Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig utdannet, og har kommet meg ut i min første jobb. Tjener greit (i underkant av 400.000 i året), har spart opp litt penger, og skal få forskudd på arv fra foreldrene mine til egenkapitel om jeg velger å kjøpe bolig. Men jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre.

Jeg kommer fra, og er veldig glad i Oslo, men det er så utrolig dyrt her! Jeg har ikke råd til å kjøpe meg noe i de områdene jeg helst vil kjøpe. Må også ha råd til litt møbler og diverse. Så da tenker jeg at alternativene mine er:

- Vente å se. Bor relativt billig nå, og er så mange som snakker om usikre tider, så er litt redd for at jeg kjøper en leilighet, så kommer et krakk, dårlig arbeidsmarked osv, og at jeg har gjort noe dumt.

- Flytte litt utenfor områdene jeg ønsker, og ta til takke med et oppussingsobjekt (som jeg ikke har råd til å pusse opp).

- Flytte langt vekk fra alt og alle. Familie og venner bor i Oslo Vest/Bærum, enten må jeg da langt ut forbi Drammen for å finne noe billig, eller på "feil" side av byen, nedover i Østfold og slike steder som er langt fra jobb og hele kontaktnettet mitt. Havner jeg på landet må jeg jo også ha bil, noe som også koster penger.

Noen som har vært i samme situasjon? Hva gjør/gjorde dere, og hvorfor valgte dere den løsningen?

Anonym poster: 3babf611be408d640527813a9c086464

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...