AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #1 Skrevet 22. januar 2013 Skal kjøpe inn litt kosttilskudd/vitaminer, og lurer litt på hva jeg trenger. Jeg spiser ikke fisk, så jeg skal i alle fall kjøpe omega 3 fiskeolje. Ellers har jeg tenkt på B-vitaminer, og jerntilskudd. Hvilken B-vitaminer er viktigst? B6? Er det noen andre vitaminer jeg bør få i meg? Har et sunt og greit kosthold ellers. Er en jente på 23 år. Anonym poster: 64439bf27f068aa8ddf0e0d5b0422f80
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #2 Skrevet 22. januar 2013 Noen spesiell grunn til at du skal ta jerntilskudd? Jeg tenker det samme nemlig, men er litt usikker på om jeg burde få påvist jernmangel hos lege først. Anonym poster: 3558289fe607ddcae5990f8ad92c9c17
Sunshower Skrevet 22. januar 2013 #3 Skrevet 22. januar 2013 Dersom du har et sunt og variert kosthold er det vel i utgangspunktet ikke noe behov for kosttilskudd, man får i seg det man trenger gjennom maten. Jeg ville tro det holder med Omega 3, hvertfall siden du ikke spiser fisk. Jenter/kvinner kan ofte ha jernmangel, så det er mulig det også er noe for deg. Jeg tok ekstra tilskudd av jern da jeg var blodgiver, men hadde i utgangspunktet ikke behov for det fra før. Hvis du ikke plages av noen symptomer eller lignende for at du mangler vitaminer/mineraler ser jeg ikke noe poeng i at du skal bruke penger på tilskudd. Da ville jeg hvertfall fått det kartlagt av lege først.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #4 Skrevet 22. januar 2013 Jeg tenker det er en god ide å ta jerntilskudd i det dagene man har mensen - or not? Anonym poster: 3558289fe607ddcae5990f8ad92c9c17
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #5 Skrevet 22. januar 2013 Hadde mye jernmangel da jeg var barn. Og ettersom jeg har mensen en gang i måneden og blør en del, pluss har ganske mørke ringer rundt øynene, så tar jeg sånn Floradix-jerntilskudd (flytende). Tar ikke så mye. Er vitaminer i den også. Jeg har ikke sånn ekstremt variert og sunt kosthold. Helt normalt. Spiser ikke så veldig mye, så tenker uansett det er greit med litt vitaminer. Føler jeg trenger en boost nå. Nattlysolje tenker jeg å ta pga menssmerter osv. Men burde jeg ikke ta B-vitaminer altså? Er veldig opptatt av fin hud, hår og negler. TS Anonym poster: 64439bf27f068aa8ddf0e0d5b0422f80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå