Gå til innhold

Skal jeg gidde å dra til frisøren? Negativ erfaring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå flere ganger vært på nippet til å bestille time til å farge håret hos frisøren. Og var hos frisøren for drøyt 2 uker siden for å farge og klippe det, endte med på bare klippe det.

Tingen er at jeg vil prøve en ny farge, en annen brunfarge enn den jeg har, kanskje litt mer rødt. Men da er jeg avhengi av litt veiledning. Frisøren sa absolutt ingenting da jeg spurte om tips, hentet bare et fargekart med 4 ulike brunfarger og ba meg velge en. Jeg likte INGEN av de og endte som sagt bare med å klippe det.

Tenker at hvis de ikke kan komme med noe tips til farger man kan kle, spesielt med tanke på å farge det rødt som er litt dratisk og ikke alle som kler, så kan jeg like gjerne gjøre det selv. Velge meg en farge på vita og farge det hjemme.

Hva hadde dere gjort? Er så lei av tafatte frisører som gir deg noen få farger å velge mellom og that's it. Har jo gått til frisører før som har kommet med masse tips og mikset og trikset med fargene slik vi fikk en super farge og sagt at jeg absolutt IKKE burde gjøre sånn og sånn, det er jo det man vil når man går til frisøren, er det ikke?

Anonym poster: 5a0b68af220def20aa7c510fd2613dd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se om du finner deg en ny frisør. Det må være litt kjemi for at det skal være virkelig bra, og det finnes sikkert noen som foretrekker at frisøren heller leter frem en bestillingsliste enn at de blander seg inn i valgene deres.

Jeg er som deg, og liker at min frisør hjelper meg litt. Jeg har ALDRI plukket farge selv. Jeg forklarer hva jeg ønsker, og hvis hun er usikker på om vi tenker likt så kommer hun med fargekartet og sier hvilke farger hun kunne tenkt seg å blande. Siden jeg er veldig dårlig på dette med hårfarger bruker jeg vansligvis bare å si at jeg stoler på henne og lar det stå til. :fnise:

Jeg tror forsåvidt at jeg kanskje ikke ville valgt den aller yngste frisøren heller. De med litt erfaring er ofte mer selvsikre når det gjelder å komme med forslag enn de som er nyutdannet (selv om det varierer).

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville anbefalt deg å dra til en litt dyrere frisør. Jeg har i allefall merket stor forskjell både på de billigste, de midt på treet og de mer eksklusive når det kommer til service, kommunikasjon og sluttresultat.

Et annet tips kan være å prate med de litt om hva du ønsker allerede når du bestiller time, og om dere finner tonen og det virker som hun forstår hva du vil kan du jo be om det kan være henne som klipper deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...