Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg gjør alt husarbeidet og vasker opp , og leker mest med barna:)

fordi jeg er arbeidsledig. Han jobber!

Alt jeg ber av han er at han tar oppvasken tirsdag og torsdag fordi da er jeg på trening med mamma og kommer sent hjem! Men ofte sitter han foran PC etter ungene er i drømmeland og oppvasken står, og han sier han skal vaske opp

Men når jeg våkner neste dag så står oppvasken der fortsatt så jeg må vaske opp!

Begynner å bli irritert nå er luta lei av at jeg ofte må ta oppvasken hele uken!

Endret av Anciol
Videoannonse
Annonse
Skrevet

eeh, du er arbeidsledig. skulle bare mangle at du tok deg av husarbeid og barn. han jobber for at dere skal få mat på bordet...

du kan ta oppvasken før du går på trening.. sorry, men jeg føler ikke du har så mye å klage på.

Skrevet

eeh, du er arbeidsledig. skulle bare mangle at du tok deg av husarbeid og barn. han jobber for at dere skal få mat på bordet...

du kan ta oppvasken før du går på trening.. sorry, men jeg føler ikke du har så mye å klage på.

Enig i den, altså. Hvis mannen min var arbeidsledig så skulle han da fått tatt seg av husarbeidet. Hvorfor har dere ikke oppvaskmaskin?
Skrevet

Så lenge du tar oppvasken dagen etterpå uansett, så vinner jo han på å ikke gidde å ta den.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hvis dere er enige om at han skal ta oppvasken de dagene syns jeg det er dårlig gjort av han å ikke gjøre det, men jeg ville følt det litt urimelig om jeg måtte tatt oppvasken fordi min hypotetiske kone/samboer måtte dra på trening, mens jeg hadde vært på jobb.

Skrevet

Er dette egentlig så rettferdig? Og som arbeidsledig er man mest sannsynlig på jobbjakt som kan ta mye tid, og de fleste får vel dagpenger som også er et bidrag til forsørgelsen av familien?

Og ikke minst, om han lover å gjøre det, så er det jo faktisk løftebrudd også. Hvis han mener dette får han ta diskusjonen istedet for å jatte med.

Anonym poster: 25bb99580649bd940e7ef0269c102e92

• Liker 10
Skrevet (endret)

Vi har oppvaskmaskin men den er lagret i kjelleren til foreldrene mine, men den leiligheten vi har er det ikke lagt inn plass til oppvaskemaskin.

Men det samme har vært tilfellet når jeg og har hatt jobb at alt faller på meg!

og det er helt greit å ta husarbeidet og ungene for all del, men en og annen gang vil jeg gjerne slippe oppvasken.

Ble tilogmed straffet med 3 mndr oppvask av han fordi jeg slacket litt på å ta ut vannet av vasken!

Jeg får faktisk ingen stønader av NAV, utenom barnetrygd ca 1900 kr pr måned!

Endret av Anciol
  • Liker 1
Skrevet

Signerer Herr Heftig; om dere er enige i at han skal ta oppvasken disse dagene, så er det dårlig gjort av han å ikke gjøre det, men jeg synes egentlig ikke at han skal måtte vaske opp fordi du skal på trening (det tar jo ikke hele dagen) når han jobber og du er hjemme med barna.

Her i huset gjør jeg nesten alt husarbeidet i tillegg til to jobber, mens han er arbeidsledig - og jeg klager ikke.

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Vi har oppvaskmaskin men den er lagret i kjelleren til foreldrene mine, men den leiligheten vi har er det ikke lagt inn plass til oppvaskemaskin.

Men det samme har vært tilfellet når jeg og har hatt jobb at alt faller på meg!

og det er helt greit å ta husarbeidet og ungene for all del, men en og annen gang vil jeg gjerne slippe oppvasken.

Ble tilogmed straffet med 3 mndr oppvask av han fordi jeg slacket litt på å ta ut vannet av vasken!

Jeg får faktisk ingen stønader av NAV, utenom barnetrygd ca 1900 kr pr måned!

Det der hørtes veldig rart ut.

Signerer Herr Heftig; om dere er enige i at han skal ta oppvasken disse dagene, så er det dårlig gjort av han å ikke gjøre det, men jeg synes egentlig ikke at han skal måtte vaske opp fordi du skal på trening (det tar jo ikke hele dagen) når han jobber og du er hjemme med barna.

Her i huset gjør jeg nesten alt husarbeidet i tillegg til to jobber, mens han er arbeidsledig - og jeg klager ikke.

Men det burde du jo.

Skrevet

Men det burde du jo.

Neida, det går bra. Jeg har mye høyere standard enn han, så jeg vil uansett ikke bli "fornøyd" om han gjør det, så jeg har funnet ut at det er like så greit å gjøre det selv. Han gjør selvsagt det jeg ber han om når jeg gjør det en sjelden gang, men det skulle bare mangle. :ler:

Skrevet

Hva er dette med 3 md straff - for hva?

Anonym poster: 3b4864548d7a4743e81ea5d2eaeb025a

Skrevet (endret)

3mnd oppvask fordi jeg glemte å tømme oppvaskkummen noen ganger!

Endret av Anciol
Skrevet

I am not following.

Skrevet

På hvilken måte straffet han deg da? Sa han at du skulle straffes og dermed ta oppvasken i 3 md fordi du glemte å tømme oppvaskkummen? Det hørtes jo merkelig ut.

• Liker 5
Skrevet (endret)

I den tiden hadde jeg jobb og vi delte på alt, men jeg var et surrehue og glemte ting pga en travel arbeidshverdag , så ja fordi han mente at jeg sluntret unna , måtte jeg vaske opp i 3 måneder !

Endret av Anciol
Skrevet

I den tiden hadde jeg jobb og vi delte på alt, men jeg var et surrehue og glemte ting pga en travel arbeidshverdag , så ja fordi han mente at jeg sluntret unna , måtte jeg vaske opp i 3 måneder !

Om du gikk med på det er jo du like sprø som ham. Du vet at det er noe som heter egen vilje?

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det vi mener å si er at det var veldig drøyt. Straffen sto ikke i stil med "forbrytelsen".

Skrevet

Det der hørtes merkelig ut. Folk straffer hverandre ikke på den måten. Han har da ingen rett til å gi deg "straffeoppvask" eller andre form for straff.

Jeg ser heller ingenting i veien med at den arbeidene part også kan ta oppvasken og andre oppgaver i hjemmet selvom den ene jobber ute og den andre hjemme. Man kan da likevel dele på enkelte oppgaver. Det er ikke sånn at hvis man bor sammen med noen så blir man plutselig fritatt for husarbeide selvom den ene går hjemme. Hvor langt skal man dra den strikken? Skal man forvente at den som går hjemme bretter klær og rydder opp etter den som går på jobb da... Selvfølgelig skal man ikke det.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg gikk ikke med på det, men tok oppvasken mye på den tiden, og jattet med! Fordi jeg er en konfliktsky person som trekker meg i diskusjoner!

Endret av Anciol
Skrevet

Men at du lar deg behandle som en dørmatte er vel ikke noe andre skal ta lærdom av. Håper barna dine ikke får samme kvinnesyn som sin far tydeligvis har som ikke respekterer deg nok til å hjelpe deg.

Keg skjønner ikke hvordan sånne menn får seg samer.

Anonym poster: 91801ee2cc1339870d509c044404a6c8

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...