Lillie Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 Grrrr, plages så med min sony ericsson xperia active! Ikke bare dette, men mye annet også (nå skal jeg sende den inn til reparasjon). Men, lurer på en ting: Hvordan i all verden får jeg endret språket på sms til norsk, slik at jeg får æ,ø,å? Har endret språk på mobilen til norsk, men funker ikke på sms. Finner ikke noen steder under innstillinger noe om sms heller. Noen som vet og som kan hjelpe? Blir veldig glad da
Slither Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Det er en Androidtelefon, ikke sant? I såfall last ned en app som heter "Skandinavisk skjermtastatur". Etter installasjon går du inn på instillingene for språk og tastatur og aktiverer. Jeg er litt usikker på hva taben for innstillinger heter på din tlf, men det skal være noe lignende
-Jiinxs- Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 Android: Når du har tastaturet oppe så trykk på den "skiftenøkkelen" Så skriftspråk og velg norsk. Om du ikke har prøvd det før.
Lillie Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2013 Takk til dere begge, men funker dessverre ikke... Har vært på "innstillinger" (skiftenøkkelen) og lett, men finner kun "språk og inntasting" og under der igjen "språk" (som jeg har satt på norsk bokmål). Finnes også noe under "tastatur og tastemetoder", den står på "standard" (xperia tastatur). Trykker jeg der får jeg ikke opp flere valg, annet enn kinesisk tastatur... Det trenger jeg jo ikke.. Flere forslag, så blir jeg glad p.s. fant ikke den appen heller...
-Jiinxs- Skrevet 24. januar 2013 #5 Skrevet 24. januar 2013 Først rød så blå, der inne skal du finne en laaaaang liste, og norsk burde være på den listen. 1
Lillie Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 24. januar 2013 Hurra, fikk det til! Må ha det inn med teskje, ja Tusen takk, Leon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå