Gå til innhold

Så flyttet jeg hjemmefra og ble forelsket i ei jente

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Så jeg er litt betatt av ei venninne. Jeg har kjæreste, en gutt som jeg er fantastisk glad i.

Men jeg tenker masse på venninnen, dagdrømmer om henne. Da jeg holdt rundt henne mens vi danset en kveld på byen, fikk jeg en varm, god følelse i hele kroppen.

Tror hun har en anelse om hva jeg synes om henne. Og det er mulig det er gjengjeldt. Hun er lesbisk.

Jeg vil fortsette å være sammen med kjæresten min, han behandler meg fint og er forelska i meg. Vi har vært sammen i flere år. Det føles trygt.

Jeg får vel håpe at forelskelsen går over. Samtidig er det deilig og litt spennende å ha følelsen.

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Da synes jeg først og fremst du skulle ta vare på den gode følesen som dette gir det, og prøve å overføre den til forholdet som du er i nå.

Men jeg lurer litt på hva du tenker om forholdet du er i. Du skriver at du er glad i han, og at forholdet føles trygt. Og det er gode forutsetninger. Men du skriver ingenting om at du elsker han. Gjør du det?

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar.

Elsker jeg ham? Jeg tror det. Han har masse positive sider og er en sjelden gutt, synes jeg.

Vi bor veldig tett, og kan gå hverandre på nervene. Da jeg var hjemme på ferie, gikk det minst to uker før jeg savnet ham. Men vi ler mye og har det morsomt sammen. Vi er veldig åpne overfor hverandre. Har vært sammen lenge, spesielt til å være så unge. Jeg kan se for meg at vi gifter oss og holder sammen resten av livet. Snakker mye om framtiden og om barn. :)

Prøver å tenke framover når det gjelder Henne. :) Jeg liker henne nå, men kan ikke tenke meg å leve i et lesbisk samliv som voksen .

Gjest GreenSky
Skrevet

Du høres reflektert ut, og det virker som om du har tengkt gjennom hva du ønsker. :)

Du sier at dere har vært sammen lenge, og at du/dere er unge. Da er det ikke noe rart at du lurer på hvordan det vil være uten han.

Bestevenninna mi har vært sammen med samme gutt siden hun var 18, nå er hun 26. Hun ville ikke vært uten han for alt i verden, sier hun, og hun ser for seg en framtid sammen med han. Samtidig føler hun at hun ikke lever ut ungdomstiden sin med gutter og dating, at hun går glipp av en del der, liksom.

Jeg skjønner den følelsen veldig godt. Jeg er vel heldig i så måte, jeg har vært singel i perioder og datet og flørtet en del, samtidig som jeg har vært i et langt, seriøst forhold. Jeg har funnet ut at en "lever" ikke mer ved å være singel og fri, en kan leve like mye ved å være i et forhold. Så lenge en er i et godt forhold vel og merke. :)

Om du føler en dragning mot jenter - er ikke det bare kult? Da får du mer å se på! :wink:

Gjest Jente
Skrevet

Sexualitet er komplisert. Det er et stykke fra varme følelser til sex. Tror et varmt og godt vennskap kan ha et snev av "erotikk". Det har jeg selv erfart. Kvinner kan være utrolig tiltrekkende og sensuelle. Pupper lekre. Men det er ikke sikkert sexen er så god likevel.

Men om du kunne tenke deg sex med en jente - so what? Ta vare på det du har... se hva du har... :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jente:

Tingen er ikke at jeg tenner så veldig på henne. Vil heller ikke si at jeg har en dragning mot jenter generelt. Har aldri vært opptatt av jenter på den måten før.

Jeg er forelska i henne. Drømmer om henne. :)

Det har ikke så mye med erotikk å gjøre.

Gjest GreenSky
Skrevet

Går ikke forelskelse og erotikk hånd i hånd?

Er du sikker på at du er forelska i henne, da? Eller kanskje det er følelsen av at dere har en nært venninneforhold, du ser litt opp til henne og beundrer henne? Og at du blander det sammen med en følelse av forelskelse?

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda, forelskelse og erotikk henger sammen. Men det har kanskje litt med at jeg ikke er så opptatt av sex for tiden. Kjæresten har et større sexbehov enn meg, så jeg er kanskje litt "mett". Har liksom alltid fått sexbehovet mitt tilfredsstilt, pluss litt mer.

Kanskje jeg ikke er forelska i henne, nei? Men jeg tenker på henne hele tida. Det begynte noen dager etter at jeg traff henne. (ikke så lenge siden) Jeg synes hun er vakker.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jenter kan være utrolig vakre, ja, og en kvinnekropp kan være utrolig flott. Likevel synes jeg at tanken på pupper blir helt feil, liksom.

Hm...

Hvis du prøver å tenke på henne i en sexuell situasjon... Hva tenker du da? Føles det "riktig" eller helt "feil"?

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, tanken på en pupp blir litt feil for meg også. Når jeg prøver å tenke på henne i en seksuell situasjon så troor jeg det blir feil. Tanken er uvant. Det høres kanskje litt rart ut, men jeg husker at da jeg var yngre, og jomfru, var tanken på sex med en gutt også litt rar. Så jeg vet ikke.. Kanskje er det andre følelser enn nettopp forelskelse jeg har for henne.

Men jeg har en forelska følelse, og er glad og tenker på henne hele tida. Vil holde rundt henne og kysse henne. Når kjæresten min kommer med tilnærmelser om natten og jeg er halveis i drømmeland, tror jeg det er henne.

Forvirrende. Kanskje det er noe jeg gjør fordi jeg liker det. Deilig å dagdrømme om henne. Men det beste hadde kanskje vært om det gikk over siden jeg vil være sammen med kjæresten min.

Gjest GreenSky
Skrevet

Det beste hadde nok vært om det gikk over, ja. Men det er også helt vanlig å bli betatt av andre etter å ha vært i et forhold lenge. Skjønner at du er forvirret, særlig hvis du ikke har vært tiltrukket av jenter før. Håper at ting ordner seg for deg.

Det virker som du har bestemt deg for å satse på forholdet du er i nå. Ønsker deg lykke til med det. :)

Gjest Jente
Skrevet
Jente:

Tingen er ikke at jeg tenner så veldig på henne. Vil heller ikke si at jeg har en dragning mot jenter generelt. Har aldri vært opptatt av jenter på den måten før.

Jeg er forelska i henne. Drømmer om henne. :)

Det har ikke så mye med erotikk å gjøre.

Dette tror jeg at jeg også har følt for andre jenter. Siden tenårene. :oops: :hoho: Men gi meg en mann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...