AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #1 Skrevet 22. januar 2013 og stusser veldig på at personer som sier noe feil ikke oppfatter hvordan alle rundt dem sier de samme tingene. Har f.eks. en kollega som så vidt jeg vet ikke eier en egen mobiltelefon engang, han er en veldig merkelig skrue som ikke har peiling på dingser fra etter tusenårsskiftet. Han har i hele kveld sittet og sagt iPad med norsk uttale, og ikke "aipæd". Jeg satt ved siden av ham og sa Ipad med riktig uttale, men enten så fanger han ikke det opp, eller så vil han bare ikke si det riktig (???). Ei jente sa "besjaffenhet" (???) da hun leste fra en tekst, selv om det vitterlig stod "beskaffenhet". Hun er norsk og snakker Oslo-dialekt. Ei asiatisk jente satt ved siden av henne og sa "beskaffenhet" hele kvelden. Men ikke noe håp om at ms besjaffenhet skulle fange opp det. Merker noe av det samme på KG og andre fora. Et ord kan være riktig skrevet i tidligere innlegg, men så kommer det en og skriver det samme ordet feil. Hvis man er usikker, hvorfor ikke bare skrive det på samme måte som "alle" andre? (Dette innlegget er sikkert ikke feilfritt, men jeg feiler i hvert fall ikke på det samme som de jeg skriver om). Anonym poster: 07b7835ef4084bf4c660986256d504a1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #2 Skrevet 23. januar 2013 Verden er ikke perfekt - get used to it! Anonym poster: ca36e19b4aabfc0b0162071e22af93d8
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #3 Skrevet 25. januar 2013 Jeg sier også iPad med norsk uttale. Rett og slett fordi jeg synes det høres enda teitere ut når engelske ord blir flettet inn i norske setninger. Synes du virker helt utrolig prippen Bra du ikke er språklærer. Man må regne med noen talefeil og skrivefeil. Og min oppfatning av folk som ikke sier/skriver ting riktig rett og slett ikke er klar over det selv. Tviler på at de gjør det kun for å irritere deg Anonym poster: 0106d680f2c2606071ef11a5b5b0a23d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå