Gå til innhold

Jeg blir så lett betatt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lett for å bli betatt når jeg treffer menn jeg liker godt, og dette fører til masse bekymringer, tankesurr og vonde følelser for meg. Men selvfølgelig også spenning, forhåpninger og sånt også.

For noen uker siden havnet jeg til sengs med en jeg kjente litt fra før. Jeg har alltid likt ham, både utseende og personlighet, men trodde aldri noe ville skje mellom oss. Så hadde vi sex, koste, og prata i timesvis. Og nå er jeg betatt av ham. Han er åpen for å ha sex med meg igjen, men ikke noe mer. Og selv om han er hyggelig når vi slumper på å møtes så har han ikke tatt initiativ til noe så jeg aner ikke om det noengang blir noe mer (sex) mellom oss.

Har også møtt en annen mann. Vi må omgås av og til i jobbsammenheng, og er i bli-kjent-fasen. Han er også veldig kjekk (men ser helt annerledes ut enn han andre) og han har en bra personlighet (ganske lik personlighet som han andre). Og jeg er betatt av ham også jeg.. Aner ikke om han er interessert. Det eneste jeg har lagt merke til er at han har "sjekket ut" kroppen min ved noen anledninger. Men det trenger vel ikke bety noe som helst.

Men jeg blir så oppgitt på meg selv. Det er vel ikke normalt å bli så fort betatt bare fordi man møter noen som man opplever at alt klaffer med? Jeg kjenner jo dem ikke så godt, og kan jo ikke vite om vi passer sammen. Det er bare så sjelden å møte menn som har de egenskapene jeg ser etter personlighetsmessig samtidig som jeg finner dem attraktive. Ikke vet jeg hva jeg vil heller, for egentlig er jeg ikke på utkikk etter en kjæreste, bare etter noen å dele litt nærhet med (men jager ikke vekk mr. right hvis han skulle dukke opp heller). Føler at jeg ved å bli så betatt bare gjør alt verre for meg selv fordi jeg mest sannsynlig kommer til å bli avvist/skuffa.. Samtidig er det deilig med litt spenning i tilværelsen, og kjenne at man lever litt.

Off, er jeg unormal? Hvordan kan jeg unngå å ikke bli så betatt at jeg ender opp i en følelsesmessig berg- og dalbane?

Anonym poster: 9e698aa0d26c8baafc64e2ba58cf74bc

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet i hvert fall om flere som er sånn, tror ikke det er så mye man kan gjøre, kanskje det er kjæreste du trenger, prøve å finne en som faktisk ønsker kjæreste og satse på at du blir betatt av han?

Anonym poster: c7f31f3d3a5b9510ca11af1e5f7dc425

Skrevet

Jeg kjenner meg nå litt igjen i det du skriver og må smile litt :-).

Hva med å spare deg litt til den deilige rette dukker opp, så har du noe til overs og du slipper å bli utnyttet av folk som egentlig bare er ute etter kroppen din. Det og så får du sjansen til å se an folk litt. De som ikke er ute etter den du er gir seg fort når de oppdager at du ikke er så lett på tråden. Og de som virkelig vil ha deg vil kjempe for å få deg.

Det er deilig å ha det deilig, men det er enda deiligere når det er med noen man er glad i. Slik er det for meg ihvertfall :-).

Anonym poster: bdd37d603153645ac258b4183eb23b92

• Liker 1
Skrevet

Det du gjør og opplever er det ekstremt mange andre jenter/kvinner som gjør også.

Ofte handler det om behovet for å føle at noen liker en. Behovet for å ha noen der som forteller en hvor fin en er, hvor bra en er og noen som er gla i en. Lysten etter å finne han med stor H gjør at vi forelsker oss i forelskelsen og drømmen om hva det kan bli, kontra det som faktisk er.

Mitt beste råd er å finne andre gleder i livet enn jakten etter mannen i ditt liv, og ikke minst vente med sex til du har funnet en du har blitt kjent med og vet at er ute etter noe mer enn akkuratt det. Ta deg tid til å bli kjent med de mennene du treffer og la de få tid til å bli kjent med deg.

• Liker 3
Skrevet

Kan hende jeg trenger en kjæreste. Det hadde vært koselig å hatt noen. Men samtidig er ting litt komplisert da jeg både har barn og har behov for å få litt orden på livet mitt (det psykiske spesielt), så føler det er litt tidlig å bevisst prøve å finne en kjæreste.

Angående det å være lett på tråden så er jeg i stadig konflikt med meg selv her. For jeg liker sex, og har ingen problemer med å ha sex for å ha sex. Og jeg ser egentlig ikke at det skulle være umoralsk når det er frivillig fra begges side (selv om jeg er jente har jeg da også sexlyst, og kan like så godt "bruke" en mann for å få sex). Problemet oppstår hvis jeg skulle like han jeg har sex med litt for godt, og det ender med følelser. Men samtidig er det definitivt noe i det Nettinettet skriver. Jeg har et behov for å føle at noen liker meg, for jeg får økt selvfølelse av det. Og selv om det ikke skulle bli noe mer enn sex, så kan jeg fortsatt leve litt på opplevelsen og komplimentene.

Det med å ta seg tid er et godt råd, men jeg har problemer med å følge det fordi jeg blir så utålmodig. Jeg vil bare vite, helst i dag (:P) om det kan bli noe. F eks han jeg møter gjennom jobben. Han vil jeg egentlig bare prøve meg på for å se om han er interessert. Men jeg vet jo at det ikke er lurt, for han er helt sikkert ikke der for å si det sånn (skal noe til at han blir like fort betatt som meg hvis det i det hele tatt er håp om at han blir det). Det lureste er vel å være meg selv, være hyggelig, smile og flørte litt, og med tiden så kan det hende noe skjer. Men det er vanskelig å tenke sånn. Jeg burde egentlig bare leve livet mitt, og de som liker meg de gjør det, og de som ikke liker meg kan ha det så godt, men gud så vanskelig det er å tenke slik noen ganger!

TS

Skrevet

Det er desverre veldig ofte slik at når vi har ting i livet som ikke fungerer, så klamrer vi oss fast til det positive vi føler eller ønsker at vi føler. Jeg kan garantere deg at du vil ha en helt annen ro når det kommer til datingen hvis psyken din bli i balanse og du føler at livet er godt slik det er,

Jeg er absolutt for at man skal ha sex når man ønsker det og når det er gjensidig at man ønsker det, men problemet er at vi jenter ofte blir følelsesmessig engasjert i noen når vi har hatt sex. Dette har med hormoner og andre stoffer kroppen utløser som gjør at vi knytter oss til den siste personen vi har hatt sex med.

Jeg vet ALT om hvor vanskelig det er å tenke slik du tenker i slutten av innlegget ditt, men jo bedre du får det i hverdagen din jo enklere blir det å tenke slik. Jeg vet fordi jeg har tatt tak i de tingene som måtte tas tak i hos meg selv, og har dermed sett hvordan det endret mitt forhold til menn- Jeg ser min egen verdi og vil ikke gi mine følelser til noen som ikke ser den samme verdien i meg.

• Liker 4
Skrevet

Men jeg føler at det å møte menn gjør bra for psyken min. Ja, følelsene går opp og ned som en jojo av og til, men jevnt over så gjør det å ha en flørt på gang at jeg får en bedre selvfølelse, er mer sosial, ser meg selv på en bedre måte, osv. Det har jo med det å føle seg likt. Hadde jeg ikke blitt så betatt så hadde alt vært greit. Da hadde jeg kunne flørtet i vei, fått økt selvfølelse og dermed hatt det bedre psykisk, uten noen bivirkninger i form av følelsen av å bli avvist. Jeg jobber med å akseptere meg selv, like meg selv og føle meg verdifull, og når jeg har en flørt så klarer jeg dette med glans (til tross for jojo-følelsene så ser jeg min egen verdi), men ellers er det vanskelig fordi jeg ikke opplever å få noen bekreftelse fra noen som helst.

Og sånn jeg ser det så kan det å ha noen å være intim med/ få bekreftelse hos være et verktøy jeg kan bruke for å få bygget opp selvfølelsen. For da kan jeg anvende den økte selvfølelsen på andre områder i livet mitt, og da vil etter hvert livet mitt kanskje bli sånn at jeg ikke trenger bekreftelse lenger fordi livet mitt er bra nok :)

Skrevet

Men jeg føler at det å møte menn gjør bra for psyken min. Ja, følelsene går opp og ned som en jojo av og til, men jevnt over så gjør det å ha en flørt på gang at jeg får en bedre selvfølelse, er mer sosial, ser meg selv på en bedre måte, osv. Det har jo med det å føle seg likt. Hadde jeg ikke blitt så betatt så hadde alt vært greit. Da hadde jeg kunne flørtet i vei, fått økt selvfølelse og dermed hatt det bedre psykisk, uten noen bivirkninger i form av følelsen av å bli avvist. Jeg jobber med å akseptere meg selv, like meg selv og føle meg verdifull, og når jeg har en flørt så klarer jeg dette med glans (til tross for jojo-følelsene så ser jeg min egen verdi), men ellers er det vanskelig fordi jeg ikke opplever å få noen bekreftelse fra noen som helst.

Og sånn jeg ser det så kan det å ha noen å være intim med/ få bekreftelse hos være et verktøy jeg kan bruke for å få bygget opp selvfølelsen. For da kan jeg anvende den økte selvfølelsen på andre områder i livet mitt, og da vil etter hvert livet mitt kanskje bli sånn at jeg ikke trenger bekreftelse lenger fordi livet mitt er bra nok :)

Jeg føler det akkurat sånn!

Anonym poster: 10c386e296440f0f40e2a047d0b1a24f

Skrevet

Jeg forstår veldig godt den gode følelsen av å bli likt av noen og den energien du får av nettopp det, samtidig synes jeg det er viktig å veie den følelsen opp mot følelsen av avvisning når de vil noe annet enn deg. Det å ikke føle seg bra nok når det kommer til stykke gjorde for min del i allefall vondt verre, og selv om det ble bra igjen når jeg fikk mer oppmerksomhet så ble det enda verre når jeg ble avvist igjen.

Nå får jeg den samme gode følelsen av venner som setter pris på meg og av mennesker som tilfører positiv energi til meg fordi de liker meg for den jeg er. Ikke fordi jeg gir dem noe de lengter etter eller har behov for.

Jeg gir også meg selv den gode følelsen ved å mestre hverdagen på en helt annen måte enn tidligere og gjøre meg selv stolt over ting jeg nå mestrer som jeg tidligere bare lot være. Da satt jeg jo bare på nettet og fikk oppmerksomhet av menn som egentlig ikke var bra for meg. Nå trener jeg, studerer, er med venner og lever livet uten å være avhengig av komplimenter for å ha en fin dag.

Og mennene jeg treffer nå blir jeg ikke like lett betatt av. De må vinne min tillit og gi meg gode følelser på en ekte og genuin måte. Jeg må bli kjent med han for å vite om han kan være den rette for meg. Fine ord er ikke lenger nok, handlinger er.

• Liker 1
Skrevet

Samme her. Skal aldri så fryktelig mye til, dessverre. Ender da ofte opp med å bli såret og skuffet. :(

Anonym poster: bc557820cfb255297442f398a832f50f

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener Nettinettet. Samtidig tror jeg ikke at jeg og du er like på dette området. For min del så er det sånn at når jeg veier det positive mot det negative, så veier det positive tyngst. Ja, jeg blir avvist, men jeg ville fortsatt ikke vært opplevelsene foruten. For et halvt år siden hadde jeg en flørt og jeg ble ganske klart avvist. Likevel så føler jeg at jeg har fått noe ut av det. Vi hadde det jo koselig og fint der og da, og jeg føler at jeg har lært noe av situasjonen. For hver erfaring blir jeg litt klokere, litt mer avslappet og tar ting litt mindre seriøst.

Selvfølgelig ville det vært bra om jeg hadde et kanonbra liv uten trang til nærhet og bekreftelse, men jeg er ikke helt der ennå, selv om jeg både har jobb, trener ganske regelmessig, har venner, barn, osv.

Ts

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener Nettinettet. Samtidig tror jeg ikke at jeg og du er like på dette området. For min del så er det sånn at når jeg veier det positive mot det negative, så veier det positive tyngst. Ja, jeg blir avvist, men jeg ville fortsatt ikke vært opplevelsene foruten. For et halvt år siden hadde jeg en flørt og jeg ble ganske klart avvist. Likevel så føler jeg at jeg har fått noe ut av det. Vi hadde det jo koselig og fint der og da, og jeg føler at jeg har lært noe av situasjonen. For hver erfaring blir jeg litt klokere, litt mer avslappet og tar ting litt mindre seriøst.

Selvfølgelig ville det vært bra om jeg hadde et kanonbra liv uten trang til nærhet og bekreftelse, men jeg er ikke helt der ennå, selv om jeg både har jobb, trener ganske regelmessig, har venner, barn, osv.

Ts

Nei du og jeg er absolutt ikke like, for jeg blir ikke så lett betatt lenger og har heller ikke behov for bekreftelse som deg ;) Hadde ikke dette vært et problem for deg som du ville ut av så hadde du vel ikke startet tråden. Men sannheten svir kanskje når det kommer til stykke.. ikke vet jeg.. lykke til med oppmerksomheten iallefall.. bare fortsett som du gjør du side det er det eneste du ønsker å gjøre :)

• Liker 1
Skrevet

Nei du og jeg er absolutt ikke like, for jeg blir ikke så lett betatt lenger og har heller ikke behov for bekreftelse som deg ;) Hadde ikke dette vært et problem for deg som du ville ut av så hadde du vel ikke startet tråden. Men sannheten svir kanskje når det kommer til stykke.. ikke vet jeg.. lykke til med oppmerksomheten iallefall.. bare fortsett som du gjør du side det er det eneste du ønsker å gjøre :)

Var ikke meningen å avvise rådene dine Nettinettet hvis du har oppfattet det sånn. Du sier definitivt mye som er riktig, og som stemmer. Men ja, jeg har vel ikke så lyst til å unngå nærhet med menn, hvis det er det som skal til for at jeg blir mindre betatt. Skulle gjerne kunne funnet en metode for å forholde meg kald og rolig på som ikke innebærer å unngå nærhet med menn. Men det er vel ikke sikkert det finnes en.. Takk for svarene og rådene jeg har fått. Det går meg ikke hus forbi selv om det kanskje kan virke sånn :)

Ts

Skrevet

Jeg oppfattet det absolutt ikke sånn, men kanskje at du var litt selvmotsigende når det kommer til "problemet" ditt. Jeg tror du fint kan fortsette å være intim med menn, så lenge du er bevisst på din egen verdi og jobber med deg selv underveis. Jo bedre du har det med deg selv jo mindre behov for bekreftelse vil du ha, og kanskje vil du velge nye typer menn etterhvert også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg TS, og det er ikke enkelt! Jeg må rett og slett isolere meg til tider for å ikke bli betatt av menn.. Ja det høres merkelig ut, men i det siste har jeg drevet på med VELDIG mange og alle sammens har det gått til helvete med. Jeg har nå bestemt meg for at jeg ikke skal bli betatt av noen, jeg skal heller kun tenke på meg selv å stelle meg selv. Jeg velger heller å ha det godt med meg selv, istedenfor å basere min lykke på andre.

Anonym poster: c922d6199f484a7bbd85065aa9616c35

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nå bestemt meg for at jeg ikke skal bli betatt av noen, jeg skal heller kun tenke på meg selv å stelle meg selv. Jeg velger heller å ha det godt med meg selv, istedenfor å basere min lykke på andre.

Anonym poster: c922d6199f484a7bbd85065aa9616c35

Og når du får det godt med deg selv, vil du ikke bli betatt av alle du tror kanskje kan gjøre deg lykkelig heller. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...