Gå til innhold

Er det nav jeg skal kontakte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på aap i fjor høst, har ikke hatt jobb før det.

Derfor har jeg ikke så veldig greie på skatt og hvordan dette fungerer, så vær så grei å ikke kom med kjipe kommentarer...

Problemet er at jeg IKKE har blitt trukket skatt i år. Så nå er jeg litt redd for hva som kan komme til å skje? Jeg har satt til side det som kom som "ekstra" nå sist utbetaling, forige var jeg usikker på hvordan det var med skatt den perioden. Men i og med at det kom mer enn vanlig nå sist også, så må det være noe galt et sted.

Men kan jeg kontakte nav og be de om å trekke ekstra skatt neste utbetaling, så det går opp i opp? Også ha det som normalt etter det?

Eller blir jeg enkelt og greit skyldig i skatt til sommeren?

Og hva har jeg gjort feil?

Setter stor pris på svar. Vil få ordnet opp i dette her litt fort...

Anonym poster: 1947182856f61bb57bad648818bdf940

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått skattekort? Hvis ikke må du bestille det, og så ringer du nav å sjekker hva du skal gjøre.

Anonym poster: d411ccd5b6349f465415ea9a99ebf9f8

Skrevet

Hvis man ikke leverer skattekort blir man trukket 50"% i skatt.

Anonym poster: 549109d2f13d8ab7af398023c5c6a292

Skrevet

Man behøver ikke sende skattekort til NAV. De innhenter opplysningene selv så dette går automatisk.

Anonym poster: e677fdfd23da0f9162a4dd74479ef9c2

Skrevet

Hvis man ikke leverer skattekort blir man trukket 50"% i skatt.

Anonym poster: 549109d2f13d8ab7af398023c5c6a292

Man trenger ikke levere skattekort når man går på AAP.

Anonym poster: 6bc9275e3352adb88d6e4fdad23b7b29

Skrevet

Ring NAVs kontaktsenter i morgen du, så får du svar kjapt og greit.

Tlf 55 55 33 33

Skrevet

Du vet hvor mye du får fra nav brutto for 14 dager, dvs 2 uker. Gang dette opp med 26 som blir for et helt år. Dette er din brutto inntekt. Har du renteutgifter i løpet av året så finn ut sånn ca hvor mye. Har du forsørgeransvar for barn og er alene om omsorgen så ta med det også.

Gå så inn på skatteetaten sine sider og ordne deg skattekort. Dette blir automatisk sendt til nav.

Alternativet er at du ringer skatteetaten eller møter opp på lokalkontoret deres for å få hjelp til korrekt skattekort.

Anonym poster: 343d194d3e2f3325ff7e84183b2f5f24

• Liker 1
Skrevet

Nå overføres skattekortet ditt direkte til NAV, så du trenger ikke sende det inn selv.

Da jeg fikk penger sist gang så hadde summen gått ørlite grann opp. Kanskje det er det som har skjedd med deg også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...