Hanna! Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Jeg har et lite problem. Jeg har en venn/bekjent som er forelsket i meg. Det virker hvertfall slik, han tok kontakt ut av "intet" og oppført seg helt på kanten til stalker-aktig. Han har flere ganger spurt om vi skal ta en middag eller konsert osv. Jeg kjenner at selv om han er sjernert så kommer han muligens til å gjøre et slags framstøt snart. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Hvordan jeg kan avvise ham på en grei måte. Han er fin på alle måter, men han virker usikker og jeg forestiller meg at han ikke har hatt noen lykke med jenter, eller om han i det hele tatt har hatt kjæreste. Så, altså, jeg vil trå varsomt her, ikke ta vekk det lille motet han har Burde jeg si ifra før han gjør et framstøt? For eksempel gi ham små hint om at jeg bare ser på ham som venn? Jeg har aldri vært noe flink til dette... :frown: 2
lygekryss Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Hvis han er forelsket i deg vil du nok såre han uansett.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #4 Skrevet 23. januar 2013 Du sier han har spurt om dere skal ta en middag sammen eller konsert, hvordan har du unngått dette tidligere? Anonym poster: ceaad68ff98afe41bf31565f2e1ed794
Hanna! Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2013 Han har spurt når jeg har vært hjemme i juleferien (foreldrene mine bor laaaangt unna), ellers har jeg vært opptatt med andre ting. Har aldri løyt om det, har alt for mange venner og ting som fyller opp alle timeplaner. Han har forresten ikke hold på så lenge, kanskje 2-3 måneder? Men jeg har alltid vært positiv. Altså, vært hyggelig, takket for forsalget, sagt at det ikke passet, men kanskje en annen gang. Var egentlig ikke før jeg snakket med den felles vennen vår at jeg forsto han var forelsket i meg. Det er ganske opplagt, men jeg er ikke så flink til å ta hint. Kan hende har jeg vært for "positiv", siden jeg trodde det bare var vennskaplig 2
LovelyMonroe Skrevet 23. januar 2013 #6 Skrevet 23. januar 2013 Du kan jo ta det opp på en fin måte med ham. Si rett ut at viss han er intr i deg, så vil du bare gi beskjed om at du ikke ønsker noe forhold nå men at dere kan være venner, eller noe sånn? Hvertfall gi beskjed, så han ikke går rundt der med falske forhåpninger, også slipper du vel litt mer mas også. Bare å spørre rett ut, igrunn
LovelyMonroe Skrevet 23. januar 2013 #7 Skrevet 23. januar 2013 Så kan du jo spørre samtidig som du sier dette, om dere skal finne på noe en dag, da skjønner han jo at du er vennlig og ønsker å ha ham som venn.. blir i hvertfall litt " bedre " kanskje... eller??
Hanna! Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 23. januar 2013 Supergod ide å si det samtidig som jeg spør om å finne på noe en annen dag! Altså, så han hvertfall kan føle at han kom ut av det uten å nedverdiges. Ja, jeg har hørt at noen menn sikkert synes det er flaut. Spesielt han som er så forsiktig av seg tenker jeg 2
Gjest BettyBoop Skrevet 23. januar 2013 #10 Skrevet 23. januar 2013 Jeg har et lite problem. Jeg har en venn/bekjent som er forelsket i meg. Det virker hvertfall slik, han tok kontakt ut av "intet" og oppført seg helt på kanten til stalker-aktig. Han har flere ganger spurt om vi skal ta en middag eller konsert osv. Jeg kjenner at selv om han er sjernert så kommer han muligens til å gjøre et slags framstøt snart. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Hvordan jeg kan avvise ham på en grei måte. Han er fin på alle måter, men han virker usikker og jeg forestiller meg at han ikke har hatt noen lykke med jenter, eller om han i det hele tatt har hatt kjæreste. Så, altså, jeg vil trå varsomt her, ikke ta vekk det lille motet han har Burde jeg si ifra før han gjør et framstøt? For eksempel gi ham små hint om at jeg bare ser på ham som venn? Jeg har aldri vært noe flink til dette... :frown: du hinter ikke. Du sier. beklager jeg ser bare på deg som en venn, jeg er ikke interessert i noe mer. Hinting og å fase ut kontakten gjør du ikke. Det sårer mer enn noe annet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå