AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #1 Skrevet 22. januar 2013 Jeg er en jente på 20 som skal melde meg inn på ett treningsenter til neste uke. Skal ikke slanke meg, men få en fast og trent kropp. Men har aldri trent noen gang, så er helt ny på dette. Åssen skal jeg starte ? Skal jeg begynne med salt timer eller aparater ? eller begge deler ? Håper noen som har greie dette kan svare meg :-) Anonym poster: 08964cd73753aa53298b7d9755c3c612
S4 Active Skrevet 22. januar 2013 #2 Skrevet 22. januar 2013 Du burde starte med i tilegne deg kunnskap om trening og kosthold. Jeg vil anbefale RYP (Release your potential), som er veldig bra for nybegynnere. Du kan laste ned programmet her: https://www.tn.no/ryp Anbefaler at du tar deg tid til å lese alt. Det meste du trenger å vite står der
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 Jeg begynte her: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Har brukt akkurat det samme programmet i noen uker nå og ser store forskjeller. Var typisk tynnfeit og dvask før jeg startet. Har gått ned en buksestørrelse, fått flotte muskler og har mye mer oversludd. Trener 3 ggr i uka. Hver treningsøkt: Intervaller på tredemølle, 5 min oppvarming og 5 min cool down. Tilsammen 35 min. Etterpå gjør jeg styrketrening. Før dette var jeg i ok form. Hadde løpt endel, så kondisen var ikke på bånn. Anonym poster: 05c81892801f3e1ac9abe4822ce30163
Chloe- Skrevet 23. januar 2013 #4 Skrevet 23. januar 2013 De fleste senter har gratis veiledning for å sette opp treningsprogram!
punkyB Skrevet 23. januar 2013 #5 Skrevet 23. januar 2013 En kombinasjon av styrke&kondisjon er bra. Du må jo finne en treningsform du trives med - på sentre er det jo mange timer hvor du også får litt styrketrening. Skal du trene ren styrke bør du få hjelp til å sette opp program og lære teknikk. Du kan bruke apparater til dette men det aller beste er frivekter for da får du også trent kjernemuskulatur/stabilisering. Hvis du ikke vet hva du vil ville jeg begynt med å prøve forskjellige gruppetimer. Jeg vet hvertfall Elixia har tilbud om 2 PT-timer når du melder deg inn. Da kan du høre med vedkommende om tips til hav du bør gjøre. Ønsker du styrkeprogram kan du få hjelp der.
Fim Skrevet 23. januar 2013 #6 Skrevet 23. januar 2013 Jeg kan også anbefale å teste ut forskjellige gruppetimer! En kombinasjon av styrke og cardio er bra når målet ditt er, som du sier, en fast og trent kropp. Jogging/sykling er jo lett tilgjengelige tilbud på cardiosiden - men det er ikke for alle. Selv synes jeg jogging er absolutt pyton og mister omtrent livsgnisten av det, så jeg legger heller cardiotreninga til gruppetimer som step, aerobic-varianter eller zumba. Det gjelder å finne noe du liker, for hvis du synes treninga er kjedelig blir det veldig vanskelig å opprettholde! Så sjekk hva som er tilgjengelig, prøv ut det som ser interessant ut, og benytt deg av introduksjonstilbud om PT-timer for å få lagt opp et styrkeprogram som passer deg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå