Gjest kiara_pusen Skrevet 22. januar 2013 #1 Skrevet 22. januar 2013 Ja, siden jeg er på slanken er vel dette et must som jeg må lære meg å like. Men det er ikke noe godt! Rar konsistens med disse små kulene og ser uapetittelig ut. Har nå blandet det ut med blåbærsyltetøy trodde det skulle gjøre susen, men nei. Noen tips til hvordan man skal lære seg å like dette? 1
KaDust Skrevet 22. januar 2013 #2 Skrevet 22. januar 2013 Jeg lærte det aldri, men typen min syntes det var godt når han blandet det med krydret kjøttdeig. Kanskje det funker for deg? Ellers kan du jo lære deg å like kesam i stedet.
Gjest bambam Skrevet 22. januar 2013 #3 Skrevet 22. januar 2013 Mange blander det med fun-saft, eller yoghurt Jeg liker konsistensen jeg da og bruker ofte friske bær oppi. Jeg spiste det noen ganger før jeg likte det, men nå har jeg som hobby å lete etter hele kuler med tunga 1
Gjest bambam Skrevet 22. januar 2013 #4 Skrevet 22. januar 2013 Jeg lærte det aldri, men typen min syntes det var godt når han blandet det med krydret kjøttdeig. Kanskje det funker for deg? Ellers kan du jo lære deg å like kesam i stedet. Krydret kjøttdeig??? Det hørtes ekkelt ut, så det må jeg prøve! 3
Gjest kiara_pusen Skrevet 22. januar 2013 #5 Skrevet 22. januar 2013 Kesam er jo ikke noe problem, det har vi jo brukt istedet for rømme feks. Men dette skitet her har jeg litt problemer med å like.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #6 Skrevet 22. januar 2013 Krydret kjøttdeig??? Det hørtes ekkelt ut, så det må jeg prøve! Jeg liker den holdningen din Anonym poster: 37d843be532363d2f5a346f06f2933c0 8
KaDust Skrevet 22. januar 2013 #7 Skrevet 22. januar 2013 Krydret kjøttdeig??? Det hørtes ekkelt ut, så det må jeg prøve! Det ser litt ekkelt ut også, har ikke smakt selv. Men typen min klarer å spise dette med glede selvom han alltid har hatt sperringer når det kommer til cottage cheese. Så da er det sikkert godt :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #8 Skrevet 22. januar 2013 Ikke spis det om du ikke liker det. Men først kan du jo prøve noen andre varianter som Fun saft, friske bær osv. Anonym poster: 52aaa40ba872fac2aeb135f040fd6d2a 2
Campanula Skrevet 22. januar 2013 #9 Skrevet 22. januar 2013 Jeg har tre favoritter: 1. Kok et egg, hakk det opp og bland med cottage cheese, ha på salt og pepper. Det smaker veldig bra, og det er en skikkelig proteinbombe. Jeg spiser det ofte etter trening. 2. Lag havregrøt og ha cottage cheese oppi (helt fra starten). Det setter ikke noe smak, men gjør havregrøten bedre sånn ernæringsmessig. Jeg bruker ca. halvparten havregryn og halvparten cottage cheese. 3. Ta det på brødskiva under f. eks. skinke, også agurk på toppen. Brødskiva holder deg mett dobbelt så lenge 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 22. januar 2013 #10 Skrevet 22. januar 2013 Jeg har prøvd med Fun light det var verre. Jeg fikk bare en liten smaksprøve på Meny i helgen der det var CC, banan, blåbærsyltetøy og rosiner som var godt. Mistenker at jeg spiste mest banan dekket i blåbær med en rosin på toppen men.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #11 Skrevet 22. januar 2013 Jeg synes den magre er bedre enn originalen! Det finnes et utall varianter. Jeg synes den er god alene sammen bær (bringebær, blåbær), frukt (kiwi, melon, mango) og splenda. Har du blender/stavmikser kan du mikse den med frosne bær = is. Eller spiser jeg den ofte med mager vanilje kesam og kanel. Mager kesam med så lett blåbær syltetøy fra lerum er også veldig godt! Mager cottage cheese + most avokado + rødløk + salt + pepper = guacamolepålegg. Det bruker jeg mellom hjemmelaget knekkebrød og pålegg. Av og til bare pålegg og "guacamolen". Favoritten = tapastallerken med kalkunskinke, kokt egg, "guacamole" og cherrytomater. Anonym poster: 4fc6f8cf13d03fedb52216a739e59176 2
KaDust Skrevet 22. januar 2013 #12 Skrevet 22. januar 2013 Har du prøvd med feks eplebiter og kanel? Det er en slager for mange. Eller med blåbær, müsli og banan? Nøtter og kiwi?
prinsesseM Skrevet 22. januar 2013 #13 Skrevet 22. januar 2013 Jeg pleier mose det med stavmikser. Da forsvinner klumpene og du kan blande unn ulike ting
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #14 Skrevet 22. januar 2013 Jeg syns det er bedre som "middagsmat" enn som dessert. Det er f.eks. utrolig godt å blande det med tacokrydder og kjøttdeig. Jeg putter det også oppi eggerøre. Anonym poster: 3366ae82c6de93481f66b964ee990196 1
Gjest bambam Skrevet 22. januar 2013 #15 Skrevet 22. januar 2013 Jeg synes den magre er bedre enn originalen! Det finnes et utall varianter. Jeg synes den er god alene sammen bær (bringebær, blåbær), frukt (kiwi, melon, mango) og splenda. Har du blender/stavmikser kan du mikse den med frosne bær = is. Eller spiser jeg den ofte med mager vanilje kesam og kanel. Mager kesam med så lett blåbær syltetøy fra lerum er også veldig godt! Mager cottage cheese + most avokado + rødløk + salt + pepper = guacamolepålegg. Det bruker jeg mellom hjemmelaget knekkebrød og pålegg. Av og til bare pålegg og "guacamolen". Favoritten = tapastallerken med kalkunskinke, kokt egg, "guacamole" og cherrytomater. Anonym poster: 4fc6f8cf13d03fedb52216a739e59176 Det skal jeg prøve i alle fall. Jeg som bare spiser den som den er til frokost... Tenk på alt jeg har gått glipp av.
Strixvaria Skrevet 22. januar 2013 #16 Skrevet 22. januar 2013 Cottage cheese er godt sammen med biter av banan, drue (ikke grønne) og pære, og spesielt hvis man har en skje eller to med blåbærsyltetøy oppi også.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #17 Skrevet 22. januar 2013 Glemte noen! Du kan ha litt bakekakao og spleda oppi - veldig godt sammen med jordbær! Ellers en den god med mager vanilje kesam, mandler, kiwi og (litt) mørk sjokolade. Jeg bruker den også i forskjellige pureeer; blomkål, erter, broccoli, spinat, søtpotet. CC får smørsmak når den blir varmet Anonym poster: 4fc6f8cf13d03fedb52216a739e59176
fruBeist Skrevet 22. januar 2013 #18 Skrevet 22. januar 2013 Har lest her inne flere ganger at noen blander i havregrøt. Det høres litt merkelig ut for min smak. Prøv å lage en grønn salat og blande litt i, sånn i stede for annen type ost. Kan og bruker i omelett. Om det er konsistensen som er problemet, så bruk en gaffel og mos til en mer krement konsistens.
Musken Skrevet 22. januar 2013 #19 Skrevet 22. januar 2013 Jeg synes det er grusomt å spise cottage cheese i en skål med frukt ol til. MEN, det jeg virkelig liker (og spiser sånn ca hver dag til frokost) er en brødskive (evt to knekkebrød) med mager cottage cheese og 4-5 små klatter bringebærsyltetøy rundt om kring oppå cottage cheesen. Det ser myye bedre ut når man ikke rører ut syltetøyet. Og det er bare bringebærsyltetøy som funker. Det smaker himmelsk altså, nesten som kake.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #20 Skrevet 22. januar 2013 Cottage cheese i omeletten i stedet for melk smaker SUPERgodt! Anonym poster: fb8f9bae11dc92c91f15ea47496bf775
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå