Gå til innhold

"Vær-Isabella" og kattungene

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå må jeg først innrømme at jeg ikke aner hvem "vær-isabella" er...

Men saken er som følger:

http://www.vg.no/ram...?artid=10106604

Det er et par ting som ikke henger på greip i artikkelen her.

- Katten ble sendt til Nord-Norge i 2 måneder for avlasting. Avlasting??? Noen katte-eiere her som har følt behov for å sende katten på avlasting?

- Vær-Isabella er allergisk mot katter, men har katt (kattemamma'en)

- En usterilisert kattefrøken ble sendt til Nord-Norge tydeligvis uten at vær-Isabella opplyste "besøkshjemmet" om at katten burde holdes unna hannkatter, ihvertfall forsikret hun seg ikke om at dette ble overholdt.

Ansvarlig katte-eier? Not

Endret av Dolce
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Spiderpig
Skrevet

Jeg syntes signalene de sender er helt på trynet. Gi bort katter gratis på tv, så stor verdi har de liksom.. Katter er et "bruk og kast"-dyr for veldig mange, og jeg tror ikke dette hjelper på bildet folk har. At Vær-Isabella ikke har tatt ansvar for katten sin, og nå har gått lei av kattungene dens gjør det ikke greit å gi bort levende dyr på tv.

Håper for all del at de bruker tid til å forklare hvor viktig kastrering, vaksinering og chipping er. Og ikke bare prater om hvor søte kattungene er. Det er nok katter som lider her i Norge.

Alt i alt syntes jeg hele greia er helt blåst og jeg blir så irritert over dette at jeg sliter med å holde meg seriøs.

• Liker 5
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Til reportasjen: :klaske:

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

Beviser bare at "kjendiser" eller folk på TV er som mange andre mennesker, uansvarlige dyreeiere.

Når det er sagt, har jeg selv opplevd å få et kull med kattunger som jeg måtte gi bort. Dessverre.

Kattemor og 1 kattunge ble kastrert og beholdt da, men det angrer jeg på den dag i dag at katta mi rømte og at vi ikke kastrerte henne med en gang.

Anonym poster: ddba2d7ad56c64608aa03948104a2f77

• Liker 1
Skrevet

Beviser bare at "kjendiser" eller folk på TV er som mange andre mennesker, uansvarlige dyreeiere.

Når det er sagt, har jeg selv opplevd å få et kull med kattunger som jeg måtte gi bort. Dessverre.

Kattemor og 1 kattunge ble kastrert og beholdt da, men det angrer jeg på den dag i dag at katta mi rømte og at vi ikke kastrerte henne med en gang.

Anonym poster: ddba2d7ad56c64608aa03948104a2f77

Akkurat det har skjedd meg også, og jeg følte meg ikke spesielt smart. For å si det pent.

Jeg fikk beskjed om at kattefrøkenen ikke var kjønnsmoden før senere, og hadde bestilt time hos veterinær. Men naturens luner rotet det til. Men uansett - jeg skulle ikke ha sluppet ut katten før hun var sterilisert. Sånn er det med å lytte for mye til "eksperter".

Men jeg hadde ihvertfall ikke gått ut på riksdekkende TV og sagt: Se her, så tankeløs/dum/uvitende var jeg ;-)

• Liker 1
Skrevet

Katten har fått kattunger. Javel , det rakk min også før sterilisering. Kattungene skal gies bort til noen som ønsker seg katt. Javel , flott. Syntes ikke dette er bruk og kast mentalitet. Å forlate katten uten tilsyn i ferier , slippe ut kattunger å ikke bry seg mer om de , la katten din gå for lut og kaldt vann uten nok mat , kos , vaksiner eller ly er bruk og kast. Isabella får tyn for kattunger skal gies bort , fordi hun er kjendis? i gi bort gruppen på face er det hyppig kattunger som gies bort , aldri sett noen få en negativ kommentar , det er sukk ,så søøøøt , NYDELIG , naw , puseliten , over hele linjen. Sier ikke at katte eiere ikke har ansvar for kastrering av kattene sine , men å henge ut noen fordi katten deres er blitt gravid syntes jeg er å dra det for langt. Sikker på kattene til Isabella får gode hjem , det er mange som ser programmet , Isabella får nok mange hjem å velge i!

• Liker 4
Skrevet

Katt på avlastning? Var det pus eller Isabella som trengte en pause?

At unge pusefrøkner stikker av og blir drektige, kan skje også for ansvarlige katteeiere som har planlagt å få dem kastrert. Hunnkatter kan bli kjønnsmodne fra de er ca. et halv år, og ofte mye tidligere enn eieren har trodd. Min egen katt er et resultat av en ung pusefrøken som egentlig bare ble holdt inne. I kåt og desperat tilstand klarte hun likevel å snike seg ut en liten stund, og dermed var det gjort.

Det var uansett helt uansvarlig av Isabella Martinsen å sende en hunnkatt avgårde uten at den var kastrert. I det minste kunne hun sørge for at katten fikk p-piller mens den var på "avlasting", og i påvente av kastrering.

• Liker 4
Skrevet

Katt på avlastning? Var det pus eller Isabella som trengte en pause?

Det var noe av det jeg lurte på, ja. Jeg må innrømme at jeg følger lite med på C-kjendis stoffet på nettet (type C-kjendiser som har et tilnavn, ala vær-, idol-, farmen-, osv) men kanskje andre vet hvorfor katten måtte på "avlasting".

Skrevet

Avlastning hørtes ,merkelig ut, men regner med at kanskje katte eier hadde ferie, eller hadde en periode hun ikke følte hun kunne ta tilstrekkelig vare på katten, så hun hadde den hos noen venner i nord norge i mellomtida?

Om katten er usterilisert (noe alle katteeiere som ikke vil ha kattunger bør være) burde hun jo sendt med p- piller som en midlertidig løsning frem til hun fikk den hjem igjen.

Satte selv min katt på p piller da vi ikke hadde rukket å sterilisere henne enda, men hun kunne vært kjønnsmoden da hun ble med oss på sommerferie på landet. (mange løskatter).

Uhell kan skje, men om det hadde blitt begrenset til kun uhell så ville ikke dette vært så stort problem. Er altfor mange som syns det er så koslig uten å tenke på konsekvensene til kattene. Måtte selv protestere masse til moren min fordi hun ville at katten skulle oppleve å bli mor. Fikk snakket henne vekk fra det da.

• Liker 2
Skrevet

At Vær-Isabella ikke har tatt ansvar for katten sin, og nå har gått lei av kattungene dens

Dette argumentet skjønner jeg ikke, er det virkelig noen som forventer at hun skal beholde syv kattunger? Selv om uhell skjer er det normalt å forsøke å bli kvitt dem, åtte katter er jævlig mye, og de færreste greier å følge opp så mange katter på en forsvarlig måte. Nå nærmer de seg leveringsklare, og da er det på tide å lete etter eiere, når uhellet først er skjedd.

Anonym poster: 1656685acf897a6bbea7cd36e38ad60d

• Liker 3
Skrevet

Avlastning hørtes ,merkelig ut, men regner med at kanskje katte eier hadde ferie, eller hadde en periode hun ikke følte hun kunne ta tilstrekkelig vare på katten, så hun hadde den hos noen venner i nord norge i mellomtida?

Ja, det er godt mulig at avlastning ikke er så merkelig som det høres ut. Isabella Martinsen har kanskje ment å være morsom med å bruke ordet, men i stedet for provoserer hun kattefolk enda mer.

Det kan jo være som du skriver her frøkna, at Isabella ikke hadde mulighet til å selv ta seg av katten for eksempel på grunn av sykdom ,arbeid eller ferie.

• Liker 2
Skrevet

Om katten er usterilisert (noe alle katteeiere som ikke vil ha kattunger bør være)

Katteeiere bør være usteriliserte om de ikke vil ha kattunger? :klo:

Anonym poster: ceabc32565f4e9768336745b691d328b

• Liker 3
Skrevet

Hadde det vært bedre om hun hadde lagt de ut for salg? Hadde noen betalt for uren rasekatt?

Siden det er så ille at hun skal GI de bort?

Anonym poster: 35947e8e8d97b026f0a5c859ae80159a

• Liker 2
Skrevet

Er det ingen av dere som har fått med seg hvorfor katten skulle på avlasting??

Jo det var fordi Isabella er alergisk for katter, samt jobber mye i perioder.

Dessuten var katten egentlig ikke henns, men x-mannens...Men han har reist bort for en lang periode, og pga. datteren har Isabella valg å ta seg av katten.

Den er forøvrig egentig innekatt, og det skulle den være på avlasting også, men den klarte å stikke av.... Desverre ett uhell som kan skje.

Og hvem mener egentlig at man skal beholde ett helt kull???

En liten leilighet på løkka med 8 katter?? Nei da tror jeg disse kattene får det bedre i nye hjem!

Og jeg er sikker på at det er mange katteelskere som ser på God morgen norge. Og er det noen verre å gi dem bort på tv, hvor man også får ett innslag med dyrlege om hva man bør tenke på, enn å gi dem bort på finn???

Anonym poster: a0f8f307c03c6af49c02442752ac83f6

• Liker 3
Gjest Spiderpig
Skrevet

Dette argumentet skjønner jeg ikke, er det virkelig noen som forventer at hun skal beholde syv kattunger? Selv om uhell skjer er det normalt å forsøke å bli kvitt dem, åtte katter er jævlig mye, og de færreste greier å følge opp så mange katter på en forsvarlig måte. Nå nærmer de seg leveringsklare, og da er det på tide å lete etter eiere, når uhellet først er skjedd.

Anonym poster: 1656685acf897a6bbea7cd36e38ad60d

Nei jeg forventer selvfølgelig ikke at hun beholder alle.

Men at de SIER på TV at vær-dama fikk 7 søte kattunger og at nå er hun LEI så de skal gies bort så blir det litt for dumt for min del.

• Liker 1
Skrevet

Nei jeg forventer selvfølgelig ikke at hun beholder alle.

Men at de SIER på TV at vær-dama fikk 7 søte kattunger og at nå er hun LEI så de skal gies bort så blir det litt for dumt for min del.

Men sa de at hun er LEI? Eller er det noe du har funnet på selv?

Skrevet

Katteeiere bør være usteriliserte om de ikke vil ha kattunger? :klo:

Anonym poster: ceabc32565f4e9768336745b691d328b

Haha! Håper du skjønte hva jeg egentlig mente :P

Gjest Spiderpig
Skrevet

Ja, det sa de. Hvis ikke hadde jeg da ikke sagt at de sa det.

Skrevet

Jeg så innslaget med henne på God Morgen Norge denne uken. Det er ikke det at hun er LEI katten og kattungene, men det var ikke hennes katt, men faren til datteren. Siden hun er veldig allergisk så skulle katten bo til noen andre, men den klarte å stikke av. Og da ble det kattunger. Nå er kattungene 10 uker, og hun har alle kattene hjemme hos seg i påvente at de blir gamle nok til å få nye hjem. Hun har og venner og familie som er innom og hjelper til og koser med kattene siden hun er allergisk.

Synes ikke det er uansvarlig gjort av henne.

• Liker 3
Skrevet

De sa på klippet før nyhetene, hvor de viser hva som kommer etter nyhetene, at isabella var lei av kattungene og derfor skulle de gies bort så følg med etter nyhetene.

regner ikke med at de hadde sagt det samme til vg hvis det bare var oppspinn. og ettersom at jeg også fikk det med meg så er det nok ikke noe spiderpig finner på. :)

" Hadde pusen vært sterilisert så hadde ikke Isabella sittet med sju kattunger, og det faktum at hun nå skal gi dem bort gratis på TV fordi hun er lei, må vi si er forkastelig, skriver gruppen Kattens siste sjanse. "

jeg syntes ikke det er riktig å gi bort levende dyr på tv. dyr bør ikke gies bort gratis. punktum.

Anonym poster: 21a8966073ebad962578ed370d945d0b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...