AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Oppdaget nettopp at en føflekk jeg har, den er litt utstående, stikker ut liksom, har fått en sort litt hard flekk/skorpe på seg. Legen så på den en gang og så ikke nøye før han sa at slike føflekker, som stikker ut og er litt store, ikke er noe farlige. Men så oppdaget jeg denne sorte prikken/skorpen på den. Den er litt hard å ta på, det sorte partiet, og nå er jeg selvsagt ganske skremt og redd. Skal ringe legen i morgen tidlig og få sjekket det, men akkurat nå søker jeg bare trøst, råd, eller noe fra dere.. Jente 25.. Anonym poster: bf417c00e05fa903da84ff16be683e6f
Minya Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Sort/mørk skorpe på føflekker betyr som regel at du har klødd på den så den har begynt å blø litt og så laget skorpe etterpå som et helt vanlig sår. Jeg har en sånn på leggen selv, fikk sjekket den for tre-fire år siden og ble beroliget med at den så fin ut, men at den kunne fjernes om jeg ønsket det. Jeg har fortsatt ikke gjort noe med den, men hver gang jeg har klart å klø meg på den og den har begynt å blø, tenker jeg at jeg må få fjernet den på bakgrunn av at den er et irritasjonsmoment. Det er nok ganske ufarlig, men om du føler det hjelper, kan du be legen om å skjære den bort. De aller fleste allmennleger kan fjerne føflekker, det er kjapt gjort og de syr to sting etterpå. Dette går kjempefint, TS Ringer du i morgen tidlig kan det hende du får time på dagen.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 Tusen takk for svar :klem: Det er nok sikkert det som har skjedd, den ligger på linje med hvor bhen sitter, så det kan hende det har blitt gnagd litt på der, vet ikke jeg. Ble livredd da jeg oppdaget det, men det er nok som du sier, at det er klora eller klødd litt på, og blitt en liten skorpe. Skal i alefall ringe i morgen tidlig og få time, så skal den fjernes! Dessverre er jeg født med masse føflekker, har alt fjernet 5 fordi jeg ikke orket å følge med på de, og de skremte meg, godt å bli kvitt dem. Får bare ta denne her også, har i allefall vært gjennom dette før da. Takk for at du beroliger meg litt, ble nesten kvalm av frykt. Kreft er mitt største mareritt, hudkreft spesielt.. Anonym poster: bf417c00e05fa903da84ff16be683e6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå