Ninach Skrevet 16. mars 2004 #1 Skrevet 16. mars 2004 Som endel av dere vet, skal vi ha barn i juli og gifter oss i mai. Jeg har fått en designer til å lage brudekjolen min og den er nå så godt som ferdigsydd ( skal justeres samme uke som vi gifter oss pga. nurket ). Bakpå kjolen er det et florlett,tynt lite "slep" som jeg ønsker å få brodert inn et monogram på. I og med at vi skal ha barn, har jeg lyst til å bestemme navnet på babyen nå. Vi vet nå at det blir en jente (!!!!!!!!!!!!!!!!!! ) og navnene vi begge har å velge imellom er Mathea,Victoria, Mia eller Mina. M'en står jo klart sterkt her!... Venner og familie er spurt til råds og foreløpig er stillingen 25% på hvert navn. Selv heller vi mest mot Mathea eller Victoria ( Kjæresten er halvt amerikansk ). ( Mathea er navnet på min oldemor og Victoria fordi lillejenten er vår lille "victory" - vi trodde ikke vi kunne få barn! ) Så, mine damer - vi tenkte å ta avgjørelsen ikveld og jeg spør derfor dere upartiske medbruder: Hvilket navn synest dere var penest?? Hva blir den tredje bokstaven på brudeslepet mittt?? På forhånd tusen takk for hjelpen! Klem ninach
Lullu Skrevet 16. mars 2004 #2 Skrevet 16. mars 2004 Nei, nei, nei. Tanken er jo utrolig flott men hør her: Tanten til min sambo var på ultralyd 3 ganger og fikk høre at hun skulle få en gutt. Men fikk hun det? Neida, det kom ei lita tulle. Så dere må jo ikke stole blindt på UL! Det hadde jeg aldri i verden turt. Ellers så heller jeg mot Mathea... Om dere har noen guttenavn som også starter på M, hadde jeg tatt sjansen med monogram på kjolen. For idèen syntes jeg var søt!
April Skrevet 16. mars 2004 #3 Skrevet 16. mars 2004 Kjempe søt idè! Jeg ville valgt Victoria.. Hvis jeg får jente en gang, har jeg lyst til å kalle henne det!
jea Skrevet 16. mars 2004 #5 Skrevet 16. mars 2004 Jeg ville aldri ha gjort dette,for ja tenk om dere får en gUTT... Aldri stol på kjønnet før det er født.. Vet om mange som har trodd de får jente,så vips kommer det en liten gutt
Livets datter Skrevet 16. mars 2004 #6 Skrevet 16. mars 2004 Ikke for å være negativ her, men jeg synes hele ideen med det ufødte barnets initialer/navn på en brudekjole virkel litt for "sukkersøtt".
Monimos Skrevet 16. mars 2004 #7 Skrevet 16. mars 2004 Jeg kjenner en som har fire barn. Alle gangene fikk hun beskjed på UL at det var jenter. De tre første viste seg å være gutter.... For å holde oss til spørsmålet så har jeg selv en datter som heter Mina, så da vet du jo hva svaret mitt blir..... :-) men jeg liker alle navnene dere har på listen, altså. Jeg elsker navn på M, og hadde jeg fått en datter til så hadde navnet hennes blitt Mille eller Maiken.... men nå har jeg fullstendig sporet av, altså.... Lykke til med navnevalget!
Fru Snurp Skrevet 16. mars 2004 #8 Skrevet 16. mars 2004 Jeg er enig med de andre her inne: Tanken er veldig fin, men UL er ikke 100% når det gjelder å se kjønnet, så det KAN faktisk være en gutt der inne. Dessuten er det mange som opplever at, til tross for at de har bestemt navnet på forhånd, så ender de med et annet navn. Det navnet de har valgt "passer" liksom ikke til den babyen som kom, om du skjønner hva jeg mener. Det skjedde bla. med min bror og hans kone. De hadde bestemt seg for navn, men da gutten ble født endte de med et navn som de ikke engang hadde tenkt på gjennom graviditeten. Flere vennepar med barn har opplevd det samme. -Kanskje du kan brodere inn et hjerte på slepet ditt for å symbolisere babyen som skal komme? -Mange kommende foreldre har et kallenavn på babyen mens den er i magen. har dere det, så kan du kanskje bruke det?
Jens Skrevet 16. mars 2004 #9 Skrevet 16. mars 2004 Støtter de andre her, vent til barnet er født. Man vet aldri hva som kan skje.
Ninach Skrevet 16. mars 2004 Forfatter #10 Skrevet 16. mars 2004 Takk for god feedback!! Som dere tydeligvis har skjønnt, har vi ikke vært gravide før, så vi tenker ikke på om UL ikke stemmer etc... Særdeles godt poeng!! "Mamma, hvorfor er det brodert en M på brudekjolen din også??" - " Nei, ikke tenk på det Christian!! -Ser det levende for meg!! Frøken Snurp: Jeg tar imot ideen din med stor takk - veldig god ide! Herved er det avgjort at monogrammet vårt skal avsluttes med et lite hjerte!! Livets datter: skjønner at du kanskje synest det er litt vel sukkersøtt å ville gjøre dette, men det at vi ble gravide var det mest utenkelige som kunne skje oss, og det er utrolig stort for oss og betyr alt for oss! Da er det viktig for meg å markere at vi ikke bare blir gift men at vi også blir en liten familie. Klem ninach
majan Skrevet 16. mars 2004 #11 Skrevet 16. mars 2004 heisann ikke for og drepe gleden. Men mitt søskenbarn fikk også vite at hun skulle ha ei jente. HUn har vært på flere ultralyder. Da babyen kom ut var det er GUTT :o .
Lullu Skrevet 16. mars 2004 #12 Skrevet 16. mars 2004 Et hjerte er jo flott. Eller du kan ha bilde av en bitteliten smukk, tåteflaske, bamse som også symboliserer baby'n. Det å bli gravide er en gave ja, og jeg skjønner det utrolig godt som vil markere dette på et eller annet vis. Likte også idèen med å brodere kallenavnet på nurket. Om dere har noe navn på spiren da?
Gjest lmari Skrevet 16. mars 2004 #13 Skrevet 16. mars 2004 Jeg synes Mina - det heter svigerinnen min, og jeg liker det navnet godt!
Glossy Skrevet 16. mars 2004 #14 Skrevet 16. mars 2004 FOLKENS!! Dette er jo Ninach sitt valg så hvis hun trenger vår hjelp så gir vi henne det. Så blir det opp til Ninach å velge hva som skal gjøres!! Stem på navn, det var det spørsmålet var, eller?? Jeg synes Victoria er et veldig fint navn. og siden dere har en "betydning" bak navnet så blir det jo bare kjempe søtt....
Lullu Skrevet 16. mars 2004 #15 Skrevet 16. mars 2004 FOLKENS!! Dette er jo Ninach sitt valg så hvis hun trenger vår hjelp så gir vi henne det. Så blir det opp til Ninach å velge hva som skal gjøres!! Stem på navn' date=' det var det spørsmålet var, eller?? Jeg synes Victoria er et veldig fint navn. og siden dere har en "betydning" bak navnet så blir det jo bare kjempe søtt.... [/quote'] Les Ninach sitt siste innlegg, så ser du jo at hun satt pris på feedbacken vi ga henne......
puffthemagic Skrevet 16. mars 2004 #16 Skrevet 16. mars 2004 Jeg syns det var en kjempeidé! Dere planlegger jo bryllup mens babyen er i magen og den blir født rett etter bryllupet, jeg syns det vil bli et flott symbol på en lykkelig liten familie. Jeg ville valgt Oldemors navn, Mathea er nydelig. Og om det blir en gutt som noen her påpeker, finn på et guttenavn på M å ha i bakhånd. (Magnus, Mathias...)
Livets datter Skrevet 16. mars 2004 #17 Skrevet 16. mars 2004 Livets datter: skjønner at du kanskje synest det er litt vel sukkersøtt å ville gjøre dette, men det at vi ble gravide var det mest utenkelige som kunne skje oss, og det er utrolig stort for oss og betyr alt for oss! Da er det viktig for meg å markere at vi ikke bare blir gift men at vi også blir en liten familie. Ok. Det er jo opp til hver enkelt hvordan man vil ha ting og tang... Heldigvis er vi ikke like alle mann.
Gjest Tex Skrevet 16. mars 2004 #18 Skrevet 16. mars 2004 Mellom de navnenen du har sagt ville jeg uten tvil valgt Mathea. men jeg syns ideen din er lite lur, for å være helt ærlig......
Glossy Skrevet 16. mars 2004 #19 Skrevet 16. mars 2004 Les Ninach sitt siste innlegg, så ser du jo at hun satt pris på feedbacken vi ga henne......
*Lene* Skrevet 16. mars 2004 #20 Skrevet 16. mars 2004 Mathea er et super nydelig navn! Jeg ville helt klart gått for det! Lykke til med barn og bryllup, okke som gutt eller jente :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå