Gå til innhold

Bomkjøp. Har du noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte kjole og veske fra samme sted, og de skulle være samme farge. Veska ble mye mørkere enn kjolen, og blir dermed ikke brukt. Jeg vurderer å selge den via facebook, for jeg ser ikke for meg at den blir fin om jeg prøver å farge den. Har du kjøpt noe du ikke kommer til å bruke? Hva gjør du med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har bomkjøp på en tiara.. En veldig fin en, men når den kom i posten, så viste det seg at den var høyere enn jeg trodde, og da ble den for voldsom for meg, siden kjolen allerede har mye pynt!

Har lagt den ut på finn.no, håper noen andre kan få bruk for den :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Nja, jeg tror faktisk ikke det. Jeg har kjøpt noen perler og diamanter til serviettringene som jeg ennå ikke har gjort noe med, men jeg har jo en plan.

Men jo -. brudefølge siluetter! Det var et bombkjøp til 28,-!

Blitt flink til å ta en liten time out før jeg bestiller noe etter brudekjolehendelsen. Den kan fort bli dte største bombkjøpet i denne pusen sine 9liv.

Skrevet

Jeg har kjøpt en tiara til 179 kroner jeg etter all sannsynlighet ikke kommer til å bruke, og så tviler jeg på at jeg kommer til å bruke sløret. Litt surt for det kostet to tusen kroner, men sånn er det bare. Har ikke vurdert å selge det, og gjør det vel iallefall ikke før etter min vielse, just in case ...

Torsdagskjolen min er omgjort til søndagskjole, så den regner jeg ikke som noe bomkjøp :)

Gjest Adriane
Skrevet

Ja, jeg kjøpte et par sko og et slør på Lightinthebox som jeg overhodet ikke var fornøyd med. De kostet vel rundt 200 totalt, så ikke det helt store bomkjøpet ;) Men det kan godt være jeg går på flere sånne etterhvert, selv om jeg prøver å være fornuftig :)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg har ingen bomkjøp enda, bortsett fra litt ting og tang som jeg kjøpte for å prøve meg fram med innbydelser, men det blir jo brukt til andre kort! :)

Har også sett på kjolen som bomkjøp et par ganger, men det må jeg slutte med :)

Er veldig redd for at den hårbøylen kan bli et bomkjøp om jeg bestemmer meg for å satse på den da..

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Den hårbøylen kommer ikke til å bli et bomkjøp, den er spesiell nok til at den er salgbar videre. Det er verre med slike ting som ikke er fine nok for meg, men de er sikkert bra nok for deg. :)

Skrevet

Det er verre med slike ting som ikke er fine nok for meg, men de er sikkert bra nok for deg. :)

Hva betyr det?? :klo:

Anonym poster: c783a37e6dc4e3602af3a37312508e1f

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjorde bomkjøp på kjole... Kjøpt på nett selvsagt. Passet meg overhodet ikke, stilmessig. Man blir ganske lurt av bildene, så neste kjole blir fra salong eller finn, så jeg kan prøve først. :jepp:

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Hva betyr det?? :klo:

At jeg synes det er tull å selge en kina-brudekjole fordi den ikke svarte til forventningene til samme pris som du mest sannsynlig selv gav for den. Det samme med slør, tiara, veske, sko etc er det ikke fint nok til at du selv vil bruke det, ikke forvent at andre skal betale penger for det.

Jeg er mye mer fan av å gi bort slike ting "gratis". Det var et bomkjøp for min del, men kanskje noen andre som ikke opptatt av detaljer vil prøve å se om det kan være noe for dem.

• Liker 2
Skrevet

At jeg synes det er tull å selge en kina-brudekjole fordi den ikke svarte til forventningene til samme pris som du mest sannsynlig selv gav for den. Det samme med slør, tiara, veske, sko etc er det ikke fint nok til at du selv vil bruke det, ikke forvent at andre skal betale penger for det.

Jeg er mye mer fan av å gi bort slike ting "gratis". Det var et bomkjøp for min del, men kanskje noen andre som ikke opptatt av detaljer vil prøve å se om det kan være noe for dem.

Jeg selger min kinakjole på finn, men ikke til det samme som jeg ga. Kjolen er fin den, mye finere enn jeg forventet faktisk, men den passet meg ikke - jeg kler den ikke overhodet. Skal jeg da GI BORT en kjole jeg har betalt en del for? Dette er ikke en kjole til 600 liksom, jeg betalte en god del mer (og jeg er forberedt på p legge frem bevis på hva jeg selv betalte). Jeg ber om godt under det jeg selv ga for den, men å gi den bort, så noen andre kan selge den isteden? Nei, der går grensen...

Og du - å konkludere med at man selger fordi det ikke er fint nok, er litt drøyt... Noen finner ut at kjolen ble helt feil, noen har fått feil mål, noen har falt for en annen kjole, og ja, noen syns ikke den er fin nok. Men dra ikke alle over en kam, det kler deg ikke ;)

Men for å ha presisert det - prøver man å selge den type kjole for det samme som (eller mer enn) man selv ga, så er jeg veldig enig med deg. Det er frekt, uansett hvorfor man velger å selge den.

• Liker 3
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg selger min kinakjole på finn, men ikke til det samme som jeg ga. Kjolen er fin den, mye finere enn jeg forventet faktisk, men den passet meg ikke - jeg kler den ikke overhodet. Skal jeg da GI BORT en kjole jeg har betalt en del for? Dette er ikke en kjole til 600 liksom, jeg betalte en god del mer (og jeg er forberedt på p legge frem bevis på hva jeg selv betalte). Jeg ber om godt under det jeg selv ga for den, men å gi den bort, så noen andre kan selge den isteden? Nei, der går grensen...

Og du - å konkludere med at man selger fordi det ikke er fint nok, er litt drøyt... Noen finner ut at kjolen ble helt feil, noen har fått feil mål, noen har falt for en annen kjole, og ja, noen syns ikke den er fin nok. Men dra ikke alle over en kam, det kler deg ikke ;)

Men for å ha presisert det - prøver man å selge den type kjole for det samme som (eller mer enn) man selv ga, så er jeg veldig enig med deg. Det er frekt, uansett hvorfor man velger å selge den.

Det er ikke snakk om at andre skal videreselge den, hvis de er så frekke får de takke seg selv. Hadde jeg kjøpt en kina-kjole jeg ikke var fornøyd med hadde jeg ikke lagt den ut for salg i det hele tatt, hadde gitt den bort til Fretex el. De blir jo "dyre" fordi det er frakt og toll involvert som regel, kjolen i seg selv er jo sjelden spesielt kostbar. (selvfølgelig finnes de, men kjolene på JJhouse ol er ikke dyre).

Grunnen til at jeg konkluderer om at kjolen som regel ikke er fin nok er fordi de fleste bruder som ombestemmer seg ift kina-kjoler kjøper den orginale fra salong eller finner andre ekte kjoler på Finn. Og hvorfor videreselge en tiara kjøpt på ebay til knappe 100`lappen.

Hva er så farlig med å innse at dette var en bomkjøp - det er skjeve sømmer, veska er gul og ikke ivory, tiaraen mangler noen stener. Alt trenger ikke videreselges, det kan helt fint bli gitt bort i håp om at noen som kanskje vil bruke det likevel.

Jeg har selv gitt bort et par lilla sko til en annen brud jeg ikke kjenner, hun betalte portoen og fikk gjøre hva hun ville med de. Hos meg spiller det jo ingen rolle siden det uansett hadde vært en støvsamler. Det samme tror jeg gjelder for mange av kopi kjolene siden de er enda vanskeligere enn vanlige brudekjoler å få solgt.

Jeg ønsker ikke å dra alle over en kam, men jeg må si at jeg lar meg overraske over ambisjonene til noen av de som ønsker å videreselge eget bomkjøp til andre. :)

• Liker 2
Gjest Adriane
Skrevet

Kjenner jeg begynner å bli glad for at jeg ikke lot meg overbevise om å kjøpe kinakjole... ;)

Jeg ser begge sider av den saken der. På én måte er jeg enig med kiara; hvorfor ikke bare gi til Fretex eller lignende, så noen kanskje får glede av den - om det så er en amatørteatergruppe som trenger å ha en brudekjole (eller fler) på kostymelageret sitt. (Eller for den saks skyld - hvorfor ikke bare kontakte en slik teatergruppe og spørre?)

På den annen side kan jeg jo forstå at man ønsker å få litt igjen for kjolen. Og da forutsetter jeg at det ikke handler om at fargen er for gul, eller at det er feilsydde sømmer, eller andre synlige feil på kjolen - men at den som selger f.eks har ombestemt seg og valgt en annen kjole. Å selge en kjole som ikke er kvalitetsmessig bra nok er i alle tilfelle tvilsomt - uansett om det er kinakjole, eller en salongkjole man har kjøpt og som har fått flekker eller skader som ikke lar seg utbedre.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke snakk om at andre skal videreselge den, hvis de er så frekke får de takke seg selv. Hadde jeg kjøpt en kina-kjole jeg ikke var fornøyd med hadde jeg ikke lagt den ut for salg i det hele tatt, hadde gitt den bort til Fretex el. De blir jo "dyre" fordi det er frakt og toll involvert som regel, kjolen i seg selv er jo sjelden spesielt kostbar. (selvfølgelig finnes de, men kjolene på JJhouse ol er ikke dyre).

Grunnen til at jeg konkluderer om at kjolen som regel ikke er fin nok er fordi de fleste bruder som ombestemmer seg ift kina-kjoler kjøper den orginale fra salong eller finner andre ekte kjoler på Finn. Og hvorfor videreselge en tiara kjøpt på ebay til knappe 100`lappen.

Hva er så farlig med å innse at dette var en bomkjøp - det er skjeve sømmer, veska er gul og ikke ivory, tiaraen mangler noen stener. Alt trenger ikke videreselges, det kan helt fint bli gitt bort i håp om at noen som kanskje vil bruke det likevel.

Jeg har selv gitt bort et par lilla sko til en annen brud jeg ikke kjenner, hun betalte portoen og fikk gjøre hva hun ville med de. Hos meg spiller det jo ingen rolle siden det uansett hadde vært en støvsamler. Det samme tror jeg gjelder for mange av kopi kjolene siden de er enda vanskeligere enn vanlige brudekjoler å få solgt.

Jeg ønsker ikke å dra alle over en kam, men jeg må si at jeg lar meg overraske over ambisjonene til noen av de som ønsker å videreselge eget bomkjøp til andre. :)

No offence, men jeg trur du er naiv om du trur at ikke en del av det som gis bort på Finn hentes/"rekvireres" av folk som selger det videre.

Men du går utfra at det handler om folk som ikke er fornøgd med kvaliteten på kinakjolen sin. Ja jøss, det finnes helt sikkert en del av de også. Men hva med de som er fornøgd med kvaliteten, sømmen, stoffet og alt, men bare føler at kjolen ikke passet dem? Eller de har valgt en annen kjole? Skal de også gi bort kjolen sin mener du?

Selv betalte jeg nesten 2000 for min kjole, uten moms og toll. Jeg syns det blir råflott å gi den bort, for kjolen er det ikke noe galt med (bare bruden ;) ) Men, du skal ikke se bort fra at din "tordentale" allikevel gjør at jeg gir den bort til slutt, fordi jeg er redd for å bli sett på som kjip... :-(

Skrevet

om jeg ikke var fornøyd med kjolen min, så hadde jeg aldri i livet GITT den bort, men selvfølgelig solgt den videre - men til da ikke til full pris..

om ting er godt brukt, så kaster jeg de, eller gir til noen som gjerne trenger, da selger jeg de såklart ikke. men nye, fine ting, gjerne ubrukte eller brukt et par ganger, legger jeg glatt ut til salgs!

• Liker 1
Skrevet

Nei, men det er bare fordi jeg ikke har kjøpt så mye som en binders enda... Kanskje på tide å sette igang ettersom bryllupet står i juni ;)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Men alle som kjøper brudekjole brukt må jo tilpasse den til sin kropp. Det er da jeg faller ut på hva det er å tjene på å kjøpe en brukt kopi-kjole til slikk og ingenting når du får kjøpt samme kjole til totalt mye lavere pris som er tilpasset deres mål.

Det er kjøpers marked når det kommer til brudekjoler taper "alle" på at det tilbys billige kopi-kjoler over en lav sko. Hvorfor skal da noen betale for din og andre sin avlagte kopi-kjole fremfor å kjøpe sin helt egen?

Jeg hadde ikke giddet ta meg bryet, da passer det meg mye bedre å være så naiv at jeg gir bort kjolen med et smil til noen som ha den. Jeg gir bort masse klær til stadighet, mye som koster mye mer enn en kopi-kjole men det kunne ikke falt meg inn å spekulert i om vedkommende selger det videre eller bruker det selv,

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet ta meg bryet, da passer det meg mye bedre å være så naiv at jeg gir bort kjolen med et smil til noen som ha den. Jeg gir bort masse klær til stadighet, mye som koster mye mer enn en kopi-kjole men det kunne ikke falt meg inn å spekulert i om vedkommende selger det videre eller bruker det selv,

Og det kalles veldedighet og er noe de fleste av oss burde gjøre mer av. Jeg selger aldri ting på Finn for eksempel, jeg gir det bort enten der eller på Fretex. Jeg har ikke spesielt god råd eller noe, det er bare noe med hele grunntanken.

Klart at hvis jeg ikke hadde hatt penger til å betale strømregningen, da hadde jeg solgt unna ting for å få betalt den. Men å selge en kjole til en slikk og ingenting fordi jeg har bomkjøpt den, det skjer ikke.

Skrevet (endret)

Nja, jeg tror faktisk ikke det. Jeg har kjøpt noen perler og diamanter til serviettringene som jeg ennå ikke har gjort noe med, men jeg har jo en plan.

Men jo -. brudefølge siluetter! Det var et bombkjøp til 28,-!

Blitt flink til å ta en liten time out før jeg bestiller noe etter brudekjolehendelsen. Den kan fort bli dte største bombkjøpet i denne pusen sine 9liv.

Var det ikke du som kjøpte deg en flott, dyr kjole du var helt hodestups forelsket i?:klo: Hva skjedde?

Endret av kaprifolen
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Var det ikke du som kjøpte deg en flott, dyr kjole du var helt hodestups forelsket i? :klo: Hva skjedde?

Joda, det stemmer. Og vi er fortsatt forelsket selv om det har gått litt i bølgedaler siden jeg forsøkte å få den på meg for noen uker siden.

Feilberegnet mitt eget hoftemål bitte litte, så om jeg ikke klarer å slanke meg inn i den blir den tidenes bomkjøp på bryllupsforumet. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...