Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen: Blir du med hjem til meg for å ha sex?

Damen: Nei, jeg vet ikke, hm, eh, nei, tror ikke det.

Mannen: Hvorfor ikke, liker du ikke sex?

Damen: Jo, men vet ikke helt om jeg har så lyst nå.

Mannen: Kom igjen da, det blir gøy.

Damen: Ok da :)

*Fra en annen historie *

Damen: Nei,

Mannen: Hvorfor ikke, liker du ikke sex eller?

Damen: Jo, men vil ikke ha sex med deg.

Mannen: Kom igjen, det blir gøy.

Damen: Jeg sa nei. Kunne ikke falle meg inn en gang, æsj.

Mannen: Men jeg har så lyst. Du er så pen og deilig. Får jeg ikke sex med deg blir jeg lei meg. Buhu (fakegrine). Du vil vel ikke at jeg skal gå igjennom hele livet deprimert?

Damen: Ok da :roll:

Er dette voldtekt i dine øyne? Skal mannen straffes? Kan dama anmelde?

Og forresten, ikke bry deg om dialogen, det er en oppkonstruert historie bare.

Anonym poster: e482164fcb9da7a093b885df3e1d345f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiderman thread?

Anonym poster: 4c62cf0f86d66da85010e432a619fc5b

Skrevet

Nei. Verken etter definisjon eller personlig mening. Innpåsliten og patetisk, sure, men kriminelt er det ikke.

• Liker 2
Skrevet

Nei, dette er langt ifra en voldtekt. Når dama sier "ok", så er det jo noe hun er med på. Hadde vært annerledes om hun hadde sagt "NEI!"

Anonym poster: 1eff8549d249bac4a56ba0fc58520ef7

• Liker 2
Skrevet

Nei, men patetisk er vel det rette ordet.

Skrevet

Patetisk for begge parter.

Anonym poster: 39dbac88113adfac6418b62f0b3568af

• Liker 2
Skrevet

Dette er voldtekt. Ikke juridisk - kan ikke anmeldes.

Men slike situasjon hvor mannen presser jenten til sex ser jeg på som voldtekt.

Det er like mye voldtekt som når en femti år gammel mann har sex med en trettenårgammel jente.

Det er absolutt utnytting av jentes seksualitet, og maktmissbruk fra mannens side. Grovt overgrep.

Skrevet

Det er like mye voldtekt som når en femti år gammel mann har sex med en trettenårgammel jente.

Det er absolutt utnytting av jentes seksualitet, og maktmissbruk fra mannens side. Grovt overgrep.

Det er ulovlig og man kan bli straffet for det.

Man kan ikke bli straffet for å mase på en person som går med på det til slutt. Det er ikke voldtekt i det hele tatt. Du kan ikke lage din egen definisjon på hva voldtekt er.

Voldtekt er når den ene personen gjør en seksuell handling med den andre når den andre ikke samtykker til det. I TS sitt tilfelle samtykker damen. Hun kunne sagt nei og gått.

Hadde mannen derimot sagt at han skulle drepe enten henne eller barnet hennes o.l om han ikke fikk ha sex med henne, så hadde det vært voldtekt.

Anonym poster: ef644536fd1a35dbcc0622455ff18b37

• Liker 4
Gjest BettyBoop
Skrevet

Damen: Nei, jeg vet ikke, hm, eh, nei, tror ikke det.

Mannen: Hvorfor ikke, liker du ikke sex?

Damen: Jo, men vet ikke helt om jeg har så lyst nå.

Mannen: Kom igjen da, det blir gøy.

Damen: Ok da :)

*Fra en annen historie *

Damen: Nei,

Mannen: Hvorfor ikke, liker du ikke sex eller?

Damen: Jo, men vil ikke ha sex med deg.

Mannen: Kom igjen, det blir gøy.

Damen: Jeg sa nei. Kunne ikke falle meg inn en gang, æsj.

Mannen: Men jeg har så lyst. Du er så pen og deilig. Får jeg ikke sex med deg blir jeg lei meg. Buhu (fakegrine). Du vil vel ikke at jeg skal gå igjennom hele livet deprimert?

Damen: Ok da :roll:

Er dette voldtekt i dine øyne? Skal mannen straffes? Kan dama anmelde?

Og forresten, ikke bry deg om dialogen, det er en oppkonstruert historie bare.

Anonym poster: e482164fcb9da7a093b885df3e1d345f

nei ikke voldtekt. Men begge mennene er kind of deuchebags og jentene i begge tilfellene er alt for lette å få i senga
Skrevet

Hæ? Maktmisbruk å fremstille seg som en deppa og desperat type?

Det er patetisk, men ikke i nærheten av voldtekt.

Anonym poster: 3872bf1e5ac1cf4b082425a237a47f9a

• Liker 4
Skrevet

Overtalelse er ikke det samme som voldtekt.

Går hun med på ha sex med ham på grunn av mas, er det ikke voldtekt.

Går hun med på å ha sex med ham på grunn av trusler derimot, er det helt klart voldtekt.

Hvor grensen går mellom overtaling og truing er det som kan diskuteres her. Der kan partene være av ulik oppfatning, så det er enda en god grunn til å ikke mase om sex. (Den største grunnen er naturligvis at det er patetisk)

• Liker 2
Gjest Mr. Tråden
Skrevet (endret)

Nei.

Blir slike "saker" anmeldt blir trolig andre voldtektsaker nedprioritert (pga ressurser). Da snakker jeg om overvallsvoldtekter, der offeret blir tatt med makt.

Politiet tar ikke voldtektsaker alvorlig nok som det er (kilde; bl.a Margit Lømo) og ofrene blir utsatt for nye "overgrep" i retten. Det skal mye til for å bli trodd og ha bevis nok til å domfelle de som bør og skal dømmes. Disse ofrene sitter igjen med sterke traumer.

Situasjonene som blir nevnt - Trådstarter: Det er bare å si nei! Ok, er ja!

Endret av Mr. Tråden
Skrevet

are-you-serious-rage-face.jpg

Gjest BettyBoop
Skrevet

om man skal kalle det voldtekt må det være trusler og tvang inni bildet

Skrevet

om man skal kalle det voldtekt må det være trusler og tvang inni bildet

Hvis hun følte seg tvunget, må da dette telle som tvang, selv om det ikke ble brukt rå makt.

Voldtektsbegrepet bør utvides til å omfatte uønsket sex. Dette vil gjøre det betydelig enklere å få overgriperne dømt. Likevel kan uønsket sex uten bruk av vold eller trusler dømmes mildere enn de tilfellene der slike maktmidler er benyttet.

Gjest BettyBoop
Skrevet

føler seg tvunget fordi han sier, vær så snill, det blir gøy? Da skal det jaggu ikke mye til.

Skrevet

Ser for meg en dame stå foran dommeren " Men han OVERTALTE meg til å ha sex jooooo"

Anonym poster: 0cbb3b7d065455b16293e7163ffc7488

Gjest Mr. Tråden
Skrevet

Hvis hun følte seg tvunget, må da dette telle som tvang, selv om det ikke ble brukt rå makt.

Voldtektsbegrepet bør utvides til å omfatte uønsket sex. Dette vil gjøre det betydelig enklere å få overgriperne dømt. Likevel kan uønsket sex uten bruk av vold eller trusler dømmes mildere enn de tilfellene der slike maktmidler er benyttet.

Det blir bare for dumt.

En voldtektsak koster staten penger og de er ikke så villige til å betale for en rettssak og en erstatning i etterkant, til offeret. Det enkleste og mest besparende for staten (på kort sikt) er å henlegge saker. De sakene du ville ha hatt sak på ville blitt henlagt og det er å kaste bort tid. Det er dårlig med ressurser. Politiet prioriterer saker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...