Gå til innhold

Kjønnsleppereduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt på dette lenge nå, og vurderer sterkt å ta en kjønnsleppereduksjon. Kjønnsleppene mine er ca 2 cm lange (målt mellom ytre og indre kjønnsleppe) og ganske kjøttfulle og store. For å gjøre det hele enda lekrere er de ytre kjønnsleppene slappe og rare, som en ballong luften har gått ut av, og hele greia ligner på en slags utslitt, gammel rosin. :danse:

Føler meg veldig lite lekker, skammer meg og har nesten aldri oralsex pga dette. I tillegg til å se ekle ut, hender det dessuten at de gnager hvis jeg bruker stramme klær, og under samleie hender det ofte at de "blir med" inn i vagina ved penetrering, noe som gjør kjempevondt og krever masse klein fomling med hender der nede.

Så.. jeg er 99,9% sikker på at jeg ønsker dette, men vil gjerne høre fra noen her som har erfaring med dette selv. Hvor smertefull er lokalbedøvelsen, evt bør jeg gjøre det under narkose? Hvor lenge må man vente før man har sex igjen? Ble dere fornøyd med resultatet?

Lurer i tillegg på om jeg bør fortelle dette til en mann jeg dater. Grunnet diverse årsaker (avstand osv, har ikke anledning til å treffes ofte) kommer vi ikke til å ha sex før om 2, 3 måneder, så jeg har tid nok til å få gjort det innen det blir aktuelt å vise ham dette motbydelige underlivet mitt. Om jeg ønsker det slik, kommer han aldri til å få vite det. Samtidig føler jeg av en eller annen grunn at jeg bør fortelle ham det, bl.ai tilfelle det blir komplikasjoner og jeg må vente enda lengre med sex, og fordi vi generelt har en åpen tone og deler "alt".. Hva synes dere?

Anonym poster: a9c4f44ac5832debf9591d253ffc2d8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, jeg synes det er så trist når folk opererer underlivet sitt på grunn av utseende. Det gjør meg enda mer usikker på mitt eget. Men det blir så klart noe annet når du får fysiske plager av det, og det er jo opp til deg. Har selv noen VELDIG skjeve, den ene siden er veldig liten og den andre henger ut. Prøver å ikke tenke på det ettersom jeg ikke har opplevd fysiske problemer med det, men det plager meg allikevel. Det ser rart ut.

Har ingen erfaring med operasjon ettersom jeg bare er 16, men ønsker deg lykke til. :)

Anonym poster: c8cf0bdcbdda47ce119cd16c717ed435

• Liker 4
Gjest annemor30
Skrevet

Jeg syns vel du skal være som du er jeg:-) Men dette er kanskje noe en kirurg må avgjøre om du får gjort noe med;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde én indre kjønnsleppe som du beskriver. Hvis jeg strakk den ut var den flere cm lang, men som regel lå den bare der som en slapp og inntørket rosin.

Jeg tok mot til meg og opererert den bort for 5-6 år siden. Kan ikke si annet enn at jeg er 100% fornøyd med resultatet, og kan ikke fatte at jeg ikke fikk gjort det tidligere! Lokalbedøvelsen var absolutt ikke vond, samt at jeg fikk noen morosaker intravenøst som gjorde meg knallhappy der og da :). Såret leget seg veldig fort i ettertid, og man trengte ikke ta stingene eller noe slikt.

I dag er det helt, helt umulig å se noen spor etter operasjonen.

Lykke til, jeg vet nøyaktig hvordan du har det :hug: .

Ja, og hvis du lurer, så brukte jeg Aleris i Oslo. Betalte 10 eller 11 000, husker ikke lenger :)

Anonym poster: 9c18f056b580109d2672b7875641ed1b

• Liker 3
Skrevet

Hvordan gjøres det?

Klipper man av deler og syr sammen? Blir det ikke arr eller lignende?

Og det må jo være maaange nerver der nede? Ettervirkninger, smerte?

Vurderer det samme selv :)

Anonym poster: f18ef2c273bcc3a44e219af570a879cf

Skrevet

Jeg syns vel du skal være som du er jeg:-) Men dette er kanskje noe en kirurg må avgjøre om du får gjort noe med;)

Hvordan du synes jeg skal være bryr meg (beklager språket) midt i ræva. Om du ikke har noe konstruktivt å bidra med ser jeg ikke poenget med å prakke på folk dine egne uinteressante meninger.

De psykiske og fysiske plagene disse kjønnsleppene gir meg klarer du åpenbart ikke å sette deg inn i, og du er følgelig ikke kvalifisert til å ha noen mening om hvordan akkurat jeg skal se ut/være.

At det er en kirurg som avgjør hvordan inngrepet skal gjøre, er forøvrig også rimelig åpenbart. At det kan gjøres noe med, vet jeg allerede.

Til dere andre: Takk for svar.

Til siste Anonym: De klipper/skjærer av/på kjønnsleppene ja, slik at de blir kortere. Deretter sys såret sammen. Nervene og eventuelle smerter er det som har gjort at jeg også har ventet med dette.. Det høres potensielt veldig skummelt ut! :/

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes ikke det var spesielt vondt i ettertid, litt sårt bare.

Og som nevnt, det er ikke mulig å se at det er gjort noe der. Kanskje for "fagfolk", men selv jeg finner ikke igjen noe arr på den kjønnsleppa ;).

AB fra #4

Skrevet

Dette har jeg tenkt på noen ganger, og samboer har til og med foreslått det flere ganger når han har sett smerteskrikene i ansiktet mitt når jeg har på trangere klær. Kan ikke telle hvor mange ganger de setter seg fast i buksa og blir røsket i, blir med inn når vi har sex eller hvor ofte olabuksene gnager på de og gir meg sår. Må liksom plassere de perfekt for å klare og gå med klær :gjeiper: Så om du finner ut at du skal gjøre dette vil jeg ha update på hvordan det gikk og hvordan smertene etter var!

Skrevet

Jeg synes at du skal gå for det! Når det er noe som plager deg såpass mye, og i tillegg er i det området, er det ikke lett å bare "akseptere seg selv som man er". Ta deg god tid med kirurg, forhør deg rundt, og gå på konsultasjoner. Jeg hadde ikke vært så redd for at det skulle gå galt, det er tross alt et relativt enkelt inngrep, sammenlignet med andre.

Av og til så blir jeg litt lei av dette "prøv å like deg som du er", eller "du må jobbe med selvbildet ditt" snakket. For pokkeren heller, det må være lov å fikse på ting som plager slik som du beskriver, mener jeg :-) Lykke til!

• Liker 1
Gjest chariot
Skrevet

Syns det er uhyre trist at noen kvinner går til det drastiske skritt å delvis omskjære seg frivillig :(

• Liker 5
Skrevet

Syns det er uhyre trist at noen kvinner går til det drastiske skritt å delvis omskjære seg frivillig :(

Selvom det gir fysiske plager? Heller omskjært uten fysiske plager enn au naturell med fysiske plager sier nå jeg.

• Liker 7
Skrevet

Og jeg synes det er uhyre trist når noen mener de har en rett til å vite hva som er rett for andre.

Jeg har ikke angret ett sekund, og jeg hadde gjort det igjen. Den kjønnsleppa jeg fikk redusert reduserte i seg selv min selvfølelse og livskvalitet. Når et særdeles enkelt inngrep fikset hele saken, så synes jeg heller det er trist at jenter som de over ikke skal få spørre om erfaringer og få de svarene de ønsker seg.

Og omskjæring, pffff. Vil ikke engang kommentere bruken av ordet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke det var spesielt vondt i ettertid, litt sårt bare.

Og som nevnt, det er ikke mulig å se at det er gjort noe der. Kanskje for "fagfolk", men selv jeg finner ikke igjen noe arr på den kjønnsleppa ;).

AB fra #4

Er det konstant sårt eller bare i tiden etter operasjonen? :) Hvor gammel var du da du gjennomførte det?

Gjest chariot
Skrevet

Og jeg synes det er uhyre trist når noen mener de har en rett til å vite hva som er rett for andre.

Jeg har ikke angret ett sekund, og jeg hadde gjort det igjen. Den kjønnsleppa jeg fikk redusert reduserte i seg selv min selvfølelse og livskvalitet. Når et særdeles enkelt inngrep fikset hele saken, så synes jeg heller det er trist at jenter som de over ikke skal få spørre om erfaringer og få de svarene de ønsker seg.

Og omskjæring, pffff. Vil ikke engang kommentere bruken av ordet.

Selvom det gir fysiske plager? Heller omskjært uten fysiske plager enn au naturell med fysiske plager sier nå jeg.

Javel. Jeg respekterer at kvinner kan føle et behov for kjønnsleppereduksjon. Men samtidig syns jeg det er uhyre trist.

Har selv en stor og en liten kjønnsleppe, hadde kjempekomplekser for det i min ungdom. Men ALDRI I LIVET skal en skalpell nærme seg mine erogene soner :)

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg er for operasjon når noe blir til hinder i hverdagen. Ingen skal måtte gå rundt med smerter når det tross alt kan gjøres noe med.

Når det er sagt lurer jeg litt på hvor gjennomtenkte begrunnelsene dine er. Jeg har små kjønnslepper, men det hender allikevel at de "blir med inn" under samleie. Jeg bruker ofte to fingre for å spre dem før samleie, og selv om det hadde vært kjekt å slippe, kan jeg ikke påstå at det er noe stort problem.

Mine kan også legge seg feil. Selv om jeg har mindre å holde styr på enn deg, gjør det uansett vondt når den ene leppen bestemmer seg for å legge seg til høyre istendenfor mot venstre. Dette er jo et kjent problem for menn. Ting legger seg litt feil innimellom, og da må det rettes på så det ikke fører til smerter/ubehag. Damer er ofte flinkere til å rette på ting i skjul, men vi retter vi og ;)

Stramme klær og sykkelseter er ikke godt for meg heller. Selv om jeg ikke trenger å fomle rundt så mye for å plassere ting, skal det faktisk ikke mer til enn et bind som har fått en liten skrukk, eller en søm fra en strømpebukse eller et par jeans før det blir smertefullt. Her er det om å gjøre å kle seg etter den kroppen man har (da tenker jeg komfortmessig), og heller droppe den nye lekre buksa dersom den ikke er god å ha på.

Alt dette er normalt, og en operasjon vil sannsynligvis ikke fjerne slike problemer. Jeg er sikker på at du kan finne hyggeligere ting å sammenligne deg med enn en inntørket rosin. Jeg gidder ikke la det gå inn på meg at enkelte mener jeg har "barnetiss" som ingen voksen mann kan tenne på. Noen liker små kjønnslepper, andre liker mer kjøttfulle lepper - atter andre (flertallet vil jeg tro) bryr seg ikke, så lenge de får kose seg med herligheten.

Du har en haug med nerver der nede som er viktige for nytelsen, og disse kan du dessverre ikke få tilbake igjen om du først har operert deg. Selv om det ikke skulle oppstå en eneste komplikasjon, kan du allikevel få problemer med nedsatt følsomhet.

Jeg skal ikke be deg forandre mening, men jeg blir veldig glad hvis du leser, og tenker over, det jeg skriver.

Endret av Antlers
  • Liker 5
Skrevet

Er det konstant sårt eller bare i tiden etter operasjonen? :) Hvor gammel var du da du gjennomførte det?

Kun i kort tid etter operasjonen, og såret leget seg som nevnt raskt. Jeg var godt over 30 da jeg gjorde det. Jeg ser argumentene til dere andre - det gjør jeg virkelig - men for meg gjorde det livet enklere. Jeg er veldig glad for at et bitte lite inngrep kunne gjøre så mye for selvfølelsen min. Når det er sagt, hadde jeg sikkert levd greit videre med "snoppen min" også, det finnes viktigere ting i livet.

Jeg har full følsomhet i det som er igjen av den.

Dette er også grunnen til at jeg holder meg langt unna diskusjoner om hvorvidt silikon, botox osv er "smart" å benytte seg av. Jeg tror man skal være forsiktig med å uttale seg bastant om hva som er best for andre, enten det er et synlig eller mindre synlig problem.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har store kjønnslepper, en og en halv cm lange kanskje. Så de er jo godt synlige. Men plager meg ikke å gå med trange bukser. Og opplever ikke noe problem under sex heller.

Jeg synes de er stygge, men jeg synes egentlig alle kvinnlige undeliv er stygge uavhengig av kjønnsleppestørrelse/-farge/whatever. Så hadde ikke fått så mye ut av en operasjon tror jeg. De hadde bare blitt annerledes, men fremdeles stygge i mine øyne.

Men her er det positive! Jeg kan stirre på underlivet mitt i noen sekunder og bare fysj og fysj. Og så ser jeg ansiktet mitt i speilet og bare - WOW, så fint ansiktet mitt er. Alt blir veldig pent i forhold.

• Liker 2
Skrevet

Bekymrer meg fint lite for hvordan kjønnleppene mine ser ut, mannlige kjønnsorganser er jo ikke akkurat så veldig pene å se på de heller.

Anonym poster: d2f8a7a346e3311610985bc5d00fe1b3

• Liker 1
Skrevet

Bekymrer meg fint lite for hvordan kjønnleppene mine ser ut, mannlige kjønnsorganser er jo ikke akkurat så veldig pene å se på de heller.

Anonym poster: d2f8a7a346e3311610985bc5d00fe1b3

Ok. Fint for deg! Hadde du tenkt til å svare på spørsmålene i hovedinnlegget, eller .. hva er poenget ditt liksom? Dette er nemlig ikke en diskusjon rundt hvorvidt operasjoner som dette er interessante/akseptable eller ei. :) Er interessert i kunnskap og erfaringer her!

• Liker 1
Gjest annemor30
Skrevet

Hvordan du synes jeg skal være bryr meg (beklager språket) midt i ræva. Om du ikke har noe konstruktivt å bidra med ser jeg ikke poenget med å prakke på folk dine egne uinteressante meninger.

De psykiske og fysiske plagene disse kjønnsleppene gir meg klarer du åpenbart ikke å sette deg inn i, og du er følgelig ikke kvalifisert til å ha noen mening om hvordan akkurat jeg skal se ut/være.

At det er en kirurg som avgjør hvordan inngrepet skal gjøre, er forøvrig også rimelig åpenbart. At det kan gjøres noe med, vet jeg allerede.

Til dere andre: Takk for svar.

Til siste Anonym: De klipper/skjærer av/på kjønnsleppene ja, slik at de blir kortere. Deretter sys såret sammen. Nervene og eventuelle smerter er det som har gjort at jeg også har ventet med dette.. Det høres potensielt veldig skummelt ut! :/

Takk for konstruktivt oppgulp :skratte:
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...