Gå til innhold

Pusse opp tenåringsrom.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Om 3 uker flytter sambo`s 17 år gamle jente inn hos oss. Før hun kommer skal vi pusse opp kontoret,som nå skal bli hennes rom. Jeg er ikke så sikker på hvordan jeg skal male og innrede rommet,og jenta har INGEN :o spesielle ønsker selv,annet en en god seng..

Så da spør jeg dere kreative sjeler om litt hjelp :wink:

Rommet er ca. 11 kvadratmeter,og er ganske så firkantet.

Noen som har tips til farger og innredning?

Og til dere som har tenåringsdøtre selv; beskriv gjerne deres rom :wink:

Camilla`s stemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seleena

Beige maling på strier

Samme farge i vinduskarm

Gardinstang

Gjerne rullegardin i denne sorten

Rammeseng Gjerne av den typen litt brei (120).

Blå eller lilla gardiner. Svarte går og. Spørs kva ho likar. Dette MÅ ho svare på sjølv. For gardiner betyr mykje.

Lampe

Trekvit lita funkis bokhylle. Og skrivepult om ho går på skule.

Er det plass til meir er tv gøy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på 14 har helt nytt rom. Hun hadde ingen spesielle ønsker - var ganske passiv, men hun så en dag gardiner som hun likte. Dem kjøpte vi og malte rommet i en av fargene fra gardinet.

Rommet er malt i en lys blå farge (allerede tapetsert med plakater) og har hvitmalte lister, vindu og dør.

Hun har seng, sengebord, stol og skrivebord (alt i hvitt) og ikke minst god belysning.

Det som var viktig for henne var å få noe som kan låses - til dagbok, brever og sånt.

Vi har satt opp hvite hyller så hun har god plass til stereo og CD'er, bøker, potteplanter og nips.

På sengen har hun puter som matcher fargen på rommet.

Hun har kurver til sminke, smykker og ting og tang. Vi har bare igjen å sette opp knagger til skolesekk og småvesker.

Klesskapet et lite men praktisk med mange hyller, som flyttes opp og ned. På innsiden av skapdøren skal hun ha et speil.

Møblene hadde vi fra før, men har malt alt hvit og trekt om.

I ett så lite rom (samme str. som her) har jeg brukt lyse farger og lette møbler og gardiner for å forstørre romfølelsen. Hyllene henger på veggen for ikke å bruke opp golvplassen (som ikke er der).

Belysningen har endel å si for romfølelsen. I tilleg til taklampe bør det være gode senge- og skrivebordslamper og gjerne litt lys på en hylle eller kommode. Evt. TV kan henges opp på veggen i et hjørne.

Lykke til med innredningen!

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har to tenåringsjenter med litt forskjellig smak....

De har begge nylig fått pusset opp sine rom.

Litt enkelt fortalt:

Rom 1:

Malte vegger i en mørk lilla farge, med listverk i enda mørkere lilla. Svarte gardiner med giraffer på. (smijerns gardinstang)

møbler og gulv i furu.

Rom 2

Brystningspanel som er malt sort, over er det malt i toscana (lys beige)

gardiner og sengeteppe i tigermønster, (hun er tigerfrelst)

møbler og gulv i furu

Begge har jo innredet med sine ting og dilldall..... og satt sitt personlige preg på rommet sitt.

Jeg var vel ikke så veldig overbegeistret for det lilla i utgangspunktet, men jeg hadde nå en gang lovt de skulle få bestemme farge selv....

Men faktum er at rommet ble veldig tøfft og mange av hennes venninner er grønne av misunnelse.

Prøv iallefall å spør hvilke farger hun liker, det kan være greit....

Lykke til

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi

Mitt tips er å gjøre rommet nøytralt, sats på farger som krem og beige og piff heller opp med noen fargerike tekstiler (ikke gardiner men puter, sengeteppe etc.) Jenta er 17 år, hun er på vei til å bli voksen og hun er på vei til å legge tenårene bak seg, da bør man også kjøre en noe mer voksen stil enn rosa-rosa, plysj og søte bamser.

Og definitivt 1.20 seng, det er deilig med litt ekstra plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...