Almera Skrevet 23. januar 2013 #1 Del Skrevet 23. januar 2013 Frøken hypokonder er på fære igjen! På lørdagsmorgenen så vred jeg mitt venstre kne da jeg skulle vri meg i senga. Det gjorde grisevondt med en gang, men det gikk fort over. Kjente ikke noe særlig til det i løpet av dagen. På kvelden skjedde det igjen, og i 10 minutter så greide jeg ikke å gå skikkelig. Ble sittende å stryke litt på kneet mitt, og det var da jeg kjente en ganske stor, væskefylt kul på innsiden av kneet, ned mot leggen. Kulen ligger på en måte inni "fettet" og jeg må grave litt for å få kjent den skikkelig. Den er ikke vond, og jeg er ikke sikker på om jeg har hatt den der før. Ringte legen i går, og fikk time 20.februar! Jeg hater det legekontoret!! Spurte fysioterapauten min(har nettopp korsbåndsoperert høyre kne) og han hadde ikke noe godt svar på hva dette kunne være. Men han tvilte på at det var kreft da. Jeg har angst for kreft! Han mente imidlertid at hvis den kulen ikke har vært der før vridningen så kan det være en blødning på en sene. Men jeg klarer ikke å slå meg til ro med at det ikke er noe farlig. Og da tenker jeg på kreft. Om det er noe med menisk etc. så gjør det ikke noe... Er det noen som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbjørnungen Skrevet 23. januar 2013 #2 Del Skrevet 23. januar 2013 Sjansen for at du har kreft er ihvertfall minimal Høres ut som om du har en blødning eller en cyste, dvs et væskefylt hulrom. Med innsiden av kneet, mener du baksiden? Isåfall er Bakers cyste en mulighet. Disse kan komme av at leddet er irritert, og er ikke farlige, bare kjipe. Jeg ville bare slappet av frem til legetimen, ikke stresset kneet med mye vridninger/joggeturer etc. En legetime langt frem i tid, er stort sett et godt tegn, ihvertfall dersom du har beskrevet hvorfor du ønsker timen. Dersom de tror at det er noe å bekymre seg for, får man time mye raskere. Dersom du likevel ikke klarer å slappe av med det, kan du alltids ringe legekontoret på nytt, og si at du ønsker timen raskere, rett og slett fordi du ikke klarer å slutte å bekymre deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almera Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 23. januar 2013 Takk for betryggende ord Når man finner en kul, så tenker man alltid det verste. Denne kulen min ligger ved siden av kneskåla, der hvor leggen er på det tynneste, før tykkleggen begynner. Den er avgrenset i nedre del, men jeg får ikke "tak i den" opp mot selve kneet. Jeg har en gammel skade i det kneet, etter at jeg falt av hesten for 12 år siden og kjørte kneet ned i asfalten. Og da jeg skulle inn til operasjon med den andre kneet nå i fjor høst, så sjekket de/sammenlignet det med venstre kne. Og da sa legen at det kneet ikke var helt tipptopp heller. Så det kan være noe som henger igjen etter det. Har tenkt litt på en meniskcyste, men jeg opplever ikke noen smerter/låsninger som kan tilsi at det er noe galt med menisken min. Jeg merker at jeg er godt opplest etter halvannet år med kneproblematikk vedr. høyre kne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almera Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 29. januar 2013 Da kulen fortsatt ikke har gått bort, og jeg er like stressa på om dette er noe farlig, så fikk jeg fremskyndet timen min slik at jeg skal til legen neste tirsdag. Jeg er nå ganske så sikker på at den har vært der lenge. Og i tillegg så har jeg noen rare merker, som jeg har trodd at har vært arr, like ved kulen. Huden på disse merkene er kjempebløt/tynn, det føles som huden under øynene.Det kan nesten virke som om det ikke er noe underhudsfett akkurat der. Jeg blir smårar av dette jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almera Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 2. februar 2013 (endret) Slettet Endret 15. februar 2013 av Almera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almera Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 5. februar 2013 Jeg har vært hos legen i dag, og jeg har aldri hatt en dårligere opplevelse hos en lege noen gang. Og det har blitt noen forskjellige leger i løpet av det siste halvannet året pga korsbåndet i det andre kneet! Legen tok meg ikke seriøst i det hele tatt, og jeg følte meg bare til bry. Var ikke hos min faste fastlege i dag,siden jeg fikk fremskyndet timen og måtte "ta" en annen lege. Det første hun sa da hun kjente på kneet mitt var "Dette er jo bare kneet ditt!!". Kjente litt til og sa: "Dette er nok bare en fornemmelse du har!" og da jeg satte fingrene hennes oppå "kulen" så sa hun bare: "Jeg skjønner hva du mener!". Kjente litt til, og sa: " Jeg kan ikke si hva dette er. Jeg henviser deg til ultralyd/røngten eller noe"(sa først ultralyd, og røntgen etterpå). Hun trodde det var en cyste, det var det eneste jeg fikk ut av henne, til tross for at jeg nesten ba på mine knær om hun kunne si noe mer konkret som kanskje beroliget meg litt. Å berolige mennesker var tydeligvis et emne hun strøk i!! Jeg fikk kikket litt på det hun skrev på henvisningen, og der stod det "Myk utposning på ledd eller kne". Det høres vel ikke så skummelt ut? Er en cyste farlig? Var hos fysioen min etter timen, og han mener så og si 100% at dette ikke er noe galt, så jeg får tro på han til det motsatte evnt. er bevist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbjørnungen Skrevet 5. februar 2013 #7 Del Skrevet 5. februar 2013 Kjipt med dårlig legebesøk. Har litt samme erfaring når jeg går til andre leger på legekontoret til fastlegen min, og tror ofte det har noe å gjøre med at tidsplanen er fullsprengt (venterommet pleier ihvertfall å være det) de gangene man ikke kommer til hos egen lege. (og så er det jo det faktum at noen leger rett og slett er håpløse...) Cyster er absolutt ikke farlig Som jeg nevnte over, de kan være kjipe og vonde hvis de sprekker, men en cyste i seg selv er ikke farlig. Jeg har en i puppen, og mange går rundt med cyster i nyrer, eggstokker etc, uten at det vil oppdages, og de vil leve veldig fint med det resten av livet Cyster er IKKE kreft. Kreft er når man har én celle som klikker, og vokser og deler seg uten stans. Kreftsvulster er vanligvis harde, og de er oftest mer ujevne/ruglete i overflaten. Spent på å få høre hva de finner ut av, og jeg tror ikke du trenger å bekymre deg Opp-med-motet-klem fra Isbjørnungen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almera Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 5. februar 2013 Takk Jeg er litt roligere i kveld, mye takket fysio'n som kom med støttende ord da jeg kom til han etter en utmattende legetime. Jeg prøver å tenke som så at jeg sikkert har hatt kulen i mange år. og om det hadde vært noe galt så hadde jeg vært veldig syk eller død nå. Kneet er liksom ikke noe man kjenner så ofte på, ikke så inngående ihvertfall. Har slitt en del med beinhinnebetennelse før, og har i tillegg slått kneet hardt da jeg var 12-13 år, så mye av dette kan ha innvirkning på hva denne "cysten" kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #9 Del Skrevet 6. februar 2013 Herlighet, ta deg sammen. Jeg syns ikke det høres ut som om denne legen håndterte situasjonen annerledes enn hun burde ha gjort, hun trenger da ikke å berolige deg som om du var et lite barn over noe hun ikke trodde var farlig i det hele tatt. Kanskje du heller kan ha i bakhodet at denne legen har mange års utdannelse og er bedre rustet til å fatte en beslutning om ting som dette enn deg. Du sier jo selv at du er hypokonder, men likevel hever du deg over en fagperson som om du var guds gave til legeindustrien. Anonym poster: 19c93714e376d72d54c67010ae417bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almera Skrevet 19. februar 2013 Forfatter #10 Del Skrevet 19. februar 2013 Kulen er der fortsatt, den endrer seg litt innimellom i "fasthet" og virker ganske harmløs. Har roet meg ned når det gjelder hele greia. Har fått innkalling til ultralyd på sykehuset den 15.april, så jeg er ikke første pri. og det tar jeg som et godt tegn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almera Skrevet 15. april 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 15. april 2013 Lenge siden jeg opprettet denne tråden, og ser nå at jeg var i overkant nervøs for dette jeg hadde kjent i kneet mitt. Men for å avslutte hele greia, så har jeg nå vært på ultralyd og radiologen kunne ikke finne noe annet enn en fortykning på senen/senefestet. Så jeg fikk beskjed om at kroppen er rar, og at det kan dukke opp ujevnheter rundt omkring som ikke er noe å bry seg om så lenge det ikke er vondt. Men, hun sa også at kuler skal sjekkes, og det var riktig av meg å komme. Så da kan jeg gå inn i våren(!) uten videre bekymringer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå