Gå til innhold

Hvor lenge kan egentlig en treåring brøle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Over noe så grusomt som at tightsen har vridd seg...

Det er tøft å være mamma noen ganger :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høhøhø, de kan hyle LENGE. :nigo:

Skrevet

Til de blir 4 .

• Liker 2
Skrevet

Det går ann å kjefte.

Anonym poster: 18c99008ee64eea865d8742f4d333155

Skrevet

Det går ann å kjefte.

Anonym poster: 18c99008ee64eea865d8742f4d333155

Det er ikke mangel på streng stemme for å si det slik, når min brøler hyler fra seg. Da øker volumet, utrolig med lyd når det står på. Jaja, han får bare hyle fra seg- hos meg får han ikke viljen sin ;)

Anonym poster: 1c61f024bd5639493d4c7ef079030e35

Skrevet

Ja, det lønner seg HELT klart å kjefte på et barn som har gått i vranglås ...

• Liker 1
Skrevet

Ikke kjefte, men forklare til barnet at det er tre år, og kan prate. Han/hun skal uttrykke seg med ord (ikke skrike slik som ettåringer som ikke har språk enda, gjør), og må få klar beskjed om det.

Anonym poster: 3487bdb741b3153c7b57eec1e7a23f6a

Skrevet

Såfremt han/hun kan prate da, selvfølgelig

Anonym poster: 3487bdb741b3153c7b57eec1e7a23f6a

Skrevet

La han forklare seg , og la han sette ord på hvorfor han hyler for en tights.

Vær en rollemodell . Finn ut sammen en løsning , da vil han føle mestring , og det vokser han på.

Den enkle løsningen er trusler hehe..

Jo lengre du hyler , jo mindre godteri blir det i skåla på lørdag !

Om han stopper da , og begynner på senere , så sier du bare : nå ser jeg godteriskåla blir enda mindre .

Men ikke kjeft når du sier det , bare vær bestemt , og viktigst av alt , gjennomfør trusselen.

Kanskje ikke så veldig pedagogisk , men det funker. Tror ikke de tar særlig skade av dette , de lære at en gode blir tatt fra dem , om de oppfører seg trassig.

Men dette var jo ikke svar på spm ditt , ja ... de kan hyle til de blir gul og blå ;)

Skrevet

Takk for gode råd gitt. Å snakke med ungen hadde jeg ikke kommet på uten dere. :sarkasme:

Neida, jeg forholdt meg rolig, sa at jeg gjerne ville hjelpe henne. Men at det ikke går an å hjelpe henne med tightsen når hun ligger og sparker og hyler. Alikevel hylte hun i nesten en time, helt til hun måtte på do og dermed kom seg ut av det. Så da fikk hun hjelp med klærne sine, og fangkos og prat etterpå. Her i huset mener vi voksne at det ikke skal nytte å hyle seg til ting, uansett hvor høyt man hyler. Det bare tar litt tid før det går inn hos treåringen...

*smøre tykt på med tålmodighet*

• Liker 3
Gjest annemor30
Skrevet

Min har drevet på siden han var 3, han er 18 snart :skratte:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...