AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Kanskje dette er feil kategori, men jeg aner ikke hvor ellers jeg skal plassere denne tråden. Moren min har vært en røyker i mange år og det er ved flere anledninger at jeg har luktet røyk på henne og til og med sett henne uten at hun visste om det. Problemet er at hun har holdt dette skjult for meg og sikkert fordi hun ikke vil at jeg skal tro at det er greit å begynne å røyke. Jeg skal snart på ferie med foreldrene mine og jeg vet at det vil gjøre livet hennes mye enklere om jeg forteller henne at jeg vet slik at hun kan røyke i fred uten å løpe rundt og skjule det. Burde jeg eller ikke? Jeg er litt redd for at hun vil bli lei seg, siden hun kanskje skammer seg over det? Anonym poster: e4e238ff12313a86366f7ee92bcf73d6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Spørs hva slags forhold du har til din mor.Jeg kunne ikke sagt det til min feks. Men hvis dere har en lett, tullete tone og er ellers ærlig mot hverandre så er det greit. hvis ikke,så ikke si noe...Er hnnes valg om ho vil ha enkel liv eller at du vet det Anonym poster: 37b38dd8e712124f50df0abe801b14df
Myrjenta Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 Jeg synes du skal si det, uansett hvilket forhold dere har. Du kan jo forklare det slik du har sagt det her. At det er fordi du tenkte det ville være enklere å måtte slippe å gjemme seg. Om hun blir forlegen, så går det nok over. Og hun kan jo ikke bli sint på deg heller for noe slikt. Du vet det jo uansett, så likegreit at hun får vite det. Spent på hva hun sier, jeg! 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #4 Skrevet 23. januar 2013 Spørs hva slags forhold du har til din mor.Jeg kunne ikke sagt det til min feks. Men hvis dere har en lett, tullete tone og er ellers ærlig mot hverandre så er det greit. hvis ikke,så ikke si noe...Er hnnes valg om ho vil ha enkel liv eller at du vet det Anonym poster: 37b38dd8e712124f50df0abe801b14df Vi har et veldig godt forhold til hverandre, men hun er veldig overfølsom og ser på meg som et barn uansett om jeg er snart 20 år. Så, ja. Anonym poster: e4e238ff12313a86366f7ee92bcf73d6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #5 Skrevet 23. januar 2013 Jeg synes du skal si det, uansett hvilket forhold dere har. Du kan jo forklare det slik du har sagt det her. At det er fordi du tenkte det ville være enklere å måtte slippe å gjemme seg. Om hun blir forlegen, så går det nok over. Og hun kan jo ikke bli sint på deg heller for noe slikt. Du vet det jo uansett, så likegreit at hun får vite det. Spent på hva hun sier, jeg! Takk for svaret! Du har selvfølgelig rett, jeg vil bare ikke såre hennes følelser...Jeg får tenke på det litt mer og jeg kan skrive resultatet av det hvis jeg skal fortelle henne det Anonym poster: e4e238ff12313a86366f7ee92bcf73d6
toffel Skrevet 23. januar 2013 #6 Skrevet 23. januar 2013 Ja, blir enklere for hun og deg. Tror ikke hun blir sur, bare lettet over at hun slipper å gjemme seg å håpe at klærne ble lufta godt nok. Si at du ikke har noe problemer med at hun røyker, hennes valg
Gjest Blue Jeans Skrevet 23. januar 2013 #7 Skrevet 23. januar 2013 Men det er jo bare røyk? Sikkert ikke noe problem å si i fra, kunne jeg aldri sett for meg. Hadde hvertfall hatt null problemer med å si i fra til moren min om hun startet å røyke igjen. Men bare si i fra på en respektfull måte om du skjønner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå