KaDust Skrevet 22. januar 2013 #1 Skrevet 22. januar 2013 Okey, jeg skal ikke få i meg tomat. Så hva kan jeg erstatte tomatpuréen på pizzaen med? Finnes det noe jeg kan erstatte det med?
Gjest annemor30 Skrevet 22. januar 2013 #2 Skrevet 22. januar 2013 Ville utelatt sausen og brukt spennende ingredienser som reker,blåskjell feks. Eller ost,skinke,ananas. Eller indrefilet,sopp,friske urter og bearnaise. Egg og bacon er også godt på pizza. Eller en vegetarpizza;)
Miren Skrevet 22. januar 2013 #3 Skrevet 22. januar 2013 (endret) Jeg lagde noe en gang som var kjempegodt. En blanding av varmet fetaost, hvitløk og most spinat. Dette er vell mer for vegetarpizza, med løk og paprika som fyll. Men det smaker sikkert godt med til kjøtteig også EDIT: kan få oppskriften på denne blandingen om den høres spennende ut Endret 22. januar 2013 av Miren
KaDust Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2013 Okey: Jeg skal ikke ha fruktose. Så altså, det er ikke mange grønnsaker jeg kan ha på. Men den fetaost, hvitløk og most-spinat-greia høres jo spennende ut. Vil gjerne ha oppskrift på den! Spinat har bare 0,1 fruktose i seg så det bør jeg vel tåle.
Nalaya Skrevet 22. januar 2013 #5 Skrevet 22. januar 2013 Pizzabunn, og krydret kesam som saus, kjøtt og ost?
KaDust Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 22. januar 2013 Utifra hva jeg har forstått kan jeg ikke ha så mye krydder heller, men funker kesam greit som saus på pizza da? Skal uansett prøves, spennende.
Nalaya Skrevet 22. januar 2013 #7 Skrevet 22. januar 2013 Utifra hva jeg har forstått kan jeg ikke ha så mye krydder heller, men funker kesam greit som saus på pizza da? Skal uansett prøves, spennende. Jeg synes det er ganske godt faktisk, annerledes men godt Hvilke krydder kan du ha da? Løk osv?
KaDust Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 22. januar 2013 Jeg kan ha løk og jalapeno hvertfall. Det er det jeg vet om sikkert. Tror kanskje chili går greit også. Er litt usikker, har ikke fått noe oversikt over hva jeg kan spise enda men mente å lese at krydder ofte har fruktose i seg, eller at det inneholder noe som omdannes til fruktose i kroppen. Godt mulig det er feil da. Om noen vet og kan avklare dette blir jeg glad!
Miren Skrevet 22. januar 2013 #9 Skrevet 22. januar 2013 (endret) Ingredienser: 325 g Spinat, finner i frysedisken 200 g fetaost, ikke sånn i lake, men et helt ostestykke 2-3 hvitløksfedd 3 ss kesam Salt og pepper. Tin spinaten i ei panne. Smuldre opp osten, og riv opp feddene med hvitløk på et rivhjern og ha det oppi panna. Ta så oppi kesan og salt og pepper. Håper det smaker! Edit, skrivefeil Endret 22. januar 2013 av Miren 1
meca Skrevet 22. januar 2013 #10 Skrevet 22. januar 2013 Creme Fraiche blandet med finhakket hvitløk og finhakket chili er en vinner her i gården 5
KaDust Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #11 Skrevet 22. januar 2013 Takk for alle tips. Bare glad jeg slipper å kutte ut pizzaen! Skal definitivt prøve alle forslag for å finne ut hvilket som er best, eller så kan det jo bli forskjellige pizzaer så jeg får mer å velge og vrake i også.
Noir Skrevet 22. januar 2013 #12 Skrevet 22. januar 2013 Tynn, sprø pizzabunn med creme fraiche som saus, laksefilet, rødløk, pinjekjerner og ruccola er en vinner her, hvertfall! Gjerne med litt sitron og chili også. 1
Djungelvrål Skrevet 22. januar 2013 #13 Skrevet 22. januar 2013 Utifra hva jeg har forstått kan jeg ikke ha så mye krydder heller, men funker kesam greit som saus på pizza da? Skal uansett prøves, spennende. Bearnaisesaus er også godt, spes om du har sjømat på pizzaen.
Gjest cool_water Skrevet 22. januar 2013 #14 Skrevet 22. januar 2013 Legger ved link. Her har det blitt brukt creme fraiche og rømme iallefall
Olive Skrevet 22. januar 2013 #16 Skrevet 22. januar 2013 Jeg elsker såkalt hvit pizza, som flere linker til over her. Creme fraiche er nok bedre enn kesam. Gjerne med urter o.l. om du ikke skulle ha den så sterk 1
debattanten Skrevet 22. januar 2013 #18 Skrevet 22. januar 2013 (endret) Kan skrive under på creme fraiche. Her i gården går det i tynn deilig pizzabunn. Creme fraiche med hvitløk, fersk basilikum, salt og pepper. Fyll er strimlet kylling og skinke på toppen av et fint lag ost. Pizza stekes og serveres med hjemmelaget pesto!!!! Endret 22. januar 2013 av debattanten
meca Skrevet 22. januar 2013 #19 Skrevet 22. januar 2013 Jeg tipset om creme fraiche med hvitløk og chili lengre opp. Som flere under skriver, er det vel ekstra ålreit på tynn bunn. Har du testet pizzastein noen gang? GENIAL oppfinnelse som hjelper deg med å lage en tynn og sprø pizzabunn, og med hvit saus på er det himmelsk!
Djungelvrål Skrevet 23. januar 2013 #20 Skrevet 23. januar 2013 Takk igjen! Hvorfor kan du ikke spise fruktsukker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå