Gå til innhold

Siamesiske tvillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt inspirert av en annen tråd om de siamesiske tvillingene Brittney og Abby Hensel. Jeg bare lurte på hva skjer når de dør? Dør begge samtidig, eller dør en før den andre? Hva om de er i en bilulykke og den ene blir hjernedød, og den andre er oppegående?

Kan man skille dem fra hverandre om en dør?

Anonym poster: a27023475c36f8a107acef84bd2f7da1

Gjest Funky Punk
Skrevet

Nå kjenner ikke jeg til de to du nevner, men det er forskjell på alle slike tvillinger.

Deler man hjerte så dør jo selvsagt begge to. Noen kan skilles, andre ikke osv

Skrevet

Abby og brittney har to hejerter, to sett lunger. De har hver sin ryggrad. Hver tvilling kontrollerer sin side av kroppen. Men de har bare en lever som er litt større en andre tror jeg.

Her er en tegning av hvordan de hegner sammen.

http://abicte.com/wp-content/uploads/2012/04/body.jpg

Anonym poster: a27023475c36f8a107acef84bd2f7da1

Gjest hannama
Skrevet

veldig interessant! jeg aaner ikke hva som ville ha skjedd om den ene døde.

Skrevet

Jeg vil tippe at om den ene dør så vil det påvirke den andre både psykisk og fysisk såpass mye at den også dør. Kan ikke tenke meg at det går ann å skille de jentene.

Anonym poster: 5b5a3e6e431a5976e93ae71062654939

Gjest Fleecejakke
Skrevet

De deler jo blodsirkulasjon mm så jeg regner med den ene dør relativt kort tid etter den andre.

• Liker 1
Skrevet

De må jo på et eller annen vis dele blodsystem, og når den ene dør så vil jeg anta at den andre også stryker med rimelig raskt pga blodforgiftning og svikt i koagulasjons-systemet.

• Liker 1
Skrevet

Ordet siamesiske tvillinger kommer fra Chang og Eng fra Siam (nå i Thailand). Begge døde på samme dag. Chang fikk lungebetennelse og Eng våknet opp til at broren hans lå død ved hans side. En lege ble bedt om å komme å separere dem, men han kom for sent. Eng døde tre timer etter broren sin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chang_and_Eng_Bunker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...