Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i avstandsforhold og kommer til å være det til den andre parten evt flytter nærmere meg.

Hvor lenge er maks du kunne ventet på den andre parten? Har det noe å si hvorfor man venter? (Studier, jobb, familie eller bare giddalaushet).

Nå ser det ut til å bli opptil nesten 4 år på grunn av studier den andre har som kan tas flere steder, både nært meg og langt unna. Og fire år er lenge, veldig lenge, men jeg er veldig glad i denne personen og ser for meg å dele livet sammen.

Problemet er vel kanskje like mye at når jeg ser det kan bli så lenge så begynner jeg å lure på om den andre ser for seg det samme, eller om den andre personen bare tenker på seg selv og sin utdaning, noe som forsåvidt er helt greit og ikke noe jeg egentlig ønsker å legge meg borti. Håpet om at personen velger et sted nært meg er så klart der, men jeg er tydelig på at det ikke er mitt valg. Synes det er vanskelig å skulle snakke om det uten at det føles som at jeg stiller et ultimatum, for det vil jeg ikke. Er redd det vil bli oppfattet som "du må velge nært meg, ellers funker vi ikke", og det er ikke nødvendigvis sannheten.

Noen tanker?

(Beklager rotete innlegg, jeg skriver fra mobil og da er det vanskelig å holder oversikten)

Anonym poster: 1968da51cf1f0bf33366687925996fa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det vil fungere om det skal ta fire år før dere er sammen. I praksis tror jeg da at en av dere vil falle for noen andre i mellomtiden, så da kaster dere bare bort tiden deres.

Hvorfor ikke snakke om det? Alternativet er vel omtrent uansett at du mister den andre personen.

Skrevet

Kjærlighet er kjærlighet, sett en grense for hvor lenge du kan holde ut med avstand (Eksempelvis max et år) og hør med han hva han tenker. Et vennepar av meg flytter rundt sammen nå og i noen år fremover, og det funker bra. Jeg valgte å avslutte for noen år siden heller enn å finne en løsning, angrer fremdeles. Det å falle for noen andre er ikke så mye bedre.

Skrevet

Det kommer vel helt an på hvor ofte dere ser hverandre i denne perioden? Dersom dere ikke kommer til å se hverandre mer enn et par ganger i året, så tror jeg 4 år blir altfor mye.

Ei venninne av meg har hatt et avstandsforhold til en annen mann i 3-4 år nå, men de setter riktignok av stort sett hver helg til hverandre, i tillegg til ferier og høytider. De virker som å ha det veldig bra i sammen, skal sies at de er voksne da (40+).

Anonym poster: f6a2e021c6ecdc9bb345c6e562f6f52c

Skrevet

Jeg tror dette handler mer om din kjæres prioriteringer enn avstand.

Du vil at han/hun skal flytte nær deg på EGET initiativ og det er jo dessverre ikke noe du har kontroll over.

Personlig ville jeg sagt at jeg ikke ønsket å være i et avstandsforhold, men at nå som situasjonen er som den er, får vi gjøre det beste ut av det og det innebærer at en av oss flytter. Jeg ville satt en maksgrense på et år, jeg også.

Skrevet

Hva gjør dere etter et år dersom det på det tidspunktet ikke lar seg gjøre å flytte sammen/nærmere hverandre?

Dumper han/hun? Det er jo faktisk ikke alt som lar seg planlegge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...