Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tenkte å møte opp i en butikk i dag, og spørre om de trenger noe hjelp. Men hva skal jeg si? Holder det med "Hei, trenger dere noe hjelp?"?? Tenkte også å levere søknad og CV om de ønsker det! Jeg har aldri gjort det før!

Anonym poster: 9e9ce09ef1c06b384065503f29701ba1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åpne søknader er både greit og bra. Det viser at du tar litt initiativ. Jeg ville gitt henne en kort CV med personalia, jobberfaringer og organisasjonserfaringer og en kort søknad som beskriver hvorfor du vil jobbe der, hvorfor du tror at du passer i en slik jobb og hva du holder på med ellers. Regner med at du er student el. og da er det greit at du sier at vil ha en jobb ved siden av studiene.

Spør etter sjef eller daglig leder. Hvis ikke vedkommende er der og bare en butikkansatt, be om navnet på personen og et tlf. du kan ringe og fortelle at du har levert inn en søknad.

Skrevet

Ok! Tusen takk for godt svar!! :)

Skrevet

Ok! Tusen takk for godt svar!! :)

Husk at CVen skal i faktaform vise hva du har gjort i livet. Så ta med skolegang og. For en butikkjobb er orden og oppførselskarakter fra skolen eneste viktige fra vgs/ungdomsskole.

Skrevet

Om du søker på flere butikker så hjelper det å ringe for å høre om de trenger folk, for om de ikke trenger folk ender det ofte med at de kaster gamle søknader. Det er også mindre "flaut" å ringe siden de ikke ser deg. Men kommer ann på om du trenger jobb NÅ eller kan vente litt.

Skrevet

Husk at CVen skal i faktaform vise hva du har gjort i livet. Så ta med skolegang og. For en butikkjobb er orden og oppførselskarakter fra skolen eneste viktige fra vgs/ungdomsskole.

Takk for tips! :)

Om du søker på flere butikker så hjelper det å ringe for å høre om de trenger folk, for om de ikke trenger folk ender det ofte med at de kaster gamle søknader. Det er også mindre "flaut" å ringe siden de ikke ser deg. Men kommer ann på om du trenger jobb NÅ eller kan vente litt.

Ja, det er nok lurt! Hadde det ikke vært for at jeg har ekstremt telefonskrekk! Hehe! Jeg synes det er enklere å bare møte opp enn å ringe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...