Gå til innhold

Voldelig eks har fått seg ny dame... Advare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min, som jeg var sammen med i 4 år, har fått seg ny dame - og jeg har lyst å advare henne. Når man først møter ham virker han som verdens hyggeligste og mest sjarmerende fyr, men sakte men sikkert kommer hans skumlere sider frem. Jeg ble dratt inn i et helvete som varte i 4 år, og er bare glad jeg kom meg levende ut av det. På slutten kontrollerte han meg totalt, og mishandlet meg både fysisk, psykisk og seksuelt. Jeg har brukt mange år på å bli "normal" igjen, og sliter fremdeles med ting fra den tiden jeg var sammen med ham.

Jeg har ikke lyst til at en ny jente skal bli dratt inn i det samme som jeg ble, og jeg tviler egentlig på at han har forandret seg.

Er det en dum ide å advare henne? Hva hvis hun forteller ham at jeg har advart henne? Er fremdeles redd for at han skal stå på døra her... Det kan jo være hun ikke tror meg også, og at hun tror jeg er sjalu eller noe (selv om jeg er lykkelig gift og har fått barn med min nye mann).

Hva ville dere gjort?

Anonym poster: 04fdd5ad1aca097a8dab6e5e20097cd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare hold deg unna. Du ender opp med å skape problemer for deg selv hvis du sier noe. Bare fortsett og pris deg lykkelig for at du slapp unna han.

Anonym poster: db4f9435daa27302752ee69fcb370ec6

• Liker 1
Skrevet (endret)

du har strengt tatt ikke noe med det. det kan hende han ikke gjør det flere ganger, da har du egentlig begått en ganske unødig og grov selvtekt.

glem ham, la ham leve sitt eget liv. du kan ikke redde alle.

Endret av JackCrews
Skrevet

Advar henne. Hadde jeg vært jenta hadde jeg satt stor pris på det, da vet hun det på forhånd om han forandrer seg og begynner å kontrollere henne.

Anonym poster: f2aed7ef0946658e5d92e55b3b07d96c

• Liker 13
Skrevet

Jeg tenker egentlig at hvis han var fysisk voldelig mot deg gjentatte ganger, burde du si fra til jenta på en forsiktig måte. Det er dessverre alt for vanlig at jenter gir sånne menn sjanse på sjanse fordi han lover at det aldri skal skje igjen, og jenta tror på at han angrer. Hvis hun vet at dette har skjedd før, er det kanskje lettere for henne å skjønne at hun må komme seg ut første gang det skjer med henne.

• Liker 12
Skrevet

Jeg hadde sagt i fra. Tenkt deg om du var denne jenta og noen visste at typen ikke var god og ikke sa et ord.

Anonym poster: 535ee6f7b1737c384bb8cf1048170bed

• Liker 7
Gjest Elissima
Skrevet

Jeg hadde sagt fra. Jeg har selv en psycho ex, og en av hans exer ble lagt inn på psykiatrisk pga han hadde brutt henne ned psykisk. Og en annen ex av han jeg var sammen med tok selvmord pga psykisk mishandling.

Folk kan forandre seg, men er det snakk om mishandling syns jeg man bør si fra!!

• Liker 6
Skrevet

Eksen min, som jeg var sammen med i 4 år, har fått seg ny dame - og jeg har lyst å advare henne. Når man først møter ham virker han som verdens hyggeligste og mest sjarmerende fyr, men sakte men sikkert kommer hans skumlere sider frem. Jeg ble dratt inn i et helvete som varte i 4 år, og er bare glad jeg kom meg levende ut av det. På slutten kontrollerte han meg totalt, og mishandlet meg både fysisk, psykisk og seksuelt. Jeg har brukt mange år på å bli "normal" igjen, og sliter fremdeles med ting fra den tiden jeg var sammen med ham.

Jeg har ikke lyst til at en ny jente skal bli dratt inn i det samme som jeg ble, og jeg tviler egentlig på at han har forandret seg.

Er det en dum ide å advare henne? Hva hvis hun forteller ham at jeg har advart henne? Er fremdeles redd for at han skal stå på døra her... Det kan jo være hun ikke tror meg også, og at hun tror jeg er sjalu eller noe (selv om jeg er lykkelig gift og har fått barn med min nye mann).

Hva ville dere gjort?

Jeg tror at det kan sette livet ditt i fare. Du har nå kommet deg videre med livet ditt, så la han forbli i fortiden.

Anonym poster: 57de1b654cfcda4a1c97bf97c9ec665a

• Liker 1
Skrevet

Hadde holdt meg langt unna!

Skrevet (endret)

Jeg har vært borti en light-versjon av det du nevner med min eks, og selv om det føles "ekkelt" å tenke på at jeg en dag kommer til å oppleve at han finner seg ei som er uvitende om alt han har i bagasjen av slike dårlige egenskaper så kan jeg heller ikke ta på meg ansvaret for å sørge for at hans nye kjæresteR opp gjennom tidene blir advart :/

Endret av Hecubaa
  • Liker 1
Gjest LineaAlba
Skrevet

Gjør det gjerne, men ikke forvent å bli trodd!

• Liker 2
Skrevet

Hør med mannen din kanskje, hva han synes? Som noen skrev her, så kan du jo sette deg selv i fare ved å gjøre dette.. Men hadde det vært meg, som hadde vært den nye dama altså, ville jeg blitt glad om noen sa i fra.

• Liker 3
Skrevet

Hva ville dere gjort?

JA! Advare henne anonymt! Jeg har alltid lurt på om min eks har varit voldelig tidligere men har ikke turt å spörre det ene ekset jeg vet hvem er (kjenner henne ikke). Han kommer ikke til å bli bedre å hun fortjener å vite at det som kommer skje ikke er hennes feil.

Anonym poster: 49823c5b1df64cdf879c59f73945c683

• Liker 3
Skrevet

Tenk om han blir enda mer ekstrem mot henne enn mot deg, du kan redde et liv. Mishandlingen vil etterhvert bli mer og mer ekstrem, man vet aldri om han en dag slår en gang for mye... Problemet er heller at denne jenta kanskje er så stormende forelsket og "blind", og kanskje tror du kommer for å ødelegge. Du har i det minste gjort din del, da er det opp til henne å ta den endelige avgjørelsen.

• Liker 1
Skrevet

Veldig vanskelig situasjon.

Det finnes noen menn som er voldelige med noen kvinner, men ikke med alle (For all del, ikke tolk dette som at jeg sier du har skyld i hva som skjedde!!) Jeg har en venn fra ungdomstiden som banket opp sin forlovede mange, mange ganger. Også med vitner tilstede. Det var helt fryktelig. En gang så jeg ham dunke hodet hennes mot en murvegg. Og hun oppførte seg helt vanlig i forkant av disse episodene. Det ble slutt etterhvert, og han fant seg ny dame. De har nå vært gift i 9 år, og han har aldri vært voldelig mot henne. Og jeg kjenner henne godt nok til å vite at det er sant. Han er blitt rene kosebamsen.

Vet du om hans fortid? Før han traff deg? Har han vært voldelig med andre også, ville jeg ikke nølt med å advare.

Samtidig, pass på din egen sikkerhet i dette!

Anonym poster: 55f4e4f3d023c10c8af9cdd924a9e4ca

Skrevet

På ene siden har man jo lyst å advare fordi man ikke vil at noen andre skal måtte gå gjennom det du gjorde, det må jo ha vært fryktelig!

På andre siden så risikerer du jo at han dukker opp på døra...og hva om du er alene hjemme med ungene? Syns det er en veldig skremmende situasjon å tenke på.

Anonym poster: c3e304d5eca44879393f372ded07ddf9

Skrevet

Gjør det gjerne, men ikke forvent å bli trodd!

Det er jeg helt enig i. Jeg synes du absolutt bør advare, men dersom hun velger ikke å tro på deg, er det ikke så mye mer du kan gjøre. Bare fortell at han var svært voldelig over lang tid, og hvis du vil, kan du jo tilby henne å ta kontakt hvis hun vil vite mer.

Veldig vanskelig situasjon.

Det finnes noen menn som er voldelige med noen kvinner, men ikke med alle

Det er mulig det finnes, på samme måten som at det er mulig å vinne i Lotto. Har man først gått over den vesentlige grensen som gjør at normale mennesker ikke engang vurderer å slå løs på sine nærmeste, så står det svært dårlig til med psyken og selvbeherskelsen.

• Liker 1
Skrevet

Been there - done that.

Min erfaring er at man som noens ekskjæreste er den som blir stemplet som

syk / sjalu / sykelig sjalu / løgneren / bitchen / psychoen / den gale ogsåvidere.

Menn som utøver fysisk eller psykisk vold - er eksperter på å finne kvinner som har vært utsatt for vold tidligere, eller som er lette å 'kue'.

Kvinner som påtar seg skylden for/ eller bagatelliserer volden.

Gjest annemor30
Skrevet

Hvis en ex av min ex hadde kommet med advarsler så ville jeg tenkt at hun ikke var over han og ville ødelegge for ex min var verdens søteste! og han var min!

Nå er jeg glad jeg er kvitt dritten! Han var slett ikke snill mot hverken barna eller meg.. i ettertid har flere av hans tidligere kjærester fortalt at han banka de også.. Men jeg har ikke advart hans nye. Han KAN ha forandret seg, har han ikke det så er det ikke mitt problem. Jeg kan ikke redde hele verden!

Skrevet

Jeg hadde sagt fra, men forsiktig.Og jeg hadde forventet å bli mistrodd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...