AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #1 Skrevet 22. januar 2013 Kan noen være så snille og forklare en strikkeidiot som meg hvordan jeg skal strikke et teppe diagonalt? Jeg har kjøpt ullteppegarn (Spar Kjøp) og har pinne 5,5. Fikk forklart det i en fart og trodde jeg forstod det, men nå når jeg skal begynne så er jeg selvfølgelig usikker... Skal jeg legge opp 3 masker, strikke disse, kaste på en maske før jeg strikker tilbake? Altså slenge på en ny maske hver gang jeg begynner på en ny pinne? Beklager at jeg er så treig i pappen... :-/ Tusen takk! Anonym poster: f543e9e15502cba48f3deda45d81d2af
Kanutten Skrevet 22. januar 2013 #2 Skrevet 22. januar 2013 (endret) Hei Dette blir teppe med hullmønster i, vet ikke om det er det du vil ha. Legg opp 3 masker. på pinnen, øk med en maske på hver pinne til du har 6 masker. Så strikker du 3 masker, 1 kast i begynnelsen av hver pinne. Strikk slik til du ha fått det så langt som du vil ha det. ( Den ene langsiden blir jo lengden) Felling: strikk 3 masker, 1 kast, 3 masker sammen i begynnelsen av hver pinne. Når du har 6 masker igjen feller du 1 maske pr pinne til 3du har 3 masker igjen. Fell av! Endret 22. januar 2013 av Kanutten
Rødvinspiken Skrevet 22. januar 2013 #3 Skrevet 22. januar 2013 Her er et eksempel på oppskrift til diagonalt teppe http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=144&d_id=2&lang=no
Skjoldmøy Skrevet 22. januar 2013 #4 Skrevet 22. januar 2013 Skal jeg legge opp 3 masker, strikke disse, kaste på en maske før jeg strikker tilbake? Altså slenge på en ny maske hver gang jeg begynner på en ny pinne? Jepp. Så enkelt er det. Når du er halvveis feller du (strikker to masker sammen) først på pinnen i stedet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå