Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd her inne så må jeg bare spørre. Er det egoistisk av meg å ta en utdannelse for så å jobbe i leger uten grenser, uten at mannen min har noe å si på det?

Mitt mål er å frese gjennom utdannelsen min (sykepleier) for så å jobbe inn de årene jeg trenger av praksis. Deretter skal jeg rett inn i leger uten grenser. Nå vet jeg at man ikke blir satt midt i skuddlinjen, men man er ofte i situasjoner som kan være farlige, og man må stole på de man har rundt seg. Ofte er oppdragene på ett år også, så det blir jo en del borte fra hjemmet.

Nå er ikke dette ett påfunn jeg fikk på en fuktig lørdagskveld, men heller noe jeg har vurdert de siste 3-4 årene. Jeg lærer meg spansk og fransk, kun for å kommunisere bedre med innbyggerne i landet jeg blir sendt til. Det er altså noe jeg legger sjela mi i og virkelig ønsker å gjøre.

Er dette en ting man må legge på hylla, hvis partneren ikke godtar det?

Anonym poster: 2fe1c1ec0ef41ca82f5d6d7cecf7a01b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må jo rett og slett bli en vurderingssak for deg, hvis partner er bestemt på å ikke godta det. Hva er viktigst for deg? Hva tror du at du kommer til å angre mest på om du velger det bort?

• Liker 1
Skrevet

Det må du vurdere selv. Jeg hadde ikke latt partneren min stoppe meg. Jeg har selv hatt flere langvarige opphold i både Afrika og Asia mens kjæresten min var her hjemme i Norge. Det gikk greit, men det er selvsagt ingen dans på roser. Spesielt vanskelig for den som sitter hjemme.

Men, jeg synes ikke en partner kan nekte deg å gjøre dette.

Skrevet

Så bra å høre. Var så mange i en annen tråd som mente det var egoistisk å utsette seg for fare når man har noen som venter hjemme.

• Liker 2
Skrevet

Synes det er idiotisk å reise ned til fattige land for å hjelpe når det finnes nok av folk her hjemme som trenger hjelp.

Ene legen min er for tiden i Afrika, det irriterer meg, vi er nok av folk som trenger han her hjemme.

Anonym poster: 265abd0812b5cbef07d0d610c5b84869

• Liker 1
Skrevet

Synes det er idiotisk å reise ned til fattige land for å hjelpe når det finnes nok av folk her hjemme som trenger hjelp.

Ene legen min er for tiden i Afrika, det irriterer meg, vi er nok av folk som trenger han her hjemme.

Er du seriøs nå?

• Liker 4
Skrevet

Lol...

Anonym poster: 0f44136af75851670e59a85fab26e073

• Liker 1
Gjest Fiolett
Skrevet

Men du har sikkert muligheten til å gå til en hvilken som helst annen lege om du vil det. Det kan ikke de fattige i Afrika.

Skrevet

Er du seriøs nå?

Ja.

Skrevet

Ja.

Rart det er krig i verden......

Skrevet

Men du har sikkert muligheten til å gå til en hvilken som helst annen lege om du vil det. Det kan ikke de fattige i Afrika.

Det er ikke bare å gå til en annen lege nei.

Det er da ikke Norge sitt problem at store deler av Afrika er totalt hjelpeløs.

Skrevet

Rart det er krig i verden......

Hvis alle passer sine egne saker, ville det nok ikke vært så mye krig ;)

Skrevet

Det er ikke bare å gå til en annen lege nei.

Det er da ikke Norge sitt problem at store deler av Afrika er totalt hjelpeløs.

Det er ikke legen sitt problem at du er så hjelpesløs at du ikke klarer å finne en ny lege heller..

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke legen sitt problem at du er så hjelpesløs at du ikke klarer å finne en ny lege heller..

Er ikke bare bare å komme til en ny lege som ikke kjenner til hele sykdomshistorien din. Er også lang kø, fordi alle pasientene må få tildelt en annen lege i mellomtiden.

Skrevet

Men for å være helt ærlig, så spurte jeg ikke om du syntes det var greit å miste legen din til Afrika. Hva du måtte mene om hvor jeg velger å hjelpe til, er meg ravende likegyldig.

• Liker 1
Skrevet

Så bra å høre. Var så mange i en annen tråd som mente det var egoistisk å utsette seg for fare når man har noen som venter hjemme.

Det er jo det... Spørsmålet er jo om du vil ha noen som venter på deg hjemme dersom du forsvinner for ett år av gangen.

Skrevet

Jeg har bestemt meg for en ting rundt dette, og det er å ikke stå "i veien for" partners utdanningsønsker eller jobbønsker. Deretter er det da partneren som tar avgjørelsen i forhold til hvor han ønsker å studere og hvor lenge, og etter det igjen må spørsmålet rundt om forholdet tåler det tas sammen. Enten gjør det det, eller så gjør det ikke det.

Jeg angrer selv til en viss grad på at jeg ikke fullførte en del av drømmene jeg selv hadde før jeg ble mer immobil pga barn, og har planer om å fullføre disse når jeg ikke har små barn lenger, derfor kan jeg ikke stå i veien for andres drømmer og andres vei til å realisere sine mål

• Liker 2
Skrevet

Det er jo det... Spørsmålet er jo om du vil ha noen som venter på deg hjemme dersom du forsvinner for ett år av gangen.

Jo den ser jeg! Men samtidig så er i så fall ikke han den rette for meg (?). Jeg lurer mest på om det finnes folk som kunne vært sammen med en som blir borte ett år av gangen.

• Liker 2
Skrevet

Jo den ser jeg! Men samtidig så er i så fall ikke han den rette for meg (?). Jeg lurer mest på om det finnes folk som kunne vært sammen med en som blir borte ett år av gangen.

Jeg tror du skal lete godt for å finne dette. De fleste voksne ønsker seg på sikt en familie, og det er ikke mulig med en partner som er borte i ett år av gangen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du skal lete godt for å finne dette. De fleste voksne ønsker seg på sikt en familie, og det er ikke mulig med en partner som er borte i ett år av gangen.

Nei det var det jeg var redd for :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...