Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ufør og har en funksjonsevne på 10-20% (dvs at jeg noen dager trenger hjelp på do, men andre dager orker jeg å dusje selv). Det er altså helt urealistisk med noe studie. Men jeg kunne tenke meg å kjøpe en bok og lære litt, men det blir store mellomrom mellom hver gang så det må være et av disse myke fagene. Det var noen som foreslo å "studere" litteratur og høre bøkene på lydbok, og det høres i grunn ut som en god idé. Jeg har jo ikke bruk for å lære noe nytt, men jeg tror det vil være sunt for min mentale helse. Nå ble dette et rotete innlegg, men jeg lurer på følgende: 1. Noen tips til lette fag? 2. Tips til fagbok eller leseliste?

På forhånd takk.

Anonym poster: af0d9249e20308356c592e07161167fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sikker på at det finnes masse læremateriale i lydformat som du kan benytte deg av, for det er jo mange som har handicap som gjør at det å lese en bok ikke er mulig.

Av "kosefag" kan jeg tenke f.eks kunsthistorie, religionshistorie, psykologi eller filosofi.

Håper du finner noe som du liker og som gir deg glede :)

Skrevet

Vanskelig å svare generelt på dette da folk er så forskjellige. Det som er lett for en kan være tungt for en annen.

Jeg ville f.eks. ha dødd av kjedsomhet ved å lese kunsthistorie, religionshistorie, filosofi etc. For meg er dette totalt meningsløse fag.

Jeg synes derimot juss interessent, for meg er det lystbetont og det går lett inn hos meg.

Anonym poster: e9db9173da219ad817516a16bd5c864e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...