Caledonia Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Den ene katten min har vært innestengt på gjesterommet i natt og til langt utpå dagen. Han har ikke sagt et pip der inne, så jeg gikk ut i fra at han var ute (de har katteluke, så de kommer og går som de vil) Nå lukter det selvsagt sterkt kattepiss inne på rommet. Han er ikke kastrert enda da han bare er 6 mnd. Problemet er at lukten har spredt seg ut til gangen. det stinker i hele gangen både i første og andre etasje Jeg skal vaske gulvet med eddik så snart samboeren kommer hjem med handleposen, men hva med lukten som sitter i luften? Jeg føler at alt jeg tar i lukter og må vaske meg hvert minutt (gravid med skjerpet luktesans i tillegg..). I tillegg kan det hende han har tisset flere plasser i rommet, men jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å lukte meg frem til dette når hele rommet stinker. Føler for å sutre litt
gemini Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Det blir bedre. Vår hannkatt var også innestengt på et rom i tilknytning til stua. Han gjorde sitt beste for å minimere skaden og tipset på noe pappgreier som uansett skulle kastes, men det gikk gjennom og lagde dam på flisene og tiss innimellom i fugene. Vasket med grønnsåpe veldig nøye. Men likevel luktet det sterkt i hele huset egentlig, og særlig i stua, hvis døra til rommet var åpen. Men bare i et par dager. Etter et par uker merket vi ingenting (sjekket med noen som kom på besøk, for å utelukke at det var vi som var blitt immun mot lukta). Så rommet er ikke ødelagt.
kalinka85 Skrevet 24. januar 2013 #3 Skrevet 24. januar 2013 Stiller meg tvilende til hvor skikket du er til å ha katt når han har vært innestengt hele natta og halve dagen uten at du gadd å bry deg med hvor han var! Da får du ta pisslukta somstraff for å la dyret ditt gå for lut og kaldt vann, å så får du ta det som en lærepenge! For ettertida bør du ha litt mer kontroll på dyret ditt! 1
Caledonia Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2013 Stiller meg tvilende til hvor skikket du er til å ha katt når han har vært innestengt hele natta og halve dagen uten at du gadd å bry deg med hvor han var! Da får du ta pisslukta somstraff for å la dyret ditt gå for lut og kaldt vann, å så får du ta det som en lærepenge! For ettertida bør du ha litt mer kontroll på dyret ditt! Ærlig talt det var da veldig så kvasse ord! Jeg er kjempeglad i katter og de har det veldig bra. Nå viste det seg at han bare hadde vært der et par timer, jeg trudde han hadde vært der om natta fordi jeg ikke fant han når vi skulle legge oss. Vi lette i alle rom, men da var han altså ute. Samboeren min hadde sett han om morgenen, gått inn på gjesterommet for å hente noe og da hadde pusen tydeligvis løpt inn og gjemt seg under senga uten at han merket det. Da jeg sto opp rundt tre timer senere i ni tiden så jeg de andre to kattene leke ute på plenen. Vi bor på landet og kattene er mye ute. Jeg går da ikke å fotfølger de! Det er ikke så lett å gjøre når en er på jobb heller. Kjenner jeg koker av slike kommentarer når det finnes så mange som faktisk ikke er skikket til å ha dyr, mens mine dyr faktisk har det veldig bra. 1
kalinka85 Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Nettopp det argumentet med kattedør og det du sa om at de går inn og ut som de vil, får meg til å tenke at du har kanskje ikke så god kontroll på dem?? Når du fikk en ærlig tilbakemelding, var det plutselig bare 3 timer... Yeah right! En slik som deg fikk ikke noen katt av meg da min pus hadde små, nettop for da regner jeg med de gir f... i å følge med, for de har jo kattedør.
Caledonia Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2013 Fy så slemme dere er da... (ok litt overfølsom gravid her). Men jeg er kjempeglad i kattene mine og selvsagt blir jeg lei meg om noen insinuerer at jeg ikke er egnet katteeier. Jeg visste ikke at det bare dreide seg om 3 timer da jeg skrev innlegget. Jeg trodde pusen hadde vært innestengt der om natta (selv om jeg kikket inn før jeg la meg). De er noen skikkelig kosepuser og holder seg helst rund oss. Men de må får gå ut de også. Er en kattedør blitt noe negativt nå? Her spør jeg om råd men får bare kjeft.. 1
Gjest bambam Skrevet 24. januar 2013 #7 Skrevet 24. januar 2013 (endret) Fy så slemme dere er da... (ok litt overfølsom gravid her). Men jeg er kjempeglad i kattene mine og selvsagt blir jeg lei meg om noen insinuerer at jeg ikke er egnet katteeier. Jeg visste ikke at det bare dreide seg om 3 timer da jeg skrev innlegget. Jeg trodde pusen hadde vært innestengt der om natta (selv om jeg kikket inn før jeg la meg). De er noen skikkelig kosepuser og holder seg helst rund oss. Men de må får gå ut de også. Er en kattedør blitt noe negativt nå? Her spør jeg om råd men får bare kjeft.. Du er ingen dårlig katteeier selv om du lukket en dør bak katten! Herrejesus. Alle katteeiere som ikke bor i en toroms har vel gjort det en eller annen gang? Endret 24. januar 2013 av bambam
Gjest bambam Skrevet 24. januar 2013 #8 Skrevet 24. januar 2013 Sett ut skåler med bakepulver, eventuelt en oppvasksvamp som du dynker i eddik på en skål
Tvist Skrevet 24. januar 2013 #9 Skrevet 24. januar 2013 Det er fort gjort å stenge katten inne i et rom, den feilen kan skje alle. Du er ikke en dårlig katteeier selv om du ikke vet hvor katten er til en hver tid. Men katten er forresten gammel nok til å kastreres nå, jeg ville ikke sluppet ham ut før han er kastrert, chippet og vaksinert.
RockPaperScissor Skrevet 26. januar 2013 #10 Skrevet 26. januar 2013 (endret) Nettopp det argumentet med kattedør og det du sa om at de går inn og ut som de vil, får meg til å tenke at du har kanskje ikke så god kontroll på dem?? Når du fikk en ærlig tilbakemelding, var det plutselig bare 3 timer... Yeah right! En slik som deg fikk ikke noen katt av meg da min pus hadde små, nettop for da regner jeg med de gir f... i å følge med, for de har jo kattedør. Så hva er da vitsen med katteluker hvis det ikke er for at kattene skal kunne gå ut og inn som de selv ønsker i stedet for at vi skal slippe dem ut og inn i tide og utide?! Da kan jo jeg spørre hvorfor du lot katten din få kattunger når det er så mange hjemløse skjebner som trenger hjem? Endret 26. januar 2013 av RockPaperScissor
Kine28 Skrevet 26. januar 2013 #11 Skrevet 26. januar 2013 Etter min erfaring kommer eddikvasken til å ta det meste, og setter du ut en skål eddik i rommet, er lukten borte til i morgen. (Med mindre den har tisset på tekstiler, men dette er kanskje lettere å lukte seg frem til enn om den har tisset på gulvet.)
Gjest Lille-pus Skrevet 26. januar 2013 #12 Skrevet 26. januar 2013 Ta meg ta vaskeprosessen som fjernet duftstoffer Den består av 3 trinn. 1.) Varmt vann, det varmest vannet du klarer å duppe fingrene i når du bruker gummihasnker, I dette vannet løser du opp proteinløselig vaskepulver (for klær). Biotex er fint om du har det. Vask godt med dette. La tørke. 2.) Vask med kaldt vann. La tørke. 3.) Vask over med legesprit. Dette er den vanskelige delen av prosessen siden legesprit ikke er til sags for oss vanlige mennesker. Du kanalternativt bruke 60% sprit fra Polet. La tørke. Nå skal du være kvitt lukten så godt at heller ikke katten vil si "Her lukter det diddeli-do "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå