Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg kunne tenke meg å lære å spille piano og kanskje også fiolin. Jeg begynte så vidt der var på et keyboardkurs foreldrene mine meldte meg på mange herrans år siden - men sluttet etter kort tid fordi læreren var direkte ubehagelig og ekkel.

Jeg kan ikke så veldig mye og kunne tenke meg å lære ved hjelp av internettleksjoner og/eller bøker. Vet dere om noen gode kurs for nybegynnere (hovedsaklig for piano - men om dere vet om noe i forhold til fiolin tar jeg gjerne imot tips og sjekker ut)?

Anonym poster: 79791fb4aae825a8c40db9c12f39c66c

Videoannonse
Annonse
Gjest Mr. Tråden
Skrevet (endret)

Hei! Jeg kunne tenke meg å lære å spille piano og kanskje også fiolin. Jeg begynte så vidt der var på et keyboardkurs foreldrene mine meldte meg på mange herrans år siden - men sluttet etter kort tid fordi læreren var direkte ubehagelig og ekkel.

Jeg kan ikke så veldig mye og kunne tenke meg å lære ved hjelp av internettleksjoner og/eller bøker. Vet dere om noen gode kurs for nybegynnere (hovedsaklig for piano - men om dere vet om noe i forhold til fiolin tar jeg gjerne imot tips og sjekker ut)?

Anonym poster: 79791fb4aae825a8c40db9c12f39c66c

Ingrid Bjørnovs pianobok - Ingrid Bjørnov - Spiral ... - Bokkilden

Den boken er fin og tar for seg litt forskjellige sjangere.

Det går like fint å begynne å spille når man er voksen som når man er ung.

Tenk musikk, vær konsentrert, bruk øret, lær stykker utenat, bruk metronom, og spill for noen. Det du vil slite mest med er det du må øve mest på. Kom i gang og gled deg over fremgangen. Det er verdt "slitet". :)

Endret av Mr. Tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...