Gå til innhold

Jentesport - lagsport

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til en morsom jentesport der man trener sammen med mange andre jenter? Det er så gøy å trene med andre, være et lag og jobbe sammen mot et mål, samtidig som man får trent.

Tenker da IKKE på ballsport, er veldig dårlig i dette og syntes ikke det er så gøy. Med noen unntak da, som tennis.

All type dans virker veldig gøy. Jeg gikk på cheerleading en kort periode, men var veldig lite interessert i løftingen, og det var jo omtrent bare de vi gjorde. Dessuten er de som gjør det veldig unge har jeg inntrykk av.

Noen som har forslag til en slik aktivitet? :) Kanskje noen her som gjør noe sånt? Har en venninne som trenger masse volleyball og det virker kjempegøy, hun får trent MASSE og har mange venninner som pusher henne og motiverer, også gjør de ting sammen ellers også.

Alt dette var så lett da man gikk på skolen. Da var jeg med på masse ulike aktiviteter. Det er ikke helt det samme når man er voksen :trist:

Anonym poster: 7129396df863ebfbef86569ea042af8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kampsport, men da trener man jo ofte både med kvinner og menn.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Kampsport, men da trener man jo ofte både med kvinner og menn.

Ja, det er sant :) Det må jo ikke være bare jenter. Men er man lag når det er kampsport da? Trodde det var en klubb, men at man konkurrerte individuelt?

Skrevet

Ja, det er sant :) Det må jo ikke være bare jenter. Men er man lag når det er kampsport da? Trodde det var en klubb, men at man konkurrerte individuelt?

Nå kan jeg best svare for karate, ihvertfall stilarten jeg trente, men generelt så kan man dele opp i kata og kumite. Kata er teknikker som utføres i et spesielt mønster. Dette kan man gjøre individuelt, eller som lag, dvs lagkata. Da skal man prøve å være så synkron som overhodet mulig.

Så har man kumite, eller kamp. Da går man selvsagt kun en mot en, men man kan også gå lagkumite, dvs at man har tre stykker på hver lagt som møter hverandre.

Det er vel derfor jeg liker karate så godt: man kan enten trene øvelser alene, eller så kan man utføre den sammen med noen. Ofte er treningene en blanding av begge. Det krever jo et visst samarbeid, og man lærer også veldig godt hverandre å kjenne fordi man må jobbe tett, kvinner som menn. Kjønnsskillene blir visket en del ut. Så tja, det blir selvsagt ikke som fotball, men samtidig han jo mange elementer som innebærer at man må samarbeide og jobbe sammen.

Skrevet

Nå kan jeg best svare for karate, ihvertfall stilarten jeg trente, men generelt så kan man dele opp i kata og kumite. Kata er teknikker som utføres i et spesielt mønster. Dette kan man gjøre individuelt, eller som lag, dvs lagkata. Da skal man prøve å være så synkron som overhodet mulig.

Så har man kumite, eller kamp. Da går man selvsagt kun en mot en, men man kan også gå lagkumite, dvs at man har tre stykker på hver lagt som møter hverandre.

Det er vel derfor jeg liker karate så godt: man kan enten trene øvelser alene, eller så kan man utføre den sammen med noen. Ofte er treningene en blanding av begge. Det krever jo et visst samarbeid, og man lærer også veldig godt hverandre å kjenne fordi man må jobbe tett, kvinner som menn. Kjønnsskillene blir visket en del ut. Så tja, det blir selvsagt ikke som fotball, men samtidig han jo mange elementer som innebærer at man må samarbeide og jobbe sammen.

Tusen takk for svar :) Jeg tror ikke karate er noe for meg. Får bare fortsette å lete :) ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...