ingen? Anonym poster: 06ae18daa82178993e8ee054b115d8cd
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 Vi var på samlivskurs hos Senter for selvutvikling og terapi (selvutviklingogterapi.no). Der var det ikke noe bli-kjent-opplegg, de sa de hadde bevisst gått vekk fra det selv om det egentlig skal være i PREP opplegget fordi folk flest fikk lite ut av å bli kjent med andre par på et slikt kurs. Fokuset skulle jo ligge på det enkelte paret. Det fungerte flott for oss, og vi var veldig fornøyd med kurset! Anonym poster: d0052407388f156ce693b98d6642de83
Derpinaa Skrevet 24. januar 2013 #4 Skrevet 24. januar 2013 Vi var på PREP-kurs i regi av "Sånne som oss", og de har også bevisst veket bort fra hele "bli kjent"-opplegget. De oppfordret oss til å trekke oss unna sammen. Vi var også veldig fornøyd med kurset. Jeg hadde ikke vært komfortabel med å skulle bli kjent med alle andre, hadde nok fått mye mindre ut av helgen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå