rocknroll Skrevet 23. januar 2013 #1 Skrevet 23. januar 2013 (endret) Hvem av disse bandene er best og hvorfor? Whitesnake? Bon Jovi? Guns N' Roses? Queen? Aerosmith? Foreigner? Def Leppard? AC/DC? Metallica? Cinderella? Led Zeppelin? Dire Straits? Kiss? Rolling Stones? Black Sabbath? Iron Maiden? Kansas? Journey? Personlig er Aerosmith favoritten min. Bandet spiller fantastisk musikk, og Steven Tyler har bare den beste stemmen. Ufattelig bra. Joe Perry er og en utrolig god gitarist! De er inspirasjon for mange, mange artister/band, og er det mestselgende rockebandet i USAs historie. Fra fantastiske ballader som Dream On og Sweet Emotion, til rocka låter som Draw The Line utgjør de for meg det beste bandet gjennom tidene. Men Bon Jovi er også definitivt et favorittband! Endret 23. januar 2013 av rocknroll
Gjest NerdMedSverd2 Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Black Sabbath, med Zeppelin rett bak. Førstnevnte band har seks album på rad (de seks første) som er feilfrie. Det er få, kanskje ingen band som kan måle seg opp mot det. For ikke å glemme den enorme innflytelsen bandet har hatt innenfor metalsjangeren i senere tid. http://www.youtube.com/watch?v=xtqy4DTHGqg 6
Jellybean78 Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 AC/DC.....kompromissløs bluesrock som får Beethoven til å snu seg i graven.....og de er kjemisk balladefrie, noe "sellout" gruppene Aerosmith og Guns N' Roses har MASSE av....Bon Jovi, Def Leppard og Whitesnake har jo praktisk talt bygd karrierer på slik sukkersøt sutremusikk.... Åja....de har vel også den nestmest solgte plata i hele verden....need I say more?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #5 Skrevet 23. januar 2013 Led Zeppelin og Black Sabbath av de du nevner. Men hvor i all verden er pink floyd på den liste??? Anonym poster: 462f7285e0a792e01acd21d75efdf0d4 2
rocknroll Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2013 Led Zeppelin og Black Sabbath av de du nevner. Men hvor i all verden er pink floyd på den liste??? Anonym poster: 462f7285e0a792e01acd21d75efdf0d4 Valgte bare ut noen, mange, mange fantastiske band som ikke er med.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #7 Skrevet 23. januar 2013 Dire Straits, fordi Anonym poster: ef242481090b24e494b83d75591c9f93 1
Gjest Badabing Skrevet 26. januar 2013 #8 Skrevet 26. januar 2013 1. Black Sabbath 2. Led Zeppelin 3. Rolling Stones Resten er i en annen kategori etter min mening. 1
TheHairyToothfairy Skrevet 26. januar 2013 #10 Skrevet 26. januar 2013 Listen er ubrukelig. Hen er Rammstein? Dog, du har den selvfølgelige #1 der - Ac/Dc. Monsters of Rock! Alt annet blir småtteri i forhold.
rocknroll Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #13 Skrevet 28. januar 2013 Listen er ubrukelig. Hen er Rammstein? Dog, du har den selvfølgelige #1 der - Ac/Dc. Monsters of Rock! Alt annet blir småtteri i forhold. Som jeg sa i tidligere, så er det mange fantastiske band som ikke er med... Valgte bare ut noen få... Og om du ikke liker de som er der, trenger du vel ikke kommentere heller.
Gjest Cuntzilla Skrevet 28. januar 2013 #14 Skrevet 28. januar 2013 Som jeg sa i tidligere, så er det mange fantastiske band som ikke er med... Valgte bare ut noen få... Og om du ikke liker de som er der, trenger du vel ikke kommentere heller. Er det nå jeg skal kommentere at ørten band ikke er definisjonen på en duell? Black Sabbath og Zeppelin er best, og bautaene Stones må jo inn på tredje. Resten av bandene er i beste fall ganske ujevne, i verste fall fullstendig ræva. 2
Gjest norah Skrevet 28. januar 2013 #15 Skrevet 28. januar 2013 Black Sabbath og Led Zeppelin er de eneste jeg vil trekke spesielt frem. Mange på listen er regelrett pinlige, og har ingen plass i "tidenes kvalitetsrockeband", selv om de har trukket masse publikum og solgt masse plater. Det har jo Spice Girls også. Rætt&slætt 3
Thought-Fox Skrevet 28. januar 2013 #16 Skrevet 28. januar 2013 Black Sabbath selvsagt. Led Zeppelin er også fantastisk, men veldig mye av det andre du nevner er rent ræl. 1
Gjest NerdMedSverd2 Skrevet 28. januar 2013 #17 Skrevet 28. januar 2013 Come, come to the sabbat, tror vi kan konkludere med at Sabbath er best. Liker man metal er det umulig å misslike dem, det går bare ikke. Ellers havner Rolling Stones på tredje for meg av de i den listen. Skal ikke kimse av Appetite for Destruction albumet til Guns heller, mesterverk av et rockealbum. Spekket med godlåter. 1
Gjest norah Skrevet 28. januar 2013 #18 Skrevet 28. januar 2013 Come, come to the sabbat, tror vi kan konkludere med at Sabbath er best. Liker man metal er det umulig å misslike dem, det går bare ikke. Ellers havner Rolling Stones på tredje for meg av de i den listen. Skal ikke kimse av Appetite for Destruction albumet til Guns heller, mesterverk av et rockealbum. Spekket med godlåter. Jo.....ser den, men er det i selskap med eks Sabbath, sånn ifht deres påvirkning på musikk og sjanger? Om man tenker rockehistorie er jo Sabbath legendarisk, er vel ikke mange andre som kan skilte med like stor påvirkning på andre nærliggende sjangere? Guns`n ble jo litt ødelagt av den frontkladden som absolutt skulle dra på turnè med seg selv og omtrent ingen andre i bandet - samt den teite balladen med hun dama. Don` t ju craaahaaaaai tuniait - ai still låvv ju bæibi *gravplasser, kister og roser* 1
Gjest NerdMedSverd2 Skrevet 28. januar 2013 #19 Skrevet 28. januar 2013 Jo.....ser den, men er det i selskap med eks Sabbath, sånn ifht deres påvirkning på musikk og sjanger? Nei, det er de absolutt ikke. Om man tenker rockehistorie er jo Sabbath legendarisk, er vel ikke mange andre som kan skilte med like stor påvirkning på andre nærliggende sjangere? Nope, er ikke det. De aller fleste store band innenfor sjangeren har Sabbath som en stor inspirasjon. Guns`n ble jo litt ødelagt av den frontkladden som absolutt skulle dra på turnè med seg selv og omtrent ingen andre i bandet - samt den teite balladen med hun dama. Don` t ju craaahaaaaai tuniait - ai still låvv ju bæibi *gravplasser, kister og roser* Synes Guns ble ødelagt etter debuten, de senere albumene deres holder ikke høy nok kvalitet. Use Your Illusion albumene inneholder mange gode låter, men overall er det for mye kjipt. Som jeg skrev i første innlegget mitt har Sabbath seks album på rad som er terningkast sex, der alt er så bra som det går ann å bli. Klarer ikke komme på ett eneste band som har en lignende diskografi, uansett sjanger. 2
rocknroll Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #20 Skrevet 5. februar 2013 Er det nå jeg skal kommentere at ørten band ikke er definisjonen på en duell? Black Sabbath og Zeppelin er best, og bautaene Stones må jo inn på tredje. Resten av bandene er i beste fall ganske ujevne, i verste fall fullstendig ræva. En ting kan jeg si deg; Om du virkelig syns at resten av bandene er fullstendig ræva, har du et alvorlig problem om du liker rock.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå