AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Jeg leser en del treningsblogger, om mennesker som skal bli fit og gå ned i vekt. Men så skriver de "Klarte å forbrenne 1500 kcal, trente i 1 time og en halv time", eller "I dag forbrente jeg hele 1200 kcal. Sykt sliten" osv. Går det virkelig ann å forbrenne så mye på så liten tid? Jeg tror noen av de som blogger ikke helt vet selv hvor mye de forbrenner, men at de tror de forbrenner så mye. Noen av dere treningseksperter som vet dette? Synes det hørest så unaturlig ut. Anonym poster: 76b51e4ce55822e78c007416ab6a4521 1
Gjest *Maja* Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 På 50 minutter med løping på 12 km/t brenner jeg 500 kalorier. Så tror nok en del er litt i drømmland om de tror de brenner så mye på f.eks styrke. Styrketrening brenner lite per time. Mannen min kan nok komme opp i det tallet, men da trener han 1 1/2 time med kamsport på elitenivå samt at han gjerne trener styrke, jogger etc på en kveldsøkt i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 Skjønner, kjekt å vite iallefall! Blir så frustrert når de tror de forbrenner så mye som 1500 kcal, på så kort tid. Jaja, de får no bare holde på....takk for svar! Anonym poster: 76b51e4ce55822e78c007416ab6a4521
Gjest Blue Jeans Skrevet 23. januar 2013 #4 Skrevet 23. januar 2013 Oi, jeg som må gi ALT for å klare 400 kcal på en time og tjue minutter...jogging/intervall Så skal det sies at jeg kvier meg for å bli anpusten og svette osv...nå har jeg ikke trent på nærmere 2 uker så nå skal jeg være fornøyd bare jeg klarer 200 kcal... Maja, hvordan klarer du å være så flink? Kan ikke vi bytte energi i noen måneder?
Gjest *Maja* Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Oi, jeg som må gi ALT for å klare 400 kcal på en time og tjue minutter...jogging/intervall Så skal det sies at jeg kvier meg for å bli anpusten og svette osv...nå har jeg ikke trent på nærmere 2 uker så nå skal jeg være fornøyd bare jeg klarer 200 kcal... Maja, hvordan klarer du å være så flink? Kan ikke vi bytte energi i noen måneder? Hehe, trust me. Jeg peste som en strandet hval selv da jeg startet med jogging. Men når du kommer over den største kneiken så er det liksom bare som om at alt bare blir lettere og lettere. Men; auuuuummmmmm: *Overføre energiiiiiii*
Gjest kiara_pusen Skrevet 24. januar 2013 #6 Skrevet 24. januar 2013 Det avhenger jo helt av hvor mye denne personen veier, en stor person vil jo forbrenne mye mer enn en slank person på en spinning intervaltime feks. Jeg har selv forbrent så mye på en spinningtime ifølge pulsklokken jeg hadde på meg under timen. Jeg er overhodet ingen ekspert, og henger meg ikke så mye opp i kcal når det kommer til trening, viktigste er at jeg trener med høy intensitet når jeg først holder på, blir svett og sliten. 1
Gjest alille Skrevet 24. januar 2013 #7 Skrevet 24. januar 2013 Man skal være svært forsiktig med å stole på pulsklokka, og enda mer forsiktig med å tro på de tilfeldige tallene som f.eks tredemølla gir. Jeg tror mange stoler blindt på disse tallene, og gjerne rapporterer de i diverse blogger, mens sannheten er at man gjerne er forbrent langt mindre. Her er en grei artikkel om å stole på pulsklokka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå