Gå til innhold

Treningsplan

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ned i vekt igjen. Har skjerpa meg på kostholdet, men sliter med å holde inntaket under 1800kcal. Men jeg skal derimot bøte på det med å bevege meg mye.

Planen min er som følger:

Jeg jogger en del - foreløpig på litt nybegynnernivå, men får tatt en 3-4 økter i uka med 4km hver gang.

Føler for å trene litt "styrke" også, men foretrekker å gjøre det hjemme.

Jeg har håndvekter, og 30days shred videoen. Hva tenker dere om at jeg trekker ut styrkeøvelsene derfra og gjør de i tillegg til joggina? Altså at jeg ikke tar hele videoen, men bare styrkeøvelsene.

De er knebøy med vekter som man løfter opp over hodet, utfall med bicepscurl, armhevninger, noen mageøevsler, chestflies med vekter. I tillegg tar jeg planken og noe jillian kaller et eller annet med row. Man står med bøyde knær, vekter i hendene og "ror". Det er visst for ryggen blant annet.

Også en øvelse hvor man står på alle fire og løfter ut det ene beinet og motsatt arm. Litt som en hund :P

Dette skal jeg også prøve å få gjort 3-4 ganger i uka ca.

Også går jeg mye. Sånn at det helst blir minst 1,5 time hver dag. (de dagene jeg jogger blir det kanskje i underkant av en time gange)

Vet mange her kommer til å mene at dette er alt for dårlig, men Jeg mener det e rviktig å ikke begynne for hardt. Progresjon kommer naturlig.

Jeg starta på scratch med jogging for ikke alt for lenge siden - klarte knapt 5 min sammenhengene. nå klarer jeg 30, uten at det koster meg liv og helse.

Anonym poster: a0b7624fd7faa8fb9328be0d6d514fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om målet er vektnedgang så er det viktigste at du går på kaloriunderskudd. Trening vil hjelpe å brenne noe mer kalorier så en har litt ekstra å gå på, for å ikke glemme at en selvsagt blir strammere og mer definert og alle helsefordelene.

Så; hva er kjønn, vekt, alder og høyde?

Hvor mange kalorier lå du på før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om målet er vektnedgang så er det viktigste at du går på kaloriunderskudd. Trening vil hjelpe å brenne noe mer kalorier så en har litt ekstra å gå på, for å ikke glemme at en selvsagt blir strammere og mer definert og alle helsefordelene.

Så; hva er kjønn, vekt, alder og høyde?

Hvor mange kalorier lå du på før?

Ja, nettopp :) Jeg elsker å trene :) Tenker mest på om treningsplanen er en ok plan, sånn til å begynne med?

Aner ikke hva jeg lå på før, men garantert mer.

Har gått ned i vekt med et gjennomsnitt på 1800 om dagen før, det går selvsagt sakte da jeg kanskje bare ligger et par hundre i underskudd hver dag, men det er bedre det enn at jeg sprekker etter tre dager på 1500 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nettopp :) Jeg elsker å trene :) Tenker mest på om treningsplanen er en ok plan, sånn til å begynne med?

Aner ikke hva jeg lå på før, men garantert mer.

Har gått ned i vekt med et gjennomsnitt på 1800 om dagen før, det går selvsagt sakte da jeg kanskje bare ligger et par hundre i underskudd hver dag, men det er bedre det enn at jeg sprekker etter tre dager på 1500 :P

Da er det mer enn nok å starte med sånn som du har gjort nå. Det er også naturlig at du vil øke med trening når formen blir sterker. Mye bedre å starte i det små og bygge seg opp :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...