Gå til innhold

Jernteppe eller hjerneteppe?

Hva heter det?  

45 stemmer

1. 1. Hva heter det?

• Jernteppe
      133
    • Hjerneteppe
      18

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det irriterer meg så veldig når folk sier at de fikk "hjerneteppe", for det heter "jernteppe". Ikke noe jeg går og er sur for resten av dagen, men jeg legger merke til det. Hva sier du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hjerneteppe :oops:

men jeg sier ikke overforsvømmelse da (som irriterer meg :ler: )

Skrevet

Jernteppe... Tror jeg aldri har hørt noen si "hjerneteppe".

Skrevet

Det heter selvfølgelig Jernteppe.. - at det oppleves som et Hjerneteppe er jo en annen sak...

(Synes forøvrig overforsvømmelse er et søtt ord jeg.. men irriterer meg over legimitasjon...) :sjarmor:

Skrevet

Jernteppe er det rette, det er jo snakk om at ett ugjennomtrengelig teppe sperrer all info en har i hjernen, altså ett teppe av jern! 8)

Gjest GreenSky
Skrevet

Hjerneteppe? Hehe. Hørtes nå litt ekkelt ut. :P

Skrevet

Jeg sier selvfølgelig jernteppe - fordi det heter det.. Og jeg kan henge med voldsomt opp i slike feil... :oops:

Skrevet

Jernteppe, selvfølgelig!

Et ord som irriterer meg er konstantere - det heter konstatere, for svingende! :blunke:

Skrevet

Jernteppe. Har faktisk aldri hørt noen si hjerneteppe, men radbrekking av kjente ord og uttrykk har jo selv journalistene begynt med. Grrr...

Personlig blir jeg litt oppgitt når folk skriver prevansjon (og ikke prevensjon), eller sier psykriater (og ikke psykiater).

Skrevet

Jeg samler på slike ord: Legimitasjon, parafyme, ekspresso, å være tapt bak en stol, insjinativ osv.

Skrevet
Jeg samler på slike ord: Legimitasjon' date=' parafyme, ekspresso, å være tapt bak en stol, insjinativ osv.[/quote']

Lidelse og angst! *grøsser inderlig*

Jeg får omtrent dilla av feil trykk på ordet "kommentator" (hører stadig trykk på kommentator... kommentator er riktig) og glansfullt (uttalt med trykk på glans... :evil: ) høres mye i shamporeklamene...

Skrevet

Herlig å se at jeg ikke er alene :blunke:

Hva med psykiatriker? :ler:

Skrevet

...og fotgjengeroverfelt :murvegg:

Skrevet

jernteppe, selvfølgelig.

Har lett for å irritere meg over slike feil selv, eller folk som fullstendig har misforstått ordtak.

Men må innrømme at jeg sier overforsvømmelse, og trodde til jeg var godt over 20 at det het svalberg, ikke svaberg, hehe. Syns fremdeles svalberg er ett bedre ord.

Skrevet

ÅÅH - jeg elsker sånne feil! Halve Norges befolkning går rundt og sier "fustrert" , for eksempel... Kommer ikke på noen flere eksempler nå, men jeg sier hvertfall "jernteppe".

Men "tapt bak en stol"....hihi!! :hoho:

Skrevet

Hva med disse gullkornene som jeg har plukket opp:

En lek på roser

Verandra

Alkahol

Triologi

Ekstragavant

Advokado

Takstameter

Fiskekreteng

Slingringsmål

Favorittisere

Ta på gefeelingen

Gjest Anonymous
Skrevet

hehe...mye rart...jeg sier jernteppe, men jeg har foreksempel sagt fløflekk hele livet, får mye pes for det! :wink:

Heidi ulogget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...