Gjest barista Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Håper noen kan hjelpe meg her. På vei til skolen falt/sklei jeg på is/snø. Jeg er helt ok, men mobiltelefonen kom til å bli skadet. Den fungerer helt ok, men skader og riper på skjerm og ellers på dekslet. Jeg tok så kontakt med tryg forsikring, og regnet med at denne gikk på min reise forsikring. Men fikk beskjed fra tryg at det ikke var tilfellet. Det var kun dersom noen støtet borti meg, eller på andre måter var involvert i situasjonen. Så ingenting å hente der. Jeg har reiseforsikring ekstra, og iflg. nettet, står det følgende: Ingen egenandel - bortsett fra ved gjentatte skader på mobiltelefonen Så det er det da? Prøver å lese i avtalen, for å bli noe klokere, men formuleringer og diverse gjør at jeg rett og slett sitter her som ett spørsmålstegn. Dersom noen er spesielt interessert, ligger vilkårne her: http://www.tryg.no/forsikringer/reiseforsikring.html Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Sørg for at noen stjeler den da vel! Anonym poster: 2848de3eeaa29fa68645e441c66b4b4b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 Sørg for at noen stjeler den da vel! Anonym poster: 2848de3eeaa29fa68645e441c66b4b4b Flott ide, rasshøl. Forsikringssvindel gjør prisene høyere for resten av oss. Anonym poster: 7a9e902822cee35faf635df2847a57d6 3
Gjest barista Skrevet 23. januar 2013 #4 Skrevet 23. januar 2013 Sørg for at noen stjeler den da vel! Anonym poster: 2848de3eeaa29fa68645e441c66b4b4b Jada, jeg kunne også tatt den på innbo forsikringen, men de har allerede registrert tilfellet, så her nytter det ikke med lureri. Jeg ringer inn for å spørre om dette dekkes, dama vil ha mitt personnummer, vite hvilken mobil det er, hvor gammel den er osv... Og etter det er svart på, og registrert forklarer hun at den ikke dekker det.. Beklageligvis..
kaprifolen Skrevet 23. januar 2013 #5 Skrevet 23. januar 2013 Det står jo "gjentatte", det vil jeg tro gjelder slike som min venninne som mistet sin splitter nye iphone på fylla ørten ganger. Tror hun fikk dekket det 3 ganger, før hun fikk beskjed om "no more phone for you".
Djungelvrål Skrevet 23. januar 2013 #6 Skrevet 23. januar 2013 De fleste har jo reiseforsikring i innbopakka. Hvorfor skal alltid utsalgstedene som f.eks. Expert prøve å selge deg mobilforsikring da?
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. januar 2013 #7 Skrevet 23. januar 2013 Det står jo "gjentatte", det vil jeg tro gjelder slike som min venninne som mistet sin splitter nye iphone på fylla ørten ganger. Tror hun fikk dekket det 3 ganger, før hun fikk beskjed om "no more phone for you". Hvilket forsikringsselskap var det? Vil gjerne vite hvem som faktisk dekker mobilen og ikke bare skryter av det.
Gjest barista Skrevet 23. januar 2013 #9 Skrevet 23. januar 2013 Hvilket forsikringsselskap var det? Vil gjerne vite hvem som faktisk dekker mobilen og ikke bare skryter av det. Dette gjelder tryg forsikring.. Har hatt dette forsikringsselskapet i snart ett år, men ikke hatt bruk for å bruke forsikringene til nå.. Vurderer sterkt å bytte selskap, med mindre hun jeg pratet med var feilinformert og forklarte meg feil.. Hvilke forsikringsselskaper dekker mobiltelefoner og andre uhell?
Gjest barista Skrevet 23. januar 2013 #10 Skrevet 23. januar 2013 Hvilken av forsikringene har du? Reise ekstra, en person.
Gjest Marmot Skrevet 23. januar 2013 #11 Skrevet 23. januar 2013 De fleste har jo reiseforsikring i innbopakka. Hvorfor skal alltid utsalgstedene som f.eks. Expert prøve å selge deg mobilforsikring da? Fordi mobilforsikringa er "idiotforsikring", altså om du oppfører deg helt dust, eks. lar mobilen ligge på bordet mens en haug med fulle folk har ølglassene sine der. De fleste reise- eller innboforsikringer dekker bare "uforutsette uhell", og at noen fulle folk velter et ølglass kan man jo på en måte forutse. Jeg har forsikring hos Gjensidige, og har fått ny mobil to ganger, fordelt over flere år altså. 1
Gjest GetOverIt Skrevet 23. januar 2013 #12 Skrevet 23. januar 2013 (endret) Reise ekstra, en person. Så rart da. Slik jeg leser og oppfattet det, skal det dekkes. "Mobiltelefon Fra og med andre gangs tap av, eller skade på, mobiltelefon er egenandelen 1.000 kroner. Dette gjelder innenfor en periode på tre forsikringsår." Ville kontaktet de igjen og hørt hva begrunnelse de har for å ikke dekke dette. Endret 23. januar 2013 av GetOverIt
kaprifolen Skrevet 23. januar 2013 #13 Skrevet 23. januar 2013 Hvilket forsikringsselskap var det? Vil gjerne vite hvem som faktisk dekker mobilen og ikke bare skryter av det. Hun bor i utlandet, så vet ikke. Men min idiotforsikring i sparebank1 via lo dekket ny skjerm da jeg tryna på isen og ødela mobilen min... var bare skjermen som trengte å byttes. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #14 Skrevet 23. januar 2013 Så lenge du er skyld i skaden selv (noe du er, siden det var ditt fall uten at du ble dyttet av andre elns), så er det ingenting å hente fra forsikringen. Så du kan nok bare glemme å få igjen noe, gitt. Anonym poster: 5d8637515091f85ebf57996f2595086b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #15 Skrevet 23. januar 2013 Les alltid vilkår før dere inngår forsikringsavtaler.. Når det er sagt, synes vilkårene til Tryg var rotete og vonde å lese (og jeg i fagavdeling i et annet selskap). Men- jeg trekker likevel ut en setning (som du vil finne hos de aller aller fleste selskap): "Med skadeverk menes at en annen person direkte og rettstridig skader eller forårsaker tap av sikredes bagasje. Bagasjen må være i sikredes besittelse. Det regnes ikke som skadeverk at en person som har fått låne eller bruke gjenstanden påfører den skade." Anonym poster: 2d15d927b9566d2430c29180d77af5f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå