Gå til innhold

Tips til ei som har sluttet å bite negler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært neglebiter så lenge jeg kan huske, og alltid hatt ekstremt korte negler, ala ikke eksisterende. Nå har jeg ikke bitt negler på noen dager og de har vokst, det som for meg er langt, og mye lenger skal de bli før de er normale.

Jeg lurer på om det er noen andre eks-neglebitere der ute som har noen tips og triks til meg?

Neglstell og sånt kan jeg ingenting om, siden jeg alltid har hatt nedbitte, stygge negler.

Nå er det på vei til å rettes opp i :)

Håper på svar og tips.

Anonym poster: 30b009b2759c7949f16b6738c3063179

Videoannonse
Annonse
Gjest aam1972
Skrevet

For meg er det alfa og omega å holde neglene glatte og neglebånd myke for å unngå å gi tennene noe å feste seg i.

Mye håndkrem og hyppig filing og polering :-)

Jeg bruker også blank neglelakk av og til.

Lykke til :-)

Skrevet

Hmm, jeg gjorde det i en periode, men sluttet, og nå har jeg veldig lange negler. Du kan jo bruke neglelakk, for det er ikke akkurat så spessielt godt å få i munnen. Ellers må du vel bare tvinge deg selv til å prøve å unngå det.

Skrevet

Ha alltid med deg neglefil, så du får filt ned eventuelle skarpe kanter, fliser og annet som er fristende å sette tennene i.

Jeg lærte under negledesigner-utdannelsen, at det tar 6 mnd før en neglebiter blir kvitt sitt sug etter å bite negler. Ofte gjør man det uten at man tenker over hva man gjør. Vips har man bitt ned neglene man har spart, uten at man har registrert det før det er for sent.

Du må være veldig bevisst, har du nettopp spart negler, kan det være lurt å få lagt et lag med akryl over,slik at de blir sterkere, da er det også vanskeligere å bite de ned:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...