Gå til innhold

Kombivogn og duovogn-hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen av dere meget oppdaterte damer her inne som kan fortelle meg forskjellen på en duo- og en kombivogn?

Jeg er som dere skjønner helt fersk i dette med vognkjøping!

Vil gjerne også høre erfaringer og argumenter om hva dere foretrekker.

Blir glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En duovogn har to separate toppdeler som kan festes på samme bunndel, dvs. en liggedel (bag) og en sittedel. En kombivogn har begge disse funksjonene (ligge- og sittedel) kombinert i en og samme toppdel.

Se på denne tråden for å se hva folk bruker som argumenter for de ulike typene:

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...ef4e02d419aac50

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk, Eliza.

Synes det er vanskelig å vite hva som er best, det finnes jo fordeler og ulemper med begge typer...

Skrevet

Jeg syntes det er fordel med duo vogn, for den har mye romsligere bag.

LYKKE TIL MED VOGNKJØPET!! :wink:

Skrevet

og jeg liker best kombi, da det er praktisk med den lille bagen.. Greit å ha barnet sovende i (ut/inn av bil, på besøk til venner osv..). Ikke lenge en baby ligger i bag heller. Feks Basson har en kombivogn man får med en fotpose på kjøpet -en slags ekstra god vindbeskyttelse) så en baby kan ligge godt i sportsvogna også.. Har man pose eller et saueskinn er det jo null problem å gå over til sportsvogn tidligere enn hva man ville gjort med en duo..

Gjest Anonymous
Skrevet

Har kombivogn og synes at den har vært helt super. Hun lå i baggen frem til ca 4 mnd og deretter brukte vi kombidelen. Var veldig greit å ha spør du meg :)

Skrevet

Vi kjøpte kombivogn, da vi visste vi kom til å reise en god del med hutrigbåt frem og tilbake. Var veldig praktisk å bare ta med seg bagen da.

Skrevet

Jeg har også kombivogn og er kjemoefornøyd. Greit nok, den minste bagen blir for liten etter noen måneder, men da kunne jeg bare ta av taket, feste den til sportsvogndelen, og vips hadde jeg en stor bagvogn. Det jeg synes taler for det å ha kombivogn i motsetning til duovognen er at i kombivognen har du alltid med deg alt, du slipper å lagre sportsvogndelen i lang tid, og når du setter vognen vekk for godt er det bare en del, ikke en vogn + en ekstra topp.

Men det er fordeler og ulemper med begge, og noen lliker det ene mens andre liker det andre. Sånn vil det alltid være.

Det beste er å gå litt rundt i butikker og kikke og høre hva de i butikken anbefaler, de har kunnskap om vognene de fører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...